וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב נסגרה בירידות שערים

רם עוזרי

18.7.2011 / 17:14

יום המסחר השני השבוע ננעל במגמת ירידה - ת"א 25 ות"א 100 איבדו 0.9%, כי"ל והחברה לישראל נפלו ב-2.5%. "נתוני המקרו המאכזבים ביוני לא בהכרח מבטאים נקודת מפנה כלכלית"

הבורסה של תל אביב סגרה את יום המסחר השני השבוע בירידות שערים של 0.9% במדדים המובילים. זאת, על רקע פתיחה שלילית של שבוע המסחר בבורסות ניו יורק. מחזור המסחר היה גבוה יחסית לחודשי הקיץ והסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

מדד ת"א 25 סיים בירידה של 0.9% ומדד ת"א 100 השיל אף הוא 0.9%. מדד הבנקים הפחית מערכו 0.6% בלבד, ומדד הנדל"ן איבד 1.3%. כיל והחברה האם שלה, חברה לישראל, רשמו ירידות של 2.5% במחזורים גבוהים, על רקע ידיעות על עסקת השאלת מניות בשווי 150 מיליון דולר בין עידן עופר ומשקיעים מוסדיים זרים.

המסחר התנהל היום על רקע התרבות הסימנים על הצטננות של המשק הישראלי. אתמול פירסמה הלמ"ס אומדן מעודכן לצמיחת התמ"ג במהלך הרבעון הראשון של שנת 2011. מהאומדן החדש עולה כי המשק צמח בשיעור שנתי של 4.6%, ירידה של 0.2% לעומת האומדן הקודם, אשר הסתכם ב-4.8%. מדובר על צמיחה מתונה הרבה יותר ביחס לצמיחה של 7.7% שנרשמה ברבעון הרביעי של 2010.

הגירעון המסחרי ממשיך להתרחב

אתמול פורסמו גם נתוני הסחר של ישראל בחודש יוני, מהם עולה כי הגירעון המסחרי ממשיך להתרחב. יבוא הסחורות בחודש יוני הסתכם ב-5.1 מיליארד דולר, לעומת יצוא סחורות בהיקף של 4 מיליארד דולר. במחצית הראשונה של שנת 2011 הסתכם הגירעון ב-8.3 מיליארד דולר לעומת גירעון של 3.3 מיליארד דולר בלבד בתקופה המקבילה.

"האינדיקטורים הכלכליים לחודש יוני בתחומי היצוא, המסים והפעילות הכלכלית היו מאכזבים. ואולם נתוני חודש אחד לא מבטאים בהכרח נקודת תפנית בתחום הכלכלי", אומר יורם גבאי, יו"ר פעילים תיקי השקעות. לדברי גבאי, עם הצטמצמות העודף בחשבון השוטף, מגיע לידי מיצוי גם תהליך הייסוף של השקל.

בנוגע למצב הגלובלי, אומר גבאי, אנחנו עדים לגלי ההדף מהמשבר הפיננסי. "תוצאות משבר 2008 עדיין מסכנות את היציבות הפיננסית בעולם", אומר גבאי. "בעיקר מדובר על הקושי במימון הגירעונות והחוב של מדינות אירופה, ששוק ההון העולמי לא מגבה אותן כפי שהוא מגבה את שוק האג"ח של ארה"ב".

מניית מנופים ממשיכה לרכז עניין

ההצעה להסדר חוב של אילן בן-דב לבעלי האג"ח של טאו ממשיכה להכות גלים בשוק ההון. הגופים המוסדיים, כך נראה, ידרשו מבן דב לתת יותר ממה שהציע. "במידה שאילן בן-דב לא יחזיר במלואן את כל התחייבויות טאו לשוק ההון - לא יועמדו לו אשראי או לרכוש ממנו גם במניות החברות האחרות", זו רוח הדברים שנשמעה אתמול בהצעה לדיון שהועלתה בוועדת ההשקעות של אחד המשקיעים המוסדיים הגדולים בשוק ההון. על רקע זה, סאניטאו תשואות צנחה ב-2% נוספים לאחר ירידה של 5% אתמול.

מניית מנופים ממשיכה לרכז עניין. לאחר שאתמול צנחה המניה ב-8.5%, רשמה המניה ירידה נוספת של 4% היום. זאת, על רקע חקירתו של ג'קי בן זקן, אחד מבעלי השליטה בחברה, בחשד לקנייה ומכירה פיקטיבית של מניות החברה. לאחר תום המסחר נודע כי בית המשפט שיחרר את זקן ואת החשודים הנוספים בפרשה למעצר בית בתנאים מגבילים בערבות בנקאית של 1.3 מיליון שקל.

קבוצת דלק נסחרה היום על רקע קבלת אופק שלילי מחברת הדירוג מידרוג. החברה אישרה מחדש את דירוג אגרות החוב כ-A1 אך אך עם אופק "שלילי". אופק "שלילי" ניתן גם לאגרות חוב בסך של עד 600 מיליון שקל שתנפיק קבוצת דלק באמצעות הרחבת סדרות אג"ח הקיימות.

מניית אפריקה נסחרת על רקע המלצת "קנייה"

חברת הנדל"ן נורסטאר החזקות, המחזיקה בגזית גלוב (58%) ובאורמת (15%), הודיעה הבוקר על הצעה פרטית למכירת 4.88% ממניות החברה לתרשיש - חברה בת בבעלות מלאה של בנק הפועלים תמורת 95.4 מיליון שקל. המחיר שנקבע בגין המניות המוצעות הינו 86.75 שקל למניה, הגבוה ב-15.2 שקל ממחיר המניה בשוק, ולפיכך מהווה פרמיה של 20%. בנוסף, הציעה החברה לתרשיש כתבי אופציה אשר מניות המימוש שלהם שוות ערך ל-5.34% ממניות החברה, ללא כל תמורה.

מניית בריינסוויי עלתה ב-1.6% על רקע תוצאות סופיות של ניסוי קליני ראשוני עליהן דיווחה החברה אתמול. במסגרת הניסוי, אשר נערך בבית החולים הדסה עין כרם בקרב חולי (PTSD), נמצא כי הטיפול במכשיר Deep TMS בטוח ויעיל לטיפול בתסמונת פוסט טראומטית (PTSD). בעקבות התוצאות שנתקבלו, החוקרים מציעים לעבור לשלב הבא ולבצע מחקר רב מרכזים נרחב יותר במטרה לבסס ולהרחיב את הממצאים של הניסוי. המסחר במניית החברה הופסק אתמול לאור ההודעה וחודש הבוקר.

מניית השלד אוקיאניה ירדה ב-12% נוספים לאחר שאתמול צנחה ב-64% במחזור חריג של 1.4 מיליון שקל. החברה הודיעה כי היא מנהלת משא ומתן מתקדם להכנסת פעילות חברת ביומד לשלד הבורסאי. הערכות בשוק הן כי מדובר על חברת בונוס תרפואטיקה, אשר מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לגדל שתלי עצם לצרכים רפואיים.

מניית אפריקה נסחרת על רקע המלצת "קנייה" לאפי פיתוח מבית ההשקעות מריל לינץ'. מחיר היעד שקבע בית ההשקעות למניית אפי עומד על 1.53 דולר, ובמריל לינץ' ציינו כי הוא ניתן מתוך ניתוח נפרד לכל נכס שבבעלות החברה, אך תוך נקיטה במשנה זהירות במעקב אחר איכלוס הנכסים בפועל. כמו כן, ציינו בבית ההשקעות, נבחן מצבה של החברה האם אשר עלול להשפיע על ביצועי החברה הבת אפי פיתוח לאור מצבה הפיננסי של אפריקה ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully