וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים

אורן פרוינד

15.8.2011 / 17:21

המסחר ננעל בעליות עם מחזורי מסחר נמוכים: ת"א 25 סיים בירידה של 0.7%, ודלק נדל"ן נפלה ב-16% לאחר שהוסיפה אתמול 63% לערכה, ואילו כור ודיסקונט המשיכו להתחזק עם עליות של 5.5%

יום המסחר השני בבורסת תל אביב נחתם בירידות שערים עם מחזורי מסחר של מיליארד שקל (נמוך מהממוצע) לאחר מגמת ההתאוששות שחלה במסחר אתמול.

מדד ת"א 25 סיים בירידה של 0.7% ונחתם ברמה של 1,091.04 נקודות, מדד ת"א 100 איבד 0.5% מערכו וסיים ברמה של 984.66 נקודות. מדד הבנקים לעומתם התחזק בשיעור קל של 0.1% ומדד מניות הגז והנפט עלה ב-0.5%. דלק נדל"ן נפלה ב-16% לאחר שהוסיפה אתמול 63% לערכה ואילו כור ודיסקונט השקעות המשיכו להתחזק גם היום בעליות של 5.5%.

יניב פגוט, אסטרטג ראשי מקבוצת אילון, התייחס למצב בשווקים וציין כי מדובר בשקט של אחרי הסערה. "המשקיעים ממתינים לפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט ולפגישת סרקוזי ומרקל בכדי לחפש כיוון", ציין פגוט, והוסיף כי "השווקים עברו טראומה בשבוע האחרון וכרגע המשקיעים יושבים על המדוכה, מה שמתבטא במחזורי מסחר נמוכים".

על פי ההערכה- מדד המחירים לצרכן ירשום שינוי של כ-0.2%

פגוט התייחס למניות הבנקים, שספגו ירידות שערים של עשרות אחוזים בשבוע שעבר וציין כי מניות אלו עדיין לא התייצבו כתוצאה מחששם של המשקיעים בדבר נפילתם של מניות הטייקונים.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם הערב את מדד המחירים לחודש יולי. ההערכות הן כי לאחר המדדים הגבוהים שנרשמו בשלושת החודשים הקודמים, ירשום המדד שינוי מתון יותר של כ-0.2%. במשרד האוצר ההערכות הן אופטימיות יותר, ואת תחזית גביית המסים לחודש שעבר ערכו בהנחה שמדד יולי יעלה ב?0.1% בלבד.

בזירה האמריקאית צפויים להתפרסם השבוע שלל נתוני מקרו ובהם נתוני האינפלציה ונתוני שוק הדיור. מדד המחירים ליצרן צפוי להתפרסם ביום רביעי, ולמחרת יתפרסם גם מדד המחירים לצרכן. ביום שלישי צפוי עיקר העניין להתמקד דווקא באירופה, שם יתכנסו מנהיגי גוש היורו לדיון במשבר החובות ובצעדים הדרושים לבלימתו.

הבנק הפדרלי צפה בשבוע שעבר כי האינפלציה תישאר ברמה נמוכה בחודשים הקרובים, אך פירסם תחזית קודרת עבור כלכלת ארה"ב. המצב הכלכלי, ושיעור האבטלה הגבוה בארה"ב, צפויים להכביד על הצריכה הפרטית, ולהקשות על חברות להעלות מחירים, מה שצפוי לשמור על האינפלציה ברמה נמוכה.

מניות בולטות במסחר

שוק הדיור האמריקאי ממשיך להכביד על הכלכלה. כלכלנים צופים כי התחלות הבנייה צפויות לרשום ירידה של 4.6% לקצב שנתי של 600 אלף ביולי. היתרי הבנייה, המצביעים על בנייה עתידית, צפויים לרשום ירידה של 1.9% לעומת יוני. מכירות הבתים הקיימים לעומת זאת צפויות לצמוח לאחר שרשמו שפל של 7 חודשים ביוני.

מניות הטייקונים ובראשן דלק נדל"ן המשיכו לרכז עניין במסחר לאחר שאתמול הראו מניות אלו סימני התאוששות קלים בהמשך למגמת הקריסה שחלה בשבוע שעבר. דלק נדל"ן נפלה ב-16% לאחר שזינקה אתמול ב-63% לאחר שדיווחה כי חתמה על מזכר הבנות עם קרן נדל"ן זרה לפיו תועבר השליטה בה (50.79%) ללא תמורה. במסגרת מזכר ההבנות, נקבע כי הקרן תזרים לחברה 500 מיליון שקל, שישמשו להחזר החוב לבעלי האג"ח. בנוסף, תשובה עצמו יזרים הלוואה של כ-100 מיליון שקל, ויוותר על חוב של 120 מיליון שקל.

גם מניות דיסקונט השקעות וכור של נוחי דנקנר משכו את תשומת לב המשקיעים לאחר אתמול תיקנו מניות אלו בעליות של 20%. מניית כור המשיכה לעלות גם היום ב-5.5% ודיסקונט השקעות התחזקה אף היא בשיעור דומה.

טבע איבדה 3% היום וזאת על אף הודעתה אמש כי החברה הבת שלה זכתה במכרז בהיקף של 500 מיליון שקל. חברת ס.ל.א, החברה הבת של טבע ישראל זכתה במכרז של חברת כ.צ.ט, שמתמחה בשווק תרופות ציוד רפואי ומוצרי צריכה, בהיקף מוערך של 500 מיליון שקל. ס.ל.א נבחרה על ידי כ.צ.ט לספק שרותי אחסון, לוגיסטיקה והפצה על פי חוזה רב-שנתי.מניית החברה מגיבה היום בירידות שערים קלות של עד 1%.

מניית כלכלית ירושלים של פישמן הוסיפה 7% לערכה היום לאחר שחברת דרבן השולטת בחברה הודיעה כי תמכור זכויות על בניין משרדים במנהטן עם רווח של 58 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully