וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות שערים קלות

דרור רייך

16.8.2011 / 10:32

המסחר מתנהל על רקע ירידת מדד המחירים לצרכן אמש, בניגוד לתחזיות. מדד תל אביב 25 עלה ב-0.2%, ומדד תל אביב 100 מוסיף לערכו כ-0.15%. דלק נדל"ן של יצחק תשובה עולה ב-6%

המסחר מתנהל על רקע ירידת מדד המחירים לצרכן אמש ב-0.3% על אף ציפייה של האנליסטים לעלייה של 0.3%, שגורר בעקבותיו ספקולציות של הורדת ריבית. כמו כן, נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמציגה ירידה במחירי הדירות בעיקר באזור תל אביב בהיקף ממוצע של כ-6.5%.

יום המסחר בבורסה בתל אביב נפתח במגמה חיובית - מדד תל אביב 25 עלה בכ-0.2% מדד תל אביב 100 מוסיף כ-0.4% לערכו, מדד הנדל"ן עולה בכ-0.4% ואילו מדד הבנקים יורד בכ-0.5%. מניית טאו של אילן בן דב משילה כ-5.5% מערכה ואילו דלק נדל"ן של יצחק תשובה מוסיפה לערכה כ-6%.

אמש התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שרשם ירידה מפתיעה של כ-0.3%, בניגוד לתחזיות האנליסטים, שצפו בו עלייה של כ-0.3%. בגזרת האג"חים הממשלתיים נרשמת מגמה מעורבת, השחרים הלא צמודים עולים בכ-0.3% בעוד שהגלילים הצמודים יורדים בכ-0.3%. באגרות החוב הקונצרניות נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים.

מוד'יס אנליטיקס הורידה תחזית הצמיחה של ארה"ב

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית, לאחר שהתעוררות בשוק המיזוגים והרכישות - במסגרתה הודיעו חברות בעולם על עסקות בהיקף של יותר מ-19 מיליארד דולר - האפילה בהשפעתה על ירידה חודשית שלישית ברציפות בפעילות הכלכלית באזור ניו יורק. מדד דאו ג'ונס עלה אמש ב-1.9%; 500 S&P טיפס ב-2.2% ומדד הנאסד"ק הוסיף כ-1.9% לערכו.

גוגל הודיעה אתמול כי היא רוכשת את מוטורולה מוביליטי, לשעבר חטיבת המכשירים הניידים של מוטורולה, ב-12.5 מיליארד דולר במזומן, מחיר השווה ל-40 דולר למניה ומשקף פרמיה של 63% על מחיר המניה בסגירה בוול סטריט ביום שישי. הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את העסקה והשלמתה צפויה בתחילת 2012. גוגל תנהל את מוטורולה מוביליטי כעסק נפרד, שישאר בעל הרישיון הבלעדי של אנדרואיד.

מודי'ס אנליטיקס הורידה את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב בעקבות אירועי החודש החולף ובכלל זה המחלוקת סביב העלאת תקרת החוב של הממשל האמריקאי והורדת דירוג האשראי שלה על ידי חברת דירוג האשראי S&P.

טבע תיסחר על רקע ההפסד המשפטי

מודי'ס אנליטיקס, חברה אחות של חברת דירוג האשראי מודי'ס, צופה כעת כי התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-2% במחצית השנייה של השנה ובקצב של מעט יותר מ-3% בשנה הבאה, לעומת תחזית החברה מחודש שעבר לצמיחה של 3.5% במחצית השנייה של 2011 ובשנה הבאה.

בקרב המניות הישראלית בוול סטריט, חברת פרטנר נסחרה על רקע הודעת חברת מידרוג כי הכניסה את האג"ח של סאני וסקיילקס של אילן בן דב לרשימת המעקב בשל "הרעה בפרופיל העיסקי והפיננסי של פרטנר". בתגובה, רשמה המניה אתמול עלייה של 0.9%. גם הדוחות הכספיים של חברת פוינטר הישראלית התפרסמו אמש לאחר סגירת המסחר בתל אביב - בבורסה בוול סטריט המניה עלתה בכ-0.2%.

טבע תיסחר היום על רקע הפסד משפטי בקרב מול פייזר על הוויאגרה. בית משפט בארה"ב פסק שהפטנטים שרשמה חברת פייזר על ויאגרה, גלולה לטיפול באין אונות, תקפים. פסיקת בית המשפט תמנע מטבע להשיק את הגירסה הגנרית של הגלולה עד לאוקטובר 2019. אלביט מערכות תיסחר היום על רקע פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2011.

"לא חסרים סיכונים במשק הגז"

שותפות חיפושי הנפט והגז, מודיעין, של נוחי דנקנר וצחי סולטן, הודיעה אמש כי על בסיס הנתונים הקיימים ברשותה כיום לעיבוד הסקרים שנעשו בשטח 378 ימי המכונה "גבריאלה", לא ניתן לבסס עדיין את החלטת קידוח. רישיון גבריאלה משתרע על פני שטח של 390 אלף דונם בים התיכון ובמרחק כ-10 ק"מ מול החוף שבין נתניה לאשדוד.

מניות קבוצת דלק ייסחרו על רקע המלצות "קנייה" מדש ברוקראז'. "משק הגז הטבעי נמצא עדיין בחיתוליו, הן בצד ההיצע והן בצד הביקוש. יעברו עוד הרבה מים סביב אסדות החיפוש וההפקה, עד שירדו דרגות החופש. בינתיים נראה כי לא חסרות הזדמנויות מעניינות הן ברמה המשקיעים והן ברמת פיתוח המשק הישראלי, אך סיכונים גם אינם חסרים", כתב האנליסט אמיר פוסט והעניק לשותפויות חיפושי הגז והנפט הישראלית - דלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר המחזיקות בנתחים במאגרי "תמר" "לוויתן" ו"ים תטיס" - המלצת "קנייה" ברמת סיכון בינונית ומחירי יעד גבוהים בכ-60% ממחירן בשוק.

עבור יחידות ההשתתפות של רציו (המחזיקה ב-15% מלוויתן), וישראמקו (28.7%) מתמר, מסתפק פוסטר בהמלצת "תשואת יתר" עם מחירי יעד הגבוהים ב-18% ו-25% בהתאמה ממחירי השוק שלהן, כאשר לרציו מעניקים בדש רמת סיכון גבוהה, ולישראמקו נמוכה, מה שמרמז על נטייתו של פוסטר מבין שתי המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully