וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע חיובי שני ברציפות בוול סטריט

נמרוד הלפרן

8.7.2011 / 23:24

ניוז קורפ נחתכה ב-2.7 מיליארד דולר; הזהב השלים הזינוק השבועי החד מאז 2009; התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדה מתחת ל-3%

בורסות וול סטריט נסוגו משיא של חודשיים, אולם הצליחו להשלים שבוע שני ברציפות של עליות, לאחר ששיעור האבטלה בארה"ב עלה במפתיע ביוני לרמתו הגבוהה ביותר השנה ומספר המשרות שנוספו לשוק העבודה האמריקאי בחודש שעבר היה הנמוך ביותר זה תשעה חודשים. מניות הבנקאות והשבבים הובילו את הירידות היום.

מדד S&P 500 נסוג משיא של חודשיים בו נסגר אתמול, וירד ב-0.7% אולם סגר שבוע שני ברציפות של עליות לאחר שטיפס השבוע ב-0.3%; מדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.5% אולם עלה בסיכום שבועי ביותר ממחצית האחוז; מדד נאסד"ק ירד בראשונה זה תשעה ימי מסחר לאחר שאיבד 0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה ב-0.13% לרמה של 3.02% לאחר שבמהלך המסחר כבר צנחה לרמה של 2.99% - הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-28 ביוני.

שוק הסחורות אף הוא מגיב לנתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב. החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסחרים במחיר של 1,545.2 דולר לאונקייה, עלייה של 1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסחרים בניו יורק במחיר של 97 דולר לחבית, ירידה של 1.7%.

18 אלף משרות נוספו לשוק התעסוקה בארה"ב בחודש יוני, המספר הנמוך ביותר זה תשעה חודשים, לאחר תוספת של 25 אלף משרות במאי, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת חדה הרבה יותר של 105 אלף משרות ביוני. שיעור האבטלה בארה"ב עלה ביוני לרמה של 9.2% - הרמה הגבוהה ביותר השנה - לעומת 9.1% בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה כי שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי ברמה של 9.1%.

עוד בחזית המקרו כלכלית: אשראי הצרכנים בארה"ב גדל במאי זה החודש השמיני ברציפות, מסר היום הבנק הפדרלי. עם זאת, הגידול באשראי הצרכנים היה מתון יותר מתחזיות הכלכלנים. אשראי הצרכנים גדל בחודש מאי ב-5.1 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 2.5%, לעומת גידול של 5.7 מיליארד דולר בחודש אפריל. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 6 מיליארד דולר באשראי הצרכנים לאחר עלייה של 6.3 מיליארד דולר שעליה דווח במקור בחודש אפריל.

חובות בעלי כרטיסי אשראי בארה"ב גדלו במאי ב-3.4 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 5.1% - עלייה ראשונה זה חמישה חודשים. היקף ההלוואות לרכישת מכוניות, למימון לימודים וסעיפים נוספים, גדל במאי ב-1.7 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 1.3%, לאחר עלייה של 6.5 מיליארד דולר בחודש אפריל.

כמו כן, המשקיעים ממתינים לפתיחת עונת הדו"חות השנייה וסיכום החציון בקרב החברות הרשומות למסחר בארה"ב. העונה תיפתח עם פרסום הדו"ח הכספי של ענקית האלומיניום, אלקואה , בשבוע הבא ב-11 ביולי. החברות הגדולות בארה"ב צפויות לדווח על העלייה המתונה ביותר ברווחיהן זה שנתיים בעונת הדו"חות לרבעון השני, לפי תחזיות אנליסטים.

הרווחים למניה עבור החברות במדד S&P 500 יעלו ברבעון השני ב-13% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, לפי הערכות אנליסטים לבלומברג. מדובר בעלייה המתונה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2009, לפי בלומברג. ברבעון הראשון, לשם השוואה, נרשמה עלייה של 18% ברווחים, לאחר זינוק של 37% ב-2010.

גוגל ירדה בקרוב ל-3% לאחר שאנליסטים של בנק מורגן סטנלי הורידו את המלצתם למניית ענקית האינטרנט ל"משקל שוק" על רקע חוסר ודאות לגבי התועלת שתצמח מהשקעותיה במדיה חברתית ויוזמות אחרות.

אופיר אופטרוניקה, יצרנית מערכות אלקטרו אופטיות שבשליטת יעקב זרם, אפרים גרינפילד, אפרים סקמסקי וקרן פימי, חתמה על הסכם למיזוג עם Newport Corporation, חברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-700 מיליון דולר. ניופורט מספקת מוצרים ומערכות לתחום המחקר המדעי, חקר החלל והתעשיות הביטחוניות. שווי העסקה, הצפויה להתבצע ברבעון הרביעי השנה, משקף לאופיר אופטרוניקה שווי של כ-230 מיליון דולר (כ-780 מיליון שקל) - גבוה פי 2 משוויה הנוכחי. אופיר נסחרת בנאסד"ק ברשימת דלי סחירות המכונה פינק שיט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully