וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הקוטג': חרם צרכנים על מוצרי תנובה

אורה קורן

15.8.2011 / 9:32

קבוצה חדשה בפייסבוק קוראת לציבור שלא לרכוש מוצרי תנובה למשך חודש החל מהיום - על מנת "להעניש" את החברה על מכירת מוצרים בישראל במחיר גבוה יותר מאשר בארצות הברית

עמוד פייסבוק חדש וכן מייל שהופץ ברשת קוראים לציבור להעניש את מחלבת תנובה על מכירת מוצרים בישראל במחירים הגבוהים מאלה בהם הם נמכרים בארצות הברית. הצרכנים נקראים להימנע מרכישת מוצרי תנובה החל מהיום (שני) למשך חודש.

בקבוצה מצויינות שתי דוגמאות למחירים זולים יותר בארה"ב, חרף עלויות שינוע גבוהות. גבינת פטה באריזה של 930 גרם נמכרת בארה"ב ב-9.39 דולר, המהווים כ-33 שקל, או 16.5 שקלים ליחידה, כאשר בארץ המחיר ליחידה הוא 26.5 שקלים. בנוסף, הגבינה הצהובה תל יוסף של תנובה באריזת 400 גרם נמכרת בארה"ב ב-6.59 דולר שהם 23 שקלים, או ב-11.5 שקלים לאריזה של 200 גרם. בארץ אריזת 200 גרם נמכרת ב-18 שקלים.

עוד בנושא:
עמוד הפייסבוק הקורא לחרם צרכנים
אחרי המחאה: מחירי מוצרי החלב ממשיכים לעלות
יוזמי מחאת הקוטג’ זומנו לפגישה בהולה עם תנובה
קיזוז הוזלת הקוטג’? ”חברות החלב מצמצמות מבצעים

גבינת קוטג'. עומר מירון
בשבוע שעבר נמסר מתנובה, כי הפרשי המחיר נובעים מכך שהחברה מקבלת תמיכה ממשלתית ולכן המחיר בארה"ב לא כולל מע"מ/עומר מירון

בשבוע שעבר נמסר מתנובה, כי הפרשי המחיר נובעים מכך שהחברה מקבלת תמיכה ממשלתית ולכן המחיר בארה"ב לא כולל מע"מ ואילו המחיר בארץ כולל אותו. כמו כן, הפער נגזר גם מהפרשי שער הדולר בין מועד החתימה על העסקה לימים אלה.

מתנובה נמסר עוד בתגובה כי על מחיר 200 גרם גבינה הצהובה משפיעים הפרמטרים הבאים, שבשיקלולם היה מחיר הגבינה בארה"ב 13.84 שקלים לעומת 14.75 שקלים בישראל: אם מורידים את המע"מ מגיעים ל- 15.5 שקלים. ההחזר עבור החלב ליצוא - 75 אגורות לליטר, כך שמגיעים ל-14.75 שקלים. שער הדולר לפיו חושב המחיר בארה"ב היה 4.2 שקלים - כך שהמחיר בפועל ל-200 גר' היה 13.84 שקלים. לגבי עלויות השינוע מחופי הארץ לארה"ב נמסר, כי מדובר ביצוא בהיקף נמוך לכן העלויות אינן משמעותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully