וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשו המגעים עם עובדי תעש על הפרטת החברה

אורה קורן

10.7.2011 / 13:45

רשות החברות הממשלתיות מצדדת במכירת תעש לגורם פרטי בעוד העובדים וההנהלה מעדיפים שילוב של הנפקה והפרטה. בינתיים את מחיר העיכוב משלמים העובדים

רשות החברות הממשלתיות, ההסתדרות ותעש חידשו את המגעים להפרטת החברה. רשות החברות מצדדת במכירת תעש לגורם פרטי, אולם העובדים והנהלת תעש העדיפו שילוב של הנפקה והפרטה לו התנגדו ברשות החברות הממשלתיות. מגעי ההפרטה מתנהלים במקביל למגעים למיזוג תעש ורפאל ומעכבים את התהליך. ההערכות בממשלה הן כי בימים הקרובים יוכרע מיתווה הטיפול בתעש.

בינתיים, עובדי תעש משלמים את מחיר העיכובים במיזוג עם חברת רפאל. משרד הביטחון, המעביר כמעט דרך קבע מקדמות לתשלום משכורות לעובדי תעש בשנתיים האחרונות, לא העביר החודש את המקדמות.

מקורת מקורבים לסוגיה ציינו כי על פי המיתווה הממשלתי למיזוג תעש ורפאל, ביוני אמורה היתה תעש לפתוח את הנתונים העסקיים שלה בפני רפאל, ובאותו חודש אמורים רפאל ומשרד האוצר לשאת באופן שווה בהזרמת כספי המשכורות לתעש, המגיעות לכ-60 מיליון שקל בחודש. העיכוב בפתיחת נתוני תעש בפני רפאל גרם לכך שאף גורם לא העביר כספים למשכורות.

מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, שיגר היום מכתב למנכ"ל תעש בו ציין כי הוא חוזר מבקשתו לעכב את הפיטורים בתעש עד להסדרת מיזוגה עם רפאל. בקשת העיכוב הועברה לאחר שדירקטוריון תעש הודיע באחרונה על כוונתו להתחיל מיידית בפיטורים של כ-500 עובדים.

מקורות המקורבים למגעי ההפרטה ציינו כי משרד האוצר מעכב את התהליכים. לדבריהם, המשרד לא הוציא כתבי שיפוי לדירקטורים בתעש, כפי שהתבקש לקראת פתיחת חדרי העסקאות של החברה בפני רפאל. בנוסף, משרדי האוצר והביטחון לא הוציאו מכתב משותף הקורא לחברי הדירקטוריון לפתוח את חדרי המידע.

מתעש נמסר בתגובה, כי משרדי הביטחון והאוצר פועלים למציאת פיתרון לבעיות העבר של התעשייה הצבאית באמצעות שינוי מבנה הבעלות של החברה ומציאת פיתרון לתשלום המשכורות לעובדי החברה. "הקשיים פיננסיים המלווים את תעש אינם קשורים לפעילות השוטפת של החברה, אלא נובעים מאופן הפיכתה לחברה ממשלתית לפני 20 שנה, אז הוחלט שתעש תשתלם מכספה את הפנסייה לכל גימלאיה ולא המדינה. לעניין פתיחת חדר העסקאות נמסר מתעש, כי חדרי המידע הוכנו וייפתחו לאחר שתתקבל הנחיה מרשות החברות הממשלתיות המנהלת את התהליך".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה, כי המשרד "נהג בצורה אחראית לאורך כל תקופת המשבר בתעש ונקט דרכים יצירתיות להעברת מקדמות, כולל הקדמת הזמנות. סיכומים שהגענו אליהם עם ההסתדרות מול משרד האוצר לא מומשו על ידי משרד האוצר, לפיכך המשרד אינו יכול להמשיך להעביר שכר לעובדי תעש".

ממשרד האוצר טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully