וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירות המחאה: מחיר הדלק לא יעלה

פנחס וולף

31.7.2011 / 14:16

שר האוצר ושר התשתיות סיכמו על הורדת מחיר הבלו ב-31 אגורות, וכך מנעו את התייקרות הדלק שהייתה אמורה לחול הלילה. לנדאו: "הממשלה יציבה, אבל רחשי הלב של הציבור אמיתיים"

שר האוצר יובל שטייניץ ושר התשתיות עוזי לנדאו החליטו היום (ראשון) על הורדת את מס הבלו על הדלק ב-31 אגורות, שימנע את התייקרות הדלק. מחירו של ליטר בנזין היה אמור להתייקר הלילה בחצות ב-30 אגורות לליטר. הבלו מהווה חלק משמעותי ממחירו של ליטר בנזין, והצו שעליו חתמו שני השרים, להורדת המיסוי על הבלו, יעמוד בתוקף עד ה-1 בספטמבר.

כמון כן, הוועדה בנושא מחירי הדלק שהקים השר לנדאו צפויה להגיש את הצעתה להפחתת "מרווח השיווק", שעומד היום על 70 אגורות. לנדאו ושטייניץ סיכמו כי אם הוועדה לא תגיש את הצעתה בתוך חודש, לנדאו, שמרווח השיווק כפוף אליו, יוריד את הסכום ב- 15 אגורות, ובמקביל שטייניץ יוריד את מס הבלו ב- 15 אגורות, כך שההפחתה במיסים של 30 אגורות לליטר תישאר על כנה גם בהמשך.

עוד על מחירי הדלק:
עוזי לנדאו: "להוריד המס על הדלק כדי למנוע ההתייקרות"
הכנסת דחתה חוק להגבלת המס על הדלק ל-30%
אפקט הקוטג’: קריאה לחרם צרכני על חברות הדלק
בחודש אפריל: צעדת מחאה נגד מחירי הדלק

"אם תהיה עלייה בעולם, נוריד המסים"

"מרווח השיווק קטן ביותר בהשוואה למסים, לכן אי אפשר לתלות בו את נושא הורדת המחירים, אבל גם בתחום זה אנחנו עוסקים", הסביר לנדאו, בהתייחסו לנושא מוקדם יותר הבוקר, ואמר כי בעזרתו של הצוות שהוקם, הוא "מקווה שנוכל להקל על הציבור".

"המס על הבלו והמע"מ מהווים למעלה מ-50% ממחיר הדלק", הוסיף לנדאו. "כשיש ציבור גדול בישראל שגם משתמש ברכב לפרנסתו, אי אפשר להשית עליו מסים מעבר לכוח הסיבולת. אם תהיה עלייה בעולם, אנחנו נוריד את המסים".

בהתייחסו למחאה הדגיש לנדאו כי "הממשלה יציבה, אבל רחשי הלב של הציבור אמיתיים. אולם אי אפשר לשלוף לבעיה פתרון מהשרוול מתוך היסטריה".

במאי 2009 חלה עלייה של 30 אגורות לליטר דלק באמצעות מס הבלו. בינואר 2010 הייתה אמורה לחול עלייה נוספת של 20 אגורות לליטר, אולם היא בוטלה על ידי ראש הממשלה בעקבות מחאת הדלק שהתעוררה אז. בחודש מאי האחרון חלה עלייה נוספת של 23 אגורות. על פי ההערכה, בינואר 2012 צפויה עוד עלייה, של 20 אגורות לליטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully