וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריכות בצימרים קטנים יהיו פטורות מרשיון עסק

חייהם של בעלי הצימרים הקטנים עשויים להיות קלים יותר: משרד הבריאות הודיע כי ימנע מלפקח על בריכות בצימרים של עד שלוש יחידות נופש, והבעלים יהיו פטורים מהוצאת רישיון עסק

בשורה לבעלי הצימרים: בריכות שחייה בצימרים של עד שלוש יחידות נופש יהיו פטורות מרישיון עסק, ומשרד הבריאות יימנע מלפקח עליהם, כך הודיעו היום (חמישי) נציגי משרד הבריאות בישיבת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת.

יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה), הורה למשרד הפנים להקים בתוך שלושה שבועות צוות, בשיתוף משרד הבריאות והתיירות, שישנה את הגדרת הבריכות בצימרים. הבריכות העונות על ההגדרה יהיו מעתה בריכות שאינן ציבוריות, ועל כן לא יחולו עליהן הכללים שחלים על בריכות ציבוריות.

"חובה עלינו לשמור על בריאות הציבור בלי לפגוע או להקשות על התיירות בארץ", אמר ח"כ חסון במהלך הדיון. "אני אעקוב שההוראות החדשות יגיעו עד אחרון המהנדסים בצורה ברורה, חד-משמעית ולא מעורפלת".

אין בקרה על הגיינת הבריכות

בתוך כך, במהלך הישיבה הלין יעקב רוזנווסר, מארגון בעלי הבריכות בצימרים, על כך שאין תיאום בין משרד התיירות למשרד הבריאות, ואמר כי "גם מי שקיבל אישור ממשרד הבריאות – טרם קיבל אישור עסק". רוזנווסר הוסיף כי "לא ניתן להחיל על בריכות בצימרים תנאים של בריכות ציבוריות כמו אבטחה, מציל, מכשירי החייאה, סגירת הבריכה בלילה וכדומה". וואיל כיוף, מנהל אגף תיירות כפרית במשרד התיירות, סיפר כי בימים אלו פועלת ועדה לעדכון הצורך ברישיון עסק, והמגמה תהיה לחייב קבלת רישיון עסק רק מקומות המפעילים מעל חמש יחידות נופש.

חנה סלע, מהנדסת מחוז הצפון במשרד הבריאות, הביעה התנגדותה לנושא הבריכות הפרטיות בצימרים, וציינה כי התחלואה בבריכות לא הייתה קיימת עד הקמת הבריכות בצימרים.

סלע הסבירה כי "מי שלא מקפיד על היגיינה ולאחר מכן רוחץ בבריכה, מעביר מיליארדי חיידקים לתוך המים ושם יידבקו ממנו אחרים. הזיהום עובר גם אם כמות המים היא קטנה, כיוון שמדובר במים עומדים החייבים סינון מתמיד".סלע סיפקה נתונים אודות 46 צימרים שנבדקו על ידי משרד הבריאות, ואמרה כי בבריכותיהם שפיכת הכלור מתבצעת באופן ידני, ואין בקרה על הכמות.

עוד בנושא:
בגלל זיהום: בילוי בבריכה הסתיים באשפוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully