וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב יחזיר לאקסלנס חוב של 16.5 מיליון שקלים

שלי אפלברג

21.8.2011 / 12:47

בעוד שטאו תשואות טרם שיפרה את הצעתה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, הודיעה החברה על הסכם עם אקסלנס. נציגות בעלי האג"ח טרם אישרה את ההצעה החדשה, וטוענים שמדובר בהעדפת נושים

בזמן שטאו תשואות, אשר נמצאת בשליטתו של אילן בן דב, עדיין לא שיפרה את הצעתה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, הודיעה החברה על הסכם עם אקסלנס, במסגרתו תחזיר טאו את מלוא החוב בגין הלוואה אותה לקחה - 16.5 מיליון שקל. ההסכם אושר בדירקטוריון טאו ובוועדת הביקורת, אך זקוק עתה לאישור נציגות בעלי איגרות החוב.

לטאו יש כיום אופציית PUT, במסגרתה היא יכולה לחייב את בן דב לקנות 130 אלף מניות סאני. במסגרת ההסכם, תעביר טאו לאקלנס חלק מההתחייבות, מבלי לפרט איזה חלק, תמורת 46.5 שקל למניה, בסך כולל של 6 מיליון שקל. את יתרת החוב, 10 מיליון שקל, תשלם טאו באמצעות ערבות אותה נתן בן דב, שתועבר במלואה לאקסלנס. כמו כן, תפרע החברה 500 אלף שקל מתוך כספה.

בהודעתה, מציינת טאו כי היא מעוניינת לאשר את ההסכם בשל דרישת אקסלנס לפרוע את החוב כלפיה עקב הירידות החדות בשווקים, אשר הביאו לפגיעה באמות המידה הפיננסיות של החברה. יש לציין כי טאו מנסה להגיע להסדר רק עם נושה אחד, אקסלנס, ולא מבקשת מהחברה להצטרף להסדר הכולל, אשר יתבצע עם כלל בעלי החוב של טאו.

כעת עומד ההסכם לפתחה של נציגות בעלי האג"ח, אשר עוד בטרם נודע להם על ההסכם הזהירו את החברה שלא לפרוע את ההלוואה של 16.5 מיליון השקלים לאקסלנס, בשל חשש להעדפת נושים אסורה.

דירקטוריון טאו: ביצוע ההסכם אינו מפחית את ערבות בן דב

לפי דירקטוריון טאו, שאישר את ההסדר, ההסכם החדש עם אקסלנס ימנע ממנה לממש את השעבוד, אשר היה מביא לתוצאה הרסנית ומגדיל את התחייבויות החברה כלפי מחזיקי איגרות החוב בעשרות מיליוני שקלים. באמצעות העסקה הנוכחית, טוען הדירקטוריון, תקטין החברה את חובה, באמצעות העברת אג"ח בחזרה אליה, כך שלא ייסחרו יותר. אם ההסכם יאושר, ישתחררו משעבוד 64 מיליון שקל של סדרה ג' ו-13.5 מיליון שקל אג"ח סדרה ב'.

הדירקטוריון מנסה להראות כי לא מדובר בהעדפת נושים, ומדגיש כי ביצוע ההסכם המוצע כלשונו אינו מפחית את ערבות בן דב, ולמעשה מרבית החוב המובטח (כ-16 מיליון שקל מתוך כ-16.5 מיליון שקל) ייפרע מפעולות שאקסלנס תבצע מול בן דב במישרין.

טאו לקחה בעבר אשראי מאקסלנס, שיתרתו להיום עומדת על כ-16.5 מיליון שקל. באוגוסט 2011 אמורה היתה טאו לפרוע את החוב, אך בשל הבעיות הכלכליות העומדות לפתחה תתקשה לעשות זאת. להבטחת החוב שיעבדה טאו 64 מיליון שקל באג"ח סדרה ג' של החברה ו-13.5 מיליון שקל באג"ח סדרה ב'. כמו כן, נתנה החברה ערבות בלתי מוגבלת, אשר מובטחת באמצעות שיעבוד ספציפי על 130 אלף מניות סאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully