וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בירידות שערים

רם עוזרי

6.7.2011 / 17:09

לאחר פתיחה יציבה, המדדים המובילים עברו לירידות - ת"א 25 ירד ב-0.8%, הבנקים צנחו ב-2% ומדד מניות הנדל"ן איבד 1.3%. מניית דורי קפצה ב-6% על רקע המלצה של לידר

יום המסחר הרביעי השבוע נסגר בירידות שערים של עד 0.8%. לאחר פתיחה יציבה, עברו המדדים המובילים בבורסה בת"א לירידות שהולכו והתחזקו עד תום יום המסחר. מניות הגז והנפט המשיכו לספק עניין למשקיעים עם תנודתיות גבוהה, כאשר מניות מודיעין והכשרה אנרגיה צנחו במחזורים גבוהים. מניות הבנקים רשמו אף הן ירידות שערים חדות על רקע חזרתו של משבר החובות באירופה עם הורדת הדירוג לאג"ח של ממשלת פורטוגל

מדד ת"א 25 ירד ב0.8% ומדד ת"א 100 הפחית מערכו 0.7%. מדד מניות הבנקים רשם ירידה חדה של 2% ומדד מניות הנדל"ן איבד 1.3% מערכו .מחזור המסחר היה נמוך באופן אופייני לימי המסחר של חודשי הקיץ, ועמד על 1.2 מיליארד שקלים.

לאחר שמשבר החובות ביוון נרגע, עובר מוקד תשומת הלב העולמית לפורטוגל. החלטת סוכנות הדירוג מודי'ס להוריד את דירוג האג"ח של פורטוגל בארבע רמות לרמת אג"ח זבל העיבה על מניות הפיננסים בארה"ב, כאשר ההערכות הן שמניות הבנקים יהיו הראשונות להיפגע במקרה של חדלות פירעון בפורטוגל.

גם החדשות המקרו כלכליות מסין לא מעודדות את המשקיעים. מודי'ס הודיעה כי היא מודאגת ממצב החובות של הרשויות המקומיות בסין, אשר עומד להערכתה על סכום של 540 מיליארד דולר .בנוסף, החליטה ממשלת סין על העלאת הריבית בניסיון נוסף לצנן את האינפלציה הגואה במדינה ואת בועת הנדל"ן בה.

טבע רשמה ירידה על רקע הפשיטה במוקסבה

בשוק המקומי, רשמה היום חברת האנרגיה והנדל"ן דורי עלייה חדה של 6% על רקע המלצה של בית ההשקעות לידר שוקי הון. כמה חודשים לאחר שקבוצת גלוב של חיים כצמן ודורי סגל קנתה את החזקותיו של אורי דורי בחברה, החלו אתמול בלידר לסקר את קבוצת דורי ואת החברה הבת דורי בנייה. "אנחנו מאמינים כי איתנותה הפיננסית, יכולותיה הניהוליות, ובמיוחד הניהול הפיננסי, שלדעתנו לקה בחסר בתקופת בעלי השליטה הקודמים, יבואו לביטוי כבר בתקופה הקרובה, ויביאו לניהול פיננסי יעיל יותר עם מבנה הון 'נכון' יותר", כתב רמון עמית, האנליסט של לידר שוקי הון.

מניית טבע רשמה ירידה קלה של 0.3% על רקע הידיעות כי משטרת רוסיה פשטה על משרדי החברה במוסקבה. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, הפשיטה נעשתה בחשד לתיאום בחלוקת מכרזים מרוכזים של משרד הבריאות הרוסי להספקת תרופות לאזרחים מועטי הכנסה.

מניית גיוון אימג'ינג' נסחרה בניגוד למגמה ועלתה ב-1.7%. סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד בהראל פיננסים, החל לסקר את חברת גיוון אימג'ינג בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 24 דולר למניה - 18% יותר ממחיר השוק. להערכת טפר, מנוע הצמיחה של גיוון אימג'ינג - שפיתחה גלולת וידיאו לאבחון אי-סדירויות במערכת העיכול - יעבור מהגלולה PillCam SB למעי הדק לגלולהPillCam Colon למעי הגס.

התנודות במניות הגז מגיעות לשיא

מניות הבנקים רשמו ירידות על רקע החששות ממשבר חובות בפורטוגל. מניות הבנקים הגדולים -הפועלים ,לאומי ודיסקונט איבדו 2%, ומניית בנק מזרחי איבדה 1%.

התנודות במניות הגז מגיעות לשיא. לאחר שלושה ימים של ירידות שערים חדות על רקע תוצאות הקידוח בשדות מירה ושרה, זינקה ביום שלישי מניית הכשרה אנרגיה ב-18%. במהלך יום המסחר אתמול רשמה המניה ירידה של יותר מ-10%, אך סגרה את יום המסחר ביציבות. מניית מודיעין רשמה אף היא יום מסחר תנודתי שבסופו החסירה 2% מערכה.

המשבר סביב חברת אגרקסקו מוסיף לספק כותרות. באסיפת בעלי האג"ח המוסדיים של חברת אגרקסקו שהתקיימה אמש בתל אביב, הביעו בעלי האג"ח המוסדיים זעם רב כלפי הממשלה שהזניחה, לטענתם, את החברה הממשלתית. המוסדיים מבקשים לגבש פנייה דחופה למשרד האוצר בדרישה שיעמוד מאחורי התחייבויות החברה. "מדובר במשבר אמון בין השוק המוסדי למדינת ישראל", אמר נציג המוסדיים עו"ד יורם בונן.

מידרוג הורידה דירוג לסדרות אג"ח של חברת בסר בהיקף של כ-170 מיליון שקל ב- 2 דרגות מרמה של Baa3 עם אופק שלילי ל-Ba2. מדובר על הורדה לרמת דירוג של השקעה ספקולטיבית עם הותרת אופק שלילי. כלומר, תיתכן הורדת דירוג נוספת. האג"ח של בסר אירופה נסחרות בתשואות פדיון זבל של כ-17%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully