וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק אושר: פטור ממס שבח לדירה שתוסב למגורים

צבי זרחיה

2.8.2011 / 9:08

אמש אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק, לפיה מי שמוכר דירת משרדים שתוסב למגורים יהנה מפטור ממס שבח. נתניהו: "במשק יש בעיה של מונופולים וקרטלים ולכן המחירים יקרים יותר"

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה השנייה והשלישית הצעת חוק שלפיה מי שמוכר דירת משרדים שתהפוך למגורים יהנה מפטור ממס שבח בתנאי שהדירה תמכר עד סוף 2012. עם זאת, לפי סיכום בין שר האוצר יובל שטייניץ ליו"ר ועדת הכספים ,ח"כ משה גפני, רוכש דירה ששימשה כמשרד שלא הפך אותה למגורים בתום שנתיים מיום הרכישה ישלם מס רכישה של 15%.

קודם לכן אישרה המליאה בקריאה השנייה והשלישית הצעת חוק מינהל מקרקעי ישראל המקדם את הפיכת המינהל לרשות ופותח אפשרות להזרים קרקעות להזרים קרקעות לבנייה מואצת בישראל. בעד החוק הצביעו 47 ח"כים ו-3 התנגדו.

נתניהו אמר כי "הבטחנו לחוקק את חוק הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל ואנו מקיימים. ביום רביעי יחוקק חוק הודל"ים שינהיג מסלול ירוק לאישור מהיר של תוכניות דיור. שני חוקים אלה הם לב הפתרון לבניית רבבות דירות בישראל בזמן הקרוב".

"אסור לנו להיות בולשיביקים"

בתוך כך אמר נתניהו, "במשק יש בעיה של מונופולים וקרטלים ולכן המחירים יקרים יותר. יש בעיה והיא אמיתית. אנו מטפלים בה ונפתור אותה, אסור לנו להיות בולשביקים. הבעיה היא הקרטלים ואנו נטפל בה באופן המיידי.יש לנו בעיה של יוקר מחיה. אנחנו אומנם צומחים, אבל יוקר המחיה בפער שלילי. כדי להוזיל מחירים צריך להיפתח ליבוא ולהגדיל את התחרות, ונעשה את זה דרך ועדת הריכוזיות", כך אמר אחר הצהריים רה"מ בנימין נתניהו בסיעת הליכוד.

"אנו נפעל בשני מישורים: האחד פתיחת קרטלים ומונופולים ממשלתיים ופרטיים, והשני שינוי בהרכב המסים", הוסיף נתניהו. "טוב שזה קורה כעת. צריך ללכת על הדברים העיקרים שיוצרים את יוקר המחיה. אנו חייבים לטפל בטענות המוצדקות העולות מהשטח אך בלי לפגוע במגזר העסקי. אנו עושים בממשלה דברים שלא נעשו במשך עשרות שנים".

יצויין שבישיבתה של סיעת הליכוד נכחו עשרות ראשי רשויות שהביעו תמיכה בנתניהו. ראש העיר נשר דוד עמר, קרא לנתניהו שלא להכנע ללחץ הציבורי: "אין מחאה. משקרים אותך. כולם ברוטשילד עם נרגילות וסושי. אין עגלה פנויה בשדה התעופה". לעומתו, ראש עיריית בית שאן ג'קי לוי הזהיר "אתם יכולים לחשוב שאין בעיה ותתעוררו באופוזיציה".

נושא המחאה הציבורית נדון גם בסיעת עצמאות. שר הביטחון אהוד ברק (עצמאות) אמר, כי "מה שמתבקש כרגע זו עסקת חבילה רחבה במשק, שתבחן מחדש את סדרי העדיפויות העיקריים ותהיה מוכנה במקרה הצורך להיות מוכנה להכניס שינויים גם בתוך התקציב".

נתניהו יפגש עם חברי ועדת הכספים ביום חמישי בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully