וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפולת בוול סטריט, הבורסות באירופה בשפל של שנה

נמרוד הלפרן

5.8.2011 / 0:10

בורסות וול סטריט מחקו את כל העליות שרשמו מתחילת השנה לאחר שנסגרו במגמה שלילת, זו הפעם השמינית בתשעה ימי המסחר האחרונים. דאו ג'ונס ירד ב-4.3%, נאסד"ק צנח ב-5.1%

בורסות וול סטריט מחקו את כל העליות שרשמו מתחילת השנה לאחר שנסגרו ביום חמישי במגמה שלילית זו הפעם השמינית בתשעה ימי המסחר האחרונים על רקע התגברות החששות מפני מיתון עולמי חוזר. מגזרי הסחורות והאנרגיה נפלו בחדות.

מדד דאו ג'ונס נפל ב-4.3% ונמוך כעת ב-1.7% מרמתו בתחילת 2011; מדד S&P 500 ירד זו הפעם השמינית בתשעה ימי המסחר האחרונים, ונפל ב-4.8%. מאז ה-22 ביולי נפל המדד ביותר מ-10% - ההגדרה המקובלת לתיקון בשוק; מדד נאסד"ק צנח ב-5.1% בדרכו לירידה של 3.6% מתחילת 2011. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה ב-0.14% - הירידה היומית החדה ביותר מאז חודש יוני 2010 - לרמה של 2.46%. התשואה רחוקה כעת בכ-0.4% משפל של 2.04% שרשמה במהלך המשבר הפיננסי העולמי.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר באלף לרמה של 400 אלף - המספר הנמוך ביותר זה כמעט ארבעה חודשים - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מעט מתונה יותר לרמה של 405 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של מספר תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל.

עם זאת, המשקיעים מקווים לקבל מחר תמונת מצב מקיפה יותר של שוק העבודה בארה"ב, עם פרסום דו"ח התעסוקה לחודש יולי. לפי תחזיות הכלכלנים נוספו לשוק העבודה האמריקאי בחודש שעבר 85 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר מעל לרמה של 9%.

החששות מפני האטה בצמיחת כלכלת ארה"ב גברו בשבועיים האחרונים בעקבות פרסום שורה של נתוני מקרו כלכליים מאכזבים. משרד המסחר האמריקאי מסר שלשום כי הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה במפתיע ביוני, ירידה ראשונה זה כמעט שנתיים. בשבוע שעבר מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני של השנה בקצב שנתי של 1.3%, ותיקן כלפי מטה את הצמיחה ברבעון הראשון ל-0.4% בלבד. בה בעת, מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד ביולי לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009.

בורסות אירופה נפלו לשפל של השנה

בורסות אירופה נפלו היום לשפל של שנה על רקע התגברות החששות מפני האטה בהתאוששות הכלכלה העולמית, ולאחר שהבנק המרכזי של אירופה הודיע על צעדים נוספים לבלימת משבר החוב ביבשת. בורסות שווייץ וספרד נכנסו לשוק דובי לאחר שהשלימו נפילה של 20% מהשיא של השנה הנוכחית. מניות הכרייה הובילו את הירידות.

בורסות לונדון ופרנקפורט נפלו ב-3.4%; פאריס איבדה 3.9%; מדריד ירדה ב-3.9% והשלימה בכך נפילה של יותר מ-20% מהשיא של השנה הנוכחית - ההגדרה המקובלת לשוק דובי. בורסת שווייץ נפלה ב-3.6% והשלימה אף היא נפילה של יותר מ-20% מהשיא של 2011. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי צנח ב-3.4% והשלים בכך נפילה של יותר מ-16% מהשיא של שנת 2011 שנרשם בחודש פברואר.

גם בבורסה בתל אביב הרגישו היום את המפולת מהעולם: מדד ת"א 25 סיים בירידה של 2%, ת"א 100 נפל ב-1.9%; מדד נדל"ן 15 סיים בירידה של 2.3%; מדד הבנקים צנח בשעות המסחר האחרונות ב-3.6%. מדד הביומד לא נשאר מאחור והשיל מערכו כ-2.2%. מדד התקשורת המשיך עם המגמה היורדת והשיל מערכו כ-2.3%. מדד הביטוח סגר באדום בוהק עם ירידה של 4.3%; מדד הפיננסים סגר עם ירידה של 3.9%.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, אמר היום כי הבנק המרכזי יעניק לבנקים ביבשת הלוואות נוספות כדי לבלום את התרחבות משבר החוב. הבנק המרכזי יעניק לבנקים בגוש היורו הלוואות בכל היקף שיידרשו במהלך שישה החודשים הקרובים ויאריך את תוקף הצעדים הקיימים להגברת הנזילות עד סוף השנה, אמר היום טרישה במסיבת עיתונאים שנערכה בפרנקפורט בעקבות החלטת הבנק המרכזי להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 1.5%.

הבנק המרכזי של בריטניה הותיר היום את הריבית בבריטניה בשפל של 0.5%. הבנק המרכזי של שוויין הוריד אתמול את הריבית במדינה בניסיון לבלום את התחזקות הפרנק השווייצי. הבנק המרכזי של טורקיה הוריד היום במפתיע את הריבית ב-0.5% לרמה של 5.75%.

ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, דיווחה היום כי רווחיה ברבעון השני של השנה כמעט הוכפלו הודות לזינוק במכירות. ענקית הרכב האמריקאית מסרה כי בראשונה זה שנים רשמה רווחיות בכל ארבעת האזורים הגאוגרפים בעולם שבהם פעילה החברה, ובכלל זה באירופה, שם צברה החברה הפסדים של 13 מיליארד דולר מאז שנת 1999.

החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 2.5 מיליארד דולר, או 1.54 דולר למניה, לעומת רווח של 1.3 מיליארד דולר, או 85 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה עלו על תחזיות האנליסטים לרווח של 1.2 דולר למניה. הכנסות GM, שהממשל האמריקאי מחזיק ב-26.5% ממניותיה, בתקופה המדווחת הסתכמו ב-39.4 מיליארד דולר, צמיחה של 19% לעומת הרבעון השני של שנת 2010.

קראפט האמריקאית, יצרנית המזון הגדולה בעולם, הודיעה היום על כוונתה לפצל את חטיבת החטיפים הבינלאומית שלה מחטיבת הקמעונות הצפון אמריקאית לשתי חברות בורסאיות נפרדות. במקביל, דיווחה קראפט, יצרנית שוקולד קדבורי ועוגיות אוריאו, על גידול של 4.2% ברווחיה ברבעון השני. כמו כן העלתה החברה את תחזית הרווח השנתי.
ג'יי.פי מורגן צ'ייס הוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב ברבעון השלישי ל-1.5%. הבנק צופה כי הבנק הפדרלי בארה"ב יעלה את הריבית רק באמצע 2013.

אייל קליין, אסטרטג ראשי לשווקים בינלאומיים באי.בי.אי, מסביר כי "אנו רואים מיני-נפילה חופשית בבורסות העולם, ובעיקר בישראל. המשקיעים חוששים ממשבר החובות, והמחזורים מאוד נמוכים. היתה אתמול הורדת ריבית מפתיעה בשוויץ וביפן. הבנק המרכזי החל להתערב במט"ח, וכל הירידות הללו הן בשעה שהדוחות הכספיים של החברות טובים".

עוד עתידות לפרסם היום דו"חות כספיים: אדידס, AIG , ג'נרל מוטורס ולינקדאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully