וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטומי מתרחבת: רוכשת חברה אמריקאית ב-30 מיליון ד'

אמיר טייג

24.7.2011 / 14:37

חברת האינטרנט רוכשת את adperio מקולורדו - לה מכירות של 50 מיליון דולרים. הרכישה תתבצע בהדרגה והשווי הסופי, המוערך בכ-30 מיליון דולרים, ייקבע על פי ביצועים ב-4 השנים הקרובות

חברת מטומי של אילן שילוח, מרחיבה את פעילותה בארה"ב באמצעות רכישות. מטומי הודיעה היום כי תרכוש את השליטה בסוכנות המדיה והפרסום הדיגיטלית האמריקאית adperio. הרכישה תתבצע בהדרגה והשווי הסופי, המוערך בכ-30 מיליון דולר, ייקבע על פי ביצועים במהלך ארבע השנים הקרובות. מימון הרכישה יעשה ממקורות פנימיים, כלומר מתוך קופת המזומנים של החברה. החברה נחשבת לאחת מהבטחות האינטרנט שצמחו בשנים האחרונות בישראל.

adperio, הממוקמת בדנבר קולורדו, מציעה שירותי פרסום אונליין לחברות בתחום הבידור ובתחום השירותים הפיננסיים ולסוכנויות פרסום. החברה מתמחה בפרסום מבוסס תוצאות בערוצי מדיה מגוונים, בינהם ניהול תוכניות שותפים(Affiliate Programs), מדיה חברתית, מטבע ווירטואלי ואי-מייל. המחזור השנתי של החברה הנרכשת הוא כ-50 מיליון דולר. היא מעסיקה כ-50 עובדים ומחזיקה גם פעילות באירופה באמצעות סניף בלונדון. החברה תמשיך להיות מנוהלת על ידי מייסד ומנכ"ל החברה דיוויד אסיוף, שהוביל אותה מהיווסדה.

מטומי צפויה לסיים את שנת 2011 עם מכירות של כ-95 מיליון דולר. רכישת adperio תגדיל את שורת ההכנסות של החברה ב-50%. יש לציין כי מטומי נמצאת כיום בהערכות לקראת הנפקתה בנאסד"ק במהלך השנה הקרובה. הערכות הן כי ההנפקה תתבצע לפי שווי של מעל 300 מיליון דולר. הרחבת הפעילות לארה"ב, היא חלק מהערכות זו.

הכנסות החברה ב-2011: 95 מיליון דולרים

לדברי עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי, "זהו מהלך אסטרטגי המאפשר לקבוצה כניסה לתחומי מדיה ולקטגוריות פרסום חדשות, כגון ענף הבידור והפיננסים, בו ל-adperio לקוחות גדולים. כמו כן, מטומי תוכל להגדיל את רשת הפרסום ושיווק השותפים שלה בארה"ב. הרכישה תגדיל בצורה משמעותית את הכנסותינו ותהווה כר נוח לצמיחה משמעותית יותר בשוק האמריקאי".

בעל המניות הגדול והדומיננטי במטומי הוא אילן שילוח (28%), יו"ר ושותף בקבוצת מקאן-אריקסון ישראל. שותפים נוספים הם: קרן ויולה פרייבט אקוויטי (22%), עופר דרוקר (9%), עדי אורזל (8%) וניר טרלובסקי (8%). החברה מנוהלת על ידי המייסדים עופר דרוקר ועדי אורזל.

מטומי, שנקראה בעבר אדסמרקט, פועלת בתחום הפרסום האינטרנטי. החברה מספקת זירת מסחר שמקשרת בין מפרסמים לבעלי אתרי תוכן שמעוניינים ליצור לעצמם הכנסות מפרסום. החברה פעילה בתחום הנקרא Affiliate Marketing, כלומר פרסום והפניית תנועת גולשים לאתרים מסחריים תמורת חלק מההכנסות שתנועת גולשים זו מייצרת.

בחברה עובדים כיום כ-200 עובדים, כ-150 מהם בישראל. לצד זירת המסחר, שעיקרה פיתרון טכנולוגי, מפעילה החברה זרוע הפועלת כמשרד פרסום. רכישת תגדיל למעשה את פעילות זרוע זו. כיום מטפלת זירת המחסר של מטומי בכ-30 מיליארד דפים נצפים בחודש.

החברה נהנתה בשנים האחרונות מהצמיחה המהירה של שוק הפרסום באינטרנט. הכנסות החברה הסתכמו ב-2010 בכ-69 מיליון דולר, ואת 2011 צפויה החברה לסיים עם הכנסות של 95 מיליון דולר. מאז 2008 רושמת מטומי רווחיות תפעולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully