וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת החיתולים: מבצעים אגריסיביים ברשתות

עדי דברת מזריץ

11.7.2011 / 8:07

לאחר שמגה הודיעה על מבצע לפיו תמכור את חיתולי האגיס המיובאים מטורקיה ב-36 שקלים, רשתות השיווק האחרות מיישרות קו. "חוגלה מבינים שאין להם ברירה אלא לשתף פעולה עם המבצעים"

לאחר שביום חמישי הודיעה מגה על מבצע לפיו תמכור את חיתולי האגיס המיובאים מטורקיה ב-36 שקל לחברי מועדון, רשתות השיווק נוספות יוצאות במבצעים אגרסיביים על חיתולי האגיס של חוגלה קימברלי ופמפרס של פרוקטר אנד גמבל.

רשת מגה מסרה אתמול כי "ביומיים האחרונים נמכרו אלפי יחידות האגיס המיובא מטורקיה, כך שמוצר זה היווה 60% מכלל מכירות החיתולים ברשת מגה בול". לדברי הרשת, "מכירות קטגוריית החיתולים לא גדלו בעקבות המבצע, אבל לקוחות קנו את חיתולי האגיס הטורקי על חשבון האגיס של חוגלה קימברלי".

רשת שופרסל, שנמצאת בבעלות קבוצת אי.די.בי המחזיקה גם ב-49% מחוגלה באמצעות נייר חדרה, הודיעה אתמול כי תמכור חבילת האגיס ב-38.8 שקל, כשניתן לרכוש עד שתי חבילות בכל קנייה. שופרסל תצא גם במבצע על המותג הזול יותר של חוגלה קימברלי, טיטולים, של שלוש חבילות ב-100 שקל. בכל הנוגע למותג פמפרס, תציע שופרסל מבצע פחות אטרקטיבי של שתי חבילות ב-100 שקל, כלומר 50 שקל לחבילה. ברשת מגה, המוכרת מיום חמישי את חיתולי האגיס המיובאים ב-36 שקל ליחידה לחברי מועדון You, מסרו כי החל מהיום יימכרו שתי חבילות האגיס או פמפרס ב-100 שקל ברשת מגה בול ומגה בעיר לכלל הלקוחות.

גם רשת סופר-פארם מצטרפת למבצעים: הרשת תצא במבצע של חבילת פמפרס ב-39.99 שקל ברכישת חמישה מוצרים. במקביל, מוכרת סופר-פארם חבילה של האגיס ב-49.9 שקל ושלחה בשבוע שעבר ל-60 אלף בתי אב קופון לרכישת חבילת האגיס ב-39.99 שקל וחבילה של טיטולים ב-29.99 שקל.

"סתם רעש תקשורתי"

רשת רמי לוי שיווק השקמה, שהודיע ביום שישי כי בגלל המבצע של מגה יוריד את מחיר חבילת חיתולי האגיס ל-35.9 קל, הודיעה אתמול על מבצע של חבילת פמפרס ב-38.9 שקל לחברי מועדון. זאת, לאחר שמכרה את החיתולים ב-44.9 שקל לכלל הלקוחות. "לדעתי, למגה לא תהיה מספיק סחורה כדי להמשיך למכור את החיתולים המיובאים למשך זמן", אמר רמי לוי, הבעלים של הרשת.

כמו כן, דיווחה הרשת על גידול של 200% במכירות האגיס ביומיים האחרונים, לעומת הימים מקבילים בחודש קודם. "כנראה שאנשים קונים יותר בגלל המחיר הטוב", אמר לוי. לדבריו, במכירות של פמפרס לא רואים עדיין שינוי, אך המבצע החדש על מותג זה עשוי לשנות זאת. "אני מאמין שמבין אלה שקנו את חיתולי האגיס ב-35.9 שקל היו גם הרבה לקוחות של פמפרס", אמר לוי.

הבעלים של רשת אבא ויקטורי, איל רביד, סיפר כי "החלטנו על מבצעים חדשים בעקבות הפרשה עם מגה והחיתולים המיובאים". הרשת הודיעה כי מהיום יחל מבצע של שלוש חבילות האגיס ב-100 שקל ו-54 שקל לחבילה אחת. בנוסף, תצא הרשת במבצע של שלוש חבילות פמפרס ב-110 שקל לחברי מועדון ו-42 שקל לחבילה לכלל הלקוחות.

קרב החיתולים בפייסבוק: להחרים את שופרסל

"כל הרשתות הגיבו למגה עם מבצעים על האגיס. במקביל, פרוקטר אנד גמבל מבינים שהם חייבים לשתף פעולה עם מבצעים כי אם האגיס יהיו זולים יותר, אז אנשים יקנו האגיס ולא אותם", אמר בכיר באחת מרשתות השיווק, שסיפר כי המבצעים החדשים אמנם היו ביוזמת הרשת, אך זכו לשיתוף פעולה מצד חוגלה קימברלי ופרוקטר אנד גמבל. "פרוקטר היא השחקן מספר שתיים בחיתולים ולכן היא נלחמת. גם חוגלה מבינים שאין להם ברירה אלא לשתף פעולה עם המבצעים".

"לדעתי, זה סתם רעש תקשורתי שייגמר בעוד כמה ימים. לריב עם ספק זה דבר שגרתי אצלנו בענף, והרשתות תמיד מאיימות ביבוא מקביל, אבל זה תמיד נגמר מהר מאוד", אומר רני צים, מבעלי רשת כמעט חינם. הרשת הודיעה אף היא על מבצע יזום בעקבות התחרות החדשה, לפיו שתי חבילות פמפרס והאגיס יימכרו ב-90 שקל, ומבצע על פמפרס לחברי מועדון ב-39 שקל לחבילה. "כל הרשתות מפסידות כסף בקטגוריית החיתולים, ומגה הסלימה את המצב. הורדות המחירים נובעות מהרעש התקשורתי סביב העניין ותו לא".

גם בפייסבוק לא נשארו אדישים לקרבות המחירים בשוק החיתולים. קבוצת פייסבוק בשם "קונים פחות, שוברים מחיר", קוראת לצרכנים להתחיל בחרם חיתולים על שופרסל. הקבוצה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "הצרכנים מתבקשים שלא לקנות חיתולים מרשת שופרסל, וכך נאפשר שוק הוגן במשק הישראלי. זה יהיה עוד צעד חשוב בשבירת תופעת הקרטלים שפשטה בישראל ושפוגעת בכיס הפרטי של כולנו".

הקבוצה, המונה כ-6,000 איש, כתבה בעמוד על היחסים בין שופרסל לחוגלה. "שופרסל תצטרך להתעורר ולתת גם לספקים קטנים יותר לשבת על המדפים שלהם. אנחנו רוצים להילחם בתופעת הקרטליזם הפוגעת בתחרות", אמר ג'קי אדרי, ממייסדי הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully