וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד המחאה: בוטלה תוכנית להקמת דיור בר-השגה בת"א

רנית נחום הלוי

18.7.2011 / 8:18

התוכנית שהייתה אמורה לצאת לפועל בצפון-מערב העיר על קרקעות פרטיות, תבוטל עקב התנגדות של בעלי הקרקעות. העירייה: "נבצע את התוכנית על קרקעות מדינה"

על רקע המחאה המתקיימת בימים האחרונים בשדרות רוטשילד בתל אביב, נודע כי עיריית תל אביב מתכוונת לבטל את כל הדיור בר-ההשגה שתוכנן על קרקעות פרטיות בתוכנית צפון-מערב העיר - בהיקף של כ-1,000 דירות.

עמדה זו באה לידי ביטוי בהצעה שהגישו לפני כשבוע ראשי צוות תכנון צפון העיר, האדריכלית פרנסין דוידי והאדריכל יואב רוביסה, לקראת הדיון שהתקיים על ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית. בכך קיבלה העירייה חלק מההתנגדויות שהגישו בעלי הקרקע הפרטיים שטענו כי זכויות הבנייה שהוענקו להם במסגרת התוכנית אינן מספיקות. בנוסף, טענו כי התוכנית תביא להפקעה של 70% מאדמותיהם לצורכי ציבור, ולכן יש לבטל את הדיור בר-ההשגה.

תוכנית צפון-מערב העיר משתרעת על 1,890 דונם וכוללת בנייה של כ-12,300 יחידות דיור, שיהוו רובע עירוני חדש שיכלול 30-40 אלף תושבים חדשים וכן מתחמי מלונאות, שטחי ציבור, ספורט ושטחים פתוחים. בתוכנית המקורית היו אמורות להיות 2,160 דירות בנות השגה בשטח של כ-60 מ"ר, לפי חלוקה של כ-360 דירות בבעלות עירונית להשכרה, 800 דירות בשטחים בבעלות מינהל מקרקעי ישראל ועוד כ-1,000 דירות על קרקעות בבעלות פרטית - שאותן מתכוונת העירייה לבטל.

אוהלי מחאה תל אביב. נמרוד סונדרס
בדיון שהתקיים לפני כשנתיים בוועדת המשנה בנושא, החליטה הוועדה לחייב את יזמי התוכנית "להגדיל את היקף יחידות הדיור בהישג יד ולהוסיף כ-1,000 דירות בבעלות פרטית"/נמרוד סונדרס

"אין כל כוונה לבטל את יחידות הדיור"

החלטת העירייה מנוגדת להחלטת ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים. בדיון שהתקיים לפני כשנתיים בוועדת המשנה בנושא תוכנית צפון-מערב העיר, החליטה הוועדה לחייב את יזמי התוכנית "להגדיל את היקף יחידות הדיור בהישג יד ולהוסיף כ-1,000 דירות בבעלות פרטית תוך קביעת מנגנון לרכישה ולהשכרת הדירות על ידי זכאים. כלומר, 3,160 יחידות דיור בהישג יד שהקמתן היא חובה".

עם זאת, היא תואמת את חוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, והיועץ המשפטי למשרד הפנים, עו"ד יהודה זמרת, שקבעו כי יש קושי בחיוב תכנון דיור בר-השגה בקרקעות פרטיות.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי מדובר בהצעה בלבד של הצוות המקצועי ואין הכרח שהעירייה אכן תקבל אותה. "אין כל כוונה לבטל יחידות דיור בר-השגה בתוכנית צפון-מערב העיר אלא להפך. לאור הקשיים הקיימים כיום בהיעדר חקיקה מתאימה והתנגדות של הוועדה המחוזית לאשר יחידות דיור בר-השגה על קרקעות פרטיות, מבוצעת כיום עבודה להמרה של יחידות הדיור האלה ולהעברתן לבעלות העירייה והמדינה. יתרה מכך, יש כוונה להרחיב את היקף יחידות הדיור בר-השגה בתוכנית.

"בנוסף, ביטול חובת הקמת הדיור בר-השגה בקרקעות פרטיות מלווה בהצעה כי התוכניות המפורטות יכללו לפחות 1,000 יחידות קטנות שיוכלו לשרת זוגות צעירים ומשפחות. המלצת הצוות המקצועי תוצג בקרוב בפני הוועדה המקומית, שתחליט בנושא זה ובנושאים אחרים, לקראת גיבוש חוות דעת כוללנית להתנגדויות, שתובא כהמלצה לחוקר שהתמנה מטעם הועדה המחוזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully