וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת גוש היורו צמחה בקצב איטי מהצפוי של 0.2%

16.8.2011 / 13:25

כלכלת גוש היורו צמחה בקצב איטי מהצפוי, מה שמגביר את החששות שמשברי החוב של מדינות הפריפריה מחלחלים אל היבשת כולה ופוגעים גם במדינות הליבה

כלכלת גוש היורו צמחה ברבעון השני של השנה בקצב איטי מהצפוי, מה שמגביר את החששות מכך שמשברי החוב של מדינות הפריפריה מחלחלים אל היבשת כולה ופוגעים במדינות הליבה.

התמ"ג המשוקלל של 17 המדינות המרכיבות את גוש היורו צמח ברבעון השני ב-0.2% לעומת הרבעון הראשון, דיווחה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של גוש היורו, יורוסטאט. הנתונים היו נמוכים מתחזיות אנליסטים לצמיחה של 0.3%, לאחר שברבעון הראשון נרשמה צמיחה של 0.8%. בהשוואה לרבעון השני של 2010, צמח התמ"ג של גוש היורו ב-1.7%.

מוקדם יותר דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגרמניה על צמיחה איטית מהצפוי בכלכלה הגדולה ביבשת. התמ"ג הגרמני צמח ב-0.1% לעומת הרבעון הראשון וב-2.7% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

הצמיחה היתה מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו צמיחה של 0.4% לעומת הרבעון הקודם ו-3.1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ברבעון הראשון רשמה גרמניה צמיחה של 5% בהשוואה שנתית.

בזמן שהמדינות עתירות החובות מאטות את התאוששות הכלכלות באירופה גרמניה נחשבת לזו הסוחבת את הכלכלה קדימה. נתוני התמ"ג הנמוכים מוסיפים לחששות כי אירופה מתקרבת לשפל נוסף באזור כאשר צמיחת הכלכלה הצרפתית כמעט נעצרה ברבעון השני וכך גם התרחבות כלכלות איטליה וספרד בזמן שכלכלת יוון אף התכווצה ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully