וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הפירמידה: הטייקונים הפסידו יותר מ-5 מיליארד

ערן אזרן

7.8.2011 / 14:46

חברות האחזקה של הטייקונים רגישות במיוחד לזעזועים והדבר מתבטא בירידות שערים דו ספרתיים. בין החברות הנופלות: אי. די. בי, דלק והחברה לישראל

מחיר הפירמידה: מניות הטייקונים צונחות הבוקר בשיעורים דו-ספרתיים, בעוד שהמדדים בבורסה נחלשים בשיעורים קטנים יותר. בסך הכל, מחקו חברות האחזקה שבבעלות הטייקונים יותר מ-5 מיליארד שקל משוויין.

כך למשל, מניית אי.די.בי – חברת האחזקות שבאמצעותה שולט נוחי דנקנר בקבוצת אי.די.בי – רושמת כעת ירידה של 14% ומסכמת מתחילת השנה צניחה של 47.5%. בסך הכל, השילה החברה 371 מיליון שקל משווי השוק הכולל שלה. באופן דומה, מניית קבוצת דלק - העומדת בראש הפירמידה העסקית של יצחק תשובה - רושמת נפילה של 10% ובסך הכל מחיקה של 625 מיליון שקל משווי השוק. מתחילת השנה, צנחה המניה ב-19%; ומניית החברה לישראל , חברת האחזקות שבשליטת משפחת עופר, נופלת ב-9% ומסכמה ירידה של 20%.

שיכון ובינוי נפלה ב-10%

הסיבה לירידות החדות במניות חברות האחזקה נעוצה במבנה הפירמידילי. מבנה זה גורם לכך שהחברה העומדת בראש הפירמידה רגישה יותר לשינויים ולתנודות בשערי המניות, בהשוואה לחברות הנמצאות נמוך יותר בשרשרת. רגישות היתר נובעת מכך שחברות האחזקה הן מעין "אופציה ממונפת" על הצלחתן של חברות הקבוצה, הפועלות במגזרים שונים וחשופות כלל המשק הישראלי.

גם חברות האחזקה של מגזר תקשורת מציגות היום ירידות, בהמשך לנפילה החדה בשערי המניות מתחילת השנה. סקיילקס , באמצעותה מחזיק אילן בן דב בפרטנר , מאבדת 12% ומסכמת ירידה של 42% מתחילת השנה. מניית בזק של שבשליטת שאול אלוביץ', רושמת ירידה מתונה יותר של 4% ומסכמת נפילה של 20% מתחילת השנה.

גם מניות חברות אחזקה נוספות בקבוצת אי.די.בי רושמות ירידות חדות, בהן דיסקונט השקעות (המחזיקה בין היתר במעריב , בכור , סלקום ושופרסל ), שרושמת ירידה של 15% (42% מתחילת השנה); וכלל תעשיות (החזיקה בין היתר בכלל ביוטכנולוגיה, משאב, נייר חדרה , די-פארם) שמאבדת 10.7% (30% מתחלית השנה).

חברות נוספות הנמנות על פירמידות עסקיות, שסובלות היום ובתקופה האחרונה מירידות חדות: שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון - נפילה של 10% וירידה של 21.5% מתחילת השנה; פז נפט , בשליטתו של צדיק בינו יורדת בכ-5% ומסכמת ירידה של 21.6%; מניית בנק מזרחי-טפחות שבשליטת מוזי ורטהיים ומשפחת עופר, נופלת בכ-6% ומסכמת נפילה של 13.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully