וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על החיתול: חוגלה טוענת כי חיתולי מגה נחותים

עדי דברת-מזריץ

10.7.2011 / 11:15

בשבוע שעבר הודיע מגה כי תייבא חיתולי האגיס מטורקיה והאשימה את חוגלה בשימוש לרעה בסימן מסחרי שלה. "הסכסוך עלול להגיע לבית המשפט"

המאבק בין דודי ויסמן, בעל השליטה בדור אלון ורבוע כחול , לנוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי , עולה מדרגה. לאחר שחוגלה קימברלי פירסמה בעיתונות מודעות שבהן נטען כי איכות החיתולים שמייבאת מגה מטורקיה נמוכה יותר מהחיתולים המיוצרים בישראל, החליטה מגה לשלוח את החיתולים המיובאים לבדיקה של מכון התקנים - בתקווה כי תפריך את טענת חוגלה קימברלי.

מגה הודיעה בשבוע שעבר כי תחל לייבא באופן עצמאי אריזות של חיתולי המותג האגיס דרך יבואן הרוכש חיתולים ממפעל קימברלי קלארק העולמית בטורקיה. בעקבות המהלך יצאה חוגלה קימברלי, יצרנית האגיס בישראל ש-49% מניותיה נמצאים בשליטת אי.די.בי באמצעות נייר חדרה, בצעד חריף - ופירסמה מודעות בעיתונים תחת הנוסח "לתשומת לב קהל צרכני האגיס ברשתות מגה". במודעה נכתב כי "רשת מגה החליטה לייבא בעצמה חיתולי האגיס מטורקיה. לחיתולים אלה כושר ספיגה נמוך והם באיכות נחותה מחיתולי האגיס פרידום המיוצרים ונמכרים בישראל".

מבדיקת TheMarker בסוף השבוע, עלה כי בחלק מסניפי מגה בול לא ניתן היה למצוא את חיתולי האגיס הטורקיים ביום שישי האחרון. כך, בסניפים של מגה בתל אביב, ירושלים ועכו לא היו על המדפים חיתולי האגיס מיובאים.

ברשת מגה הסבירו את העניין בהיסטריית הקניות ביום שישי: "לאור הביקוש הרב בשל המבצע שבו יצאנו, בחלק מהסניפים אזל המלאי. הוא יחודש ביום ראשון בבוקר". לדברי הרשת, במחסן המרכזי של מגה חיתולים רבים ולא תהיה בעיה בהשלמת הסחורה בסניפים.

ל-TheMarker נודע כי מגה שלחה מכתב להנהלת חוגלה קימברלי, שבו טענה כי זו השתמשה לרעה וללא אישור בסימן המסחרי שלה. לדברי מקורבים, מגה התרעמה על הצעד והודיעה לחוגלה קימברלי כי השימוש בלוגו שלה מהווה שימוש אסור בסימן המסחרי שלה. כמו כן נודע כי בעקבות הסכסוך הופסק המבצע המשותף של חוגלה קימברלי ומגה למכירת שתי חבילות האגיס ב-90 שקל, שלושה ימים לפני תום המועד המקורי.

עוד נודע כי משרד הפרסום של האגיס, מקאן אריקסון, שבין לקוחותיו נמנית גם רשת מגה, לא עומד מאחורי המודעה שפירסמה חוגלה קימברלי בעיתונים. מי שטיפל במודעה של האגיס היה גיתם BBDO, משרד הפרסום של רשת שופרסל, שבבעלות אי.די.בי, ושמטפל גם במותגים אחרים של חוגלה קימברלי, כמו ניקול, לילי ומולט.

"מלחמה על הכסף ולא למען הצרכנים"

"יש בין הצדדים מלחמה גדולה עם חלופה גדולה של מכתבים החתומים על ידי עורכי דין", מגלה מקורב לאי.די.בי. "מגה טוענת כי הפרו את הסימן המסחרי שלה, אבל המכתבים התחילו עוד לפני זה סביב כך שמגה שלחה חיוב חד-צדדי לחוגלה, בסך 3 מיליון שקל, בטענה אבסורדית של 'שחיקה ברווחיות הרשת' - וחוגלה רוצה את הכסף שלה בחזרה. מגה טוענת שהיא עושה הכל בשביל להשיג מחירים טובים לצרכנים, אבל הסיבה האמיתית היא מלחמה על הכסף". לדברי מקורבים לשני הצדדים, קיים סיכוי סביר שהסכסוך אף יגיע לבית המשפט.

כזכור, המאבק בין ויסמן לדנקנר החל לפני יותר משבוע בפאנל בנושא ריכוזיות שהתקיים במסגרת ועידת הנשיא. "הבעיה היא של תחרותיות שנפגעת מאחזקות ריאליות ופיננסיות. אני אחד התומכים בהפרדה בין הריאלי לפיננסי", אמר ויסמן. לדבריו, חברות כמו כלל (שנמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי; ע"ד) מצביעות באסיפת בעלי מניות של רבוע כחול, בשעה שהן קשורות לחברות מתחרות כמו שופרסל. ויסמן אמר ל-TheMarker ביום שישי כי "הסוגיה האחרונה מהווה עוד סיבה לכך שצריך להפריד בין האחזקות הפיננסיות לאחזקות ריאליות".

על אף שהמאבק רק תופס תאוצה ולמרות אמירתו הנוכחית של ויסמן, בקרב שני הצדדים מספרים כי לא ויסמן ולא דנקנר רוצים להמשיכו למשך זמן. "נוחי לא אוהב להפנות זרקור לכך שהוא גם מחזיק ביצרן חיתולים וגם ברשת שיווק, כי זה שוב מעמיד אותו בפני סוגיית הריכוזיות", אמר מקורב לאי.די.בי.

"מצד שני, גם ויסמן נכנס לבעיה - הוא יודע שבסופו של דבר הוא יצטרך להתקפל ולהעלות את מחירי החיתולים והוא לא יצטייר טוב בעיני הציבור. הרי קימברלי קלארק העולמית (המחזיקה ב 51% מחוגלה קימברלי) לא תיתן לאותו יבואן להמשיך למכור למגה את החיתולים לאורך זמן. מגה רצתה להראות לחוגלה שהיא יכולה להסתדר בלעדיה ובסוף היא סיבכה את ויסמן. נכון שויסמן יצא נגד דנקנר בוועידת הנשיא, אבל באופן כללי הוא לא הטיפוס שירצה להמשיך עם הקו המלחמתי הזה".

לדברי מקורות בענף, גורמים בסביבת ויסמן מציעים לו להתקפל ולחזור בו מההחלטה לייבא באופן עצמאי את חיתולי האגיס. "עכשיו צריך לראות מה יקרה. אם ויסמן יתקפל ויפסיק את היבוא אז נראה שיש פה מצב ברור של שמור לי ואשמור לך", אמרו מקורבים לסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully