וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים

ואדים סבידרסקי

25.7.2011 / 17:12

פתיחה שלילית בוול סטריט שלחה את ת"א לירידות: המדדים המובילים ירדו ב-0.5%, ואג"ח כ"ה של דלק נדל"ן איבדו 9.3% במחזור של 5.7 מיליון ש'. "עד סוף הקיץ לא נראה עלייה במחזורי המסחר

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום בירידות שערים. לקראת שעת הסגירה באחד העם, נפתח המסחר השבועי בוול סטריט במגמה שלילית על רקע הספקולציות סביב החוב האמריקאי. כמו כן, בזירת המסחר האירופאית שררה מגמה דובית לאורך היום.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 איבדו 0.5% מערכם כל אחד. מדד מניות הבנקים המשיך להכביד על המגמה ואיבד 0.8%. מדד מניות הנדל"ן השיל 0.5%. מחזורי המסחר המשיכו להיות דלילים מן הממוצע המקובל והסתכמו בכ-1.13 מיליארד שקל.

מניית דלק נדל"ן נחתכה ב-7% נוספים על רקע הסדר החוב המתגבש עם מחזיקי האג"ח של החברה. יתרה מזו, מחיר אג"ח כ"ה של החברה ירדו ב-9.3% וריכזו מחזור מסחר של כ-5.7 מיליון שקל. במקביל, ועדת הכספים דנה היום בהסדרי החוב שמציעים אילן בן דב ויצחק תשובה למשקיעים.

יאיר דרורי, אנליסט ראשי של תכלית-דיסקונט, אינו צופה התפתחויות מהותיות בשוק ההון המקומי ומגמה ברורה עד סוף הקיץ, אך לאחר מכן רואה חידוש מגמת העלייה עד סוף השנה. "בקיץ אי אפשר לצפות שהמחזורים יתייצבו וגם קשה לצפות למגמה. אמנם, בסך הכל השוק די התייצב לאחרונה - המשקיעים מבינים כי המצב בשווקים לא עד כדי כך גרוע. רוב הכסף החלש יצא מהמסחר וכקצב הפדיונות התייצב", מסביר דרורי.

"הריבית לאוגוסט צפויה להישאר ללא שינוי"

בהתייחסות סקטוריאלית, מעריך דרורי כי דו"חות הבנקים צפויים להיות טובים. לפיכך, מציין דרורי, אחזקה במניות סקטור זה נראית משתלמת על רקע חוסר אלטרנטיבה המתבטאת ברמת ריבית נמוכה במשק.

מנגד, סבור דרורי כי יש להמתין עדיין עם כניסה להשקעה בסקטור התקשורת המקומי. זאת מאחר שעניין הורדת דמי קישוריות טרם משתקף במלואו בביצועים עסקיים של חברות הסקטור. כך למשל מכפיל 6.3 של פרטנר אינו נראה יקר אך ישנו מקום להמתין עוד.

בזירת המקרו המקומית, בנק ישראל יפרסם הערב בשעה 17:30 את רמת הריבית במשק לחודש אוגוסט. רפי גוזלן מלידר שוקי הון העריך אתמול כי עד סוף השנה גובה הריבית יגיע ל-3.75%. "הריבית לחודש אוגוסט צפויה להישאר ללא שינוי. תרחיש של התאוששות בפעילות הגלובלית במהלך המחצית השנייה של השנה על רקע סגירת פער התוצר המקומי וסביבת האינפלציה הגבוהה - יובילו לחידוש מהלך העלאות הריבית כך שהיא צפויה להגיע ל-3.75% עד לסוף השנה", אמר אתמול.

בארה"ב הוויכוח נמשך והשעון מתקתק

בארה"ב נמשך הוויכוח בעניין תקרת החוב, כאשר המחלוקת המרכזית בין הרפובליקאים והדמוקרטים נותרה סביב נושא המסים. אובמה מעוניין כי רוב ההכנסות ממסים יופנו לצמצום הגירעון, והרפובליקאים מעוניינים בקיצווץ בתקציב. עם זאת, לאחרונה תקף אובמה את הרפובליקאים והגדיל את הקיצוץ מתקציב הממשלה.

אחרי פגישת החירום שכינס אמש אובמה ונמשכה כשעה בלבד, דווח כי הצדדים עובדים על תוכנית שתגייס 3-4 טריליון דולר לקיצוץ הגירעון בשני שלבים במשך 10 שנים. עם זאת, בכיר רפובליקאי מסר לרויטרס כי "עוד אין מספרים להציג". לא ברור אם התוכנית כוללת מסים בנוסף לקיצוץ בהוצאות הממשלה.

ארה"ב תגיע לתקרת החוב שלה ב-2 באוגוסט אם הקונגרס לא יאשר את העלאתה. הרפובליקאים מתעקשים כי הממשלה תרחיב את הקיצוצים בתקציב לפני שהם יאשרו העלאה כלשהי.

מניות בולטות במסחר

הדרמה סביב ההודעה על פתיחת ההליכים להגעה להסדר חוב כולל של כ-2.2 מיליארד שקל בחברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה נמשכה אל תוך הלילה. דירקטוריון החברה בראשות רוני אלרואי (חתנו של תשובה) התכנס בנוכחות מלאה סמוך לשעה חמש אחר הצהריים אתמול בפעם השנייה מאז יום חמישי האחרון, כדי לקבל סקירה לגבי מצבה העגום והחלופות לפירעון חובות. הדירקטוריון עודכן כי החוב ריקורס (עם זכות חזרה ללווה) של דלק נדל"ן נאמד ב-3.8 מיליארד שקל, ואילו קופת המזומנים של החברה ריקה.

הבוקר הודיעה החברה לבורסה כי בשלב הראשון, יבקש הדירקטוריון לכנס אסיפה של מחזיקי אג"ח כ"ה, שהחברה חייבת לשלם להם בספטמבר הקרוב כ-310 מיליון שקל, ויציע להם לדחות את התשלום בחמישה חודשים תמורת העלאת הריבית העומדת כיום על 7.3% בשנה.

בעוד תשובה רוקח הסדרים, העמידה אתמול שרי אריסון ערבויות בהיקף של 500 מיליון שקל לבעלי האג"ח של חברת אריסון החזקות. אריסון החזקות היא החברה באמצעותה מחזיקה אריסון במניות גרעין השליטה (20.16%) בבנק הפועלים. כתוצאה מהעמדת הערבויות, חברת הדירוג מידרוג המדרגת את האג"ח הפרטיות של אריסון החזקות, הודיעה על העלאת דירוג החוב בדרגה אחת מ-Aa3 עם אופק יציב ל-Aa2 עם אופק דירוג יציב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אלביט קיבלה ממש' הביטחון חוזה בסך 40 מיליון דולר

פריגו קיבלה את אישור ה-FDA לשווק מסטיק מצופה ניקוטין בטעם קינמון, ללא מרשם רופא, בחוזקים של 2 מ"ג ו-4 מ"ג. המוצר שמשמש לסיוע בהפסקת עישון, ישווק תחת מותג פרטי של רשתות הפארם ורשתות המזון. המוצר הוא בר השוואה למוצר aNicorette Cinamon Surge, שפיתחה ומשווקת חברת GlaxoSmithKline. המוצר המקורי נמכר בקצב שנתי של 40 מיליון דולר. פריגו צפויה להתחיל בשווק המוצר בסתיו.

חברת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי מקבוצת אריסון דיווחה אתמול על השלמת ההרחבה של סדרת אג"ח 4 בהנפקה פרטית, שבה הוצעו למשקיעים 147 מיליון שקל ערך נקוב במחיר של 109.5 שקל לכל 100 שקל ערך נקוב של האג"ח, כך שלאחר ההרחבה היקף סדרה 4 שבמחזור יגיע ל-1.14 מיליארד שקל.

בנק דיסקונט דיווח הבוקר כי הדירקטוריון אישר אמש תוכנית אסטרטגית לשנים 2011-2013. התוכנית שמה דגש על שלושה נדבכים מרכזיים - הגדלת יחס הלימות ההון, התייעלות והגדלת הרווחיות. עם זאת השמקיעים אינם מביעים התרשמותם ולוחצים על המניה לירידות בהתאם למגמה בסקטור.

אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן קיבלה ממשרד הביטחון חוזה בסך 40 מיליון דולר במסגרת תוכנית ההמשך של פרוייקט צי"ד (צבא יבשה דיגיטלי). היקפו הכולל של שלב זה בתוכנית צי"ד מסתכם ב-300 מיליון דולר, וההזמנות הנוספות צפויות להתקבל בהמשך.

חברת אינטק פארמה הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם קרן יורקוויל הבילאומית. הקרן תשקיע בחברה כ-40 מיליון שקל (12 מיליון דולר ) על פני תקופה של 3 שנים. זאת כנגד הקצאה של מניות החברה שיקנו לקרן אחזקה של עד 4.99% מזכויות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully