וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: עובדי אל על יכריזו על סכסוך עבודה

זוהר בלומנקרץ

12.7.2011 / 17:08

הנהלת אל-על לא הצליחה למנוע הכרזת סכסוך עבודה על רקע סגירת הסניף בחיפה. המשמעות: ייתכנו שיבושים בתנועת הטיסות בחברה דווקא בעונת החופשות

נכשל ניסיון של ההנהלה למנוע הכרזת סכסוך עבודה בחברת אל על, על רקע החלטתה לסגור את הסניף בחיפה ופיטורי חלק מהעובדים. ל-TheMarker נודע, כי מחר (רביעי) יחלו העובדים להצביע במשאל לאישור הכרזת סכסוך העבודה ע"י ההסתדרות. המשמעות המעשית: אפשרות לשיבושים בתנועת הנוסעים של החברה בשיא עונת נסיעות הקיץ באוגוסט.

סמנכ"ל משאבי אנוש, ראובן ורובניק, נפגש עם מזכ"ל נציגות העובדים, יוסי לוי, וניסה אתמול להניאו מלנקוט במהלך לאישור סכסוך עבודה, אך בלא הצלחה. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, החליט בשבוע שעבר לאפשר הכרזת סכסוך עבודה באל על, לנוכח החלטת ההנהלה לסגור מה-31 באוגוסט את סניף החברה בחיפה - צעד שיגרור פיטורי עובדים.

עפ"י הסכם העבודה הקיבוצי, חייבת הכרזה על סכסוך עבודה ע"י ההסתדרות, לאישור של 70% מעובדי אל על. מחר יחלו עובדי החברה לחתום על טופס מיוחד בו יוכלו לאשר או לדחות או להמנע להכרזה על סכסוך העבודה באל על.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחר עובדי החברה יחלו לחתום על טופס בו יוכלו לאשר, לדחות או להימנע מההכרזה על סכסוך עבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במידה והעובדים יאשרו את סכסוך העבודה שיוכרז ע"י ההסתדרות, תתקיים אסיפה כללית כבר בשבוע שעבר בנתב"ג. בכוונת לוי להזמין לאסיפה העובדים מול משרדי ההנהלה את ראש עיריית חיפה, יונה יהב ואת יו"ר וועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ, שהתערב בנושא. הוועדה בראשותו דנה בענין זה בחודש שעבר וקראה לצדדים לנסות ולמצוא פתרון מוסכם. נסיונות למוצא פתרונות מוסכמים כאלה לא הצליחו עד היום.

המחלוקת נסובה בעיקר סביב פיטוריהן של שמונה עובדות מתוך 13 המועסקים בסניף אל על בחיפה. זאת משום ששלושה עובדים ימשיכו לעבוד בשיווק בצפון ברכב החברה ושני עובדים שמתגוררים בהרצליה יוכלו להגיע לתל אביב.

ראש עיירית חיפה, יונה יהב קרא לתושבי העיר להחרים את חברת אל על במחאה על סגירת סניפה בעיר ופיטורי עובדים. מחברת אל על נמסר היום בתגובה ל-TheMarke כי "החברה אינה נוהגת להתייחס לנושאים אשר קשורים לאנשיה מעל דפי העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully