וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה שטראוס וטרה הכריזו: הוזלה נוספת במוצרי החלב

עדי דברת מזריץ

28.7.2011 / 13:22

בעקבות הוזלת מחיר המטרה של החלב ב-5-6 אגורות לליטר, החליטו המחלבות לגלגל מיידית את ההטבה אל הצרכנים - כדי להחזיר אליהן מעט מהאהדה הציבורית. עם זאת, יישום ההחלטה עוד רחוק

המחלבות הגדולות תנובה, שטראוס וטרה הודיעו כי יוזילו את מחיר מוצרי החלב בעקבות החלטת נתניהו להוזיל את מחיר המטרה של החלב ב-5-6 אגורות לליטר. שטראוס הודיעה על כך ראשונה לעיתונות ומיד אחריה טרה ותנובה בישרו על החלטה דומה. המחלבות הודיעו כי הוזלת המחירים תתרחש עם כניסת מחיר המטרה החדש לתוקף.

המחלבות בחרו לצאת מיידית בהודעות על הוזלת מוצרי החלב, במטרה להראות לציבור כי אינן מתכוונות להשאיר את הרווחים מההוזלה ברשותן, אלא לגלגלן לצרכנים על מנת לזכות באהדה הציבורית שחסרה להן בימים אלו.

היישום של הרפורמה במשק החלב ומוצריו עוד רחוקה מכניסה לפועל - שר האוצר צריך לחתום בימים הקרובים על הצו, אולם החלת הרפורמה כפופה לתיקוני חקיקה והתקנת תקנות.

גבינת קוטג'. עומר מירון
שלוש המחלבות מנסות להתחבב על הצרכנים/עומר מירון

בהודעת שטראוס לעיתונות נכתב: "שטראוס מברכת על החלטות הממשלה. לאחר שמחיר המטרה החדש של החלב ייכנס לתוקף שטראוס תבצע התאמות במחיר מוצרי החלב לקמעונאים. עם זאת יש לזכור כי שטראוס אינה קובעת את המחיר לצרכן אלא לרשתות השיווק ולקמעונאים בלבד".

מתנובה נמסר: "על מנת שהרפורמה שעליה הכריז ראש הממשלה תהיה אפקטיבית ותיתן הטבה משמעותית לצרכנים, על כל הגורמים לתת את חלקם. עם כניסת מחיר המטרה החדש לתוקף תנובה תודיע על הורדת מחירים. אנו מצפים מהרשתות להצטרף למהלך זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אתמול לאמץ את מסקנות משרדי האוצר והתמ"ת בנוגע לשוק החלב. במסגרת ההמלצות שגובשו, יוגדל יבוא הגבינות הקשות במכס של 20% בהדרגה מ-3,000 טונה ל-9,000 טונה ב-2015 וב-2016 ייפתח לחלוטין. באותן שנים יוטל מכס מופחת של 0%-20% על יבוא מכסה של 1,080 טונה גבינה, שכיום פטורה ממכס.

עוד הוחלט, כי לא יינתנו רישיונות יבוא לגבינות קשות לספקים גדולים, בדגש על מחלבה שלה יותר מ-30% מהשוק (תנובה) ורשתות. גם יבוא אבקות חלב ייפתח עד למכסה של 4,000 טונה ב-2015. בנוסף, מחיר המטרה של החלב, המחיר שבו מוכרים הרפתנים את החלב, יופחת ב-5-6 אגורות לליטר.

(עדכון ראשון: 11:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully