וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר התנודתי בתל אביב נחתם בעליות

דרור רייך

21.8.2011 / 16:56

ת"א 25 ירד בפתיחה ב-4%, וסיים בעלייה של 1.3%. ת"א 100 הוסיף כ-0.65% לאחר ירידה של 3.3% בפתיחה, ות"א בנקים התחזק בכ-1.8% לאחר פתיחה שלילית של 4.5%. "השוק עשה את אחד המהלכים היומיים החדים ביותר"

המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים לאחר תנודה תוך יומית חדה, מירידה של 4% של מדד ת"א 25 ועד לעלייתו בסיום בכ-1.3%. ת"א 100 הוסיף כ-0.65% לאחר בפתיחה בירידה של 3.3% ות"א בנקים התחזק בכ-1.8% בסיום לאחר פתיחה שלילית של 4.5%. המחזור בבורסה היה גבוה יחסית לתקופה כ-1.6 מיליארד שקל.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון מסר: "אכן ישנו מחזור גדול יחסית ליום ראשון, בערך 60-70% מעל המחזור הרגיל. השוק לא נותן משקל גדול לאירועי הביטחון, אם הוא יהפוך לארוע גדול יותר - הוא יתומחר בהתאם"

בזירת אגרות החוב מדד התל בונד 20 יורד בכ-0.55% ומדדי תל בונד 40 ו-60 יורדים בכ-0.44% ו-0.49% בהתאמה. באג"חים הממשלתיים נרשמים ירידות שערים של עד 0.4%.

"רמת המחירים הנוחים גורמת למוסדיים להיכנס לשוק"

"השוק עשה היום את את אחד המהלכים התוך יומיים החדים ביותר, מה שאיפיין את היום זוהי רכישה של גופים מוסדיים", אמר ליאור כגן, מנכ"ל מבט תעודות סל מקבוצת מיטב. "רמת המחירים הנוחים גורמת למוסדיים להיכנס לתוך השוק - במטרה להישאר לטווח הארוך (גמל פנסיה וביטוח). הם בעיקר רוכשים תעודות של של המדדים המובילים, תל אביב 25, 100, וקצת 75. כמו כן אג"חים של מדד התל בונד 20, 40 ו-60, וכמובן גם אג"ח ממשלתי. הם מתרכזים בעיקר בליבה של המסחר".

המניות הבולטות כרגע במסחר הן, מודיעין שלאחר ירידה של 8.8% רושמת עלייה של 5.8%, אבנר יהש שבפתיחה נפלה בכ-3.4% ונסחרת ונחתמה בעלייה של 4.5% ואלוט תקשורת שממשיכה לנסוק בכ-17.25%.

המסחר בבורסה מתנהל, בין השאר, על רקע ההסלמה הבטחונית בדרום. הבוקר נורו שלושה מטחים לעבר העיר באר שבע. במטח שהתרחש בסביבות השעה 10:00 פגע אחד הטילים בבית ספר ריק מאדם - איש לא נפגע. סוללת כיפת ברזל שנפרסה באשקלון יירטה הלילה שלושה טילי גראד מעל העיר. הלילה נורו 6 רקטות ומטח פצצות מרגמה לעבר ישובי הדרום. שני קסאמים שוגרו לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, אחת הרקטות גרמה נזק קל. לפנות בוקר נורו מטחי רקטות ופצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול. בסך הכל נורו עד כה כמאה רקטות לעבר יישובי הדרום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השוק לא נותן משקל גדול לאירועי הביטחון, אם הוא יהפוך לארוע גדול יותר - הוא יתומחר בהתאם". מטח גראדים אתמול בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת האחזקות שבשליטת אילן בן דב, נמצאת בגירעון של 34 מיליון שקל בהון החוזר ברמת החברה הבודדת ("סולו") נכון לתום הרבעון השני של 2011 - כך עולה מהדו"חות השנתיים שפירסמה החברה. סאני הינה יבואנית מוצרי סמסונג לישראל, והיא שולטת בחברת התקשורת הישראלית פרטנר בשרשור באמצעות חברת סקיילקס.

עיקר הגירעון הנוכחי בהון של סאני נובע מהצורך לשלם קרן וריביות בסך של כ-71 מיליון שקל בטווח הקצר, בעוד שבקופתה של החברה יתרות מזומנים של 28 מיליון שקל בלבד. סאני מציינת בדו"ח שבכוונתה למחזר את החוב או לקבל כנגדו הלוואות בנקאיות, וזאת בתמורה למניות פרטנר ומניות סקיילקס שבבעלותה ואינן משועבדות.

הצרות של מוטי זיסר נמשכות: חברת דירוג האשראי מידרוג הורידה את דירוג החוב של אלביט הדמייה והחברה הבת פלאזה סנטרס אן.וי (62%) בדרגה אחת. רמת הדירוג של שתי החברות, שנשלטות על ידי זיסר, תעמוד על A3 לאחר ההורדה - רמה בינונית המשקפת סיכון אשראי נמוך. בנוסף לזאת, הורדת הדירוג נעשית עם אופק "שלילי" - כלומר, תיתכן הורדת דירוג נוספת בעתיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חברת נייר חדרה סופגת הפסד כבד

"הורדת הדירוג הינה בהמשך לאופק השלילי שהוצב עוד בחודש יולי 2010", כתבו במידרוג. "היא נובעת משחיקה מתמשכת בפרמטרים עסקיים ופיננסיים מובילים של אלביט, פגיעה משמעותית בנגישות החברה למקורות גיוס משוק ההון היוצרים אתגרים בשיפור המקורות הנזילים ומחשיפתה של החברה לצרכי הנזילות של חברת האם - אירופה ישראל.

חברת נייר חדרה, מקבוצת אי.די.בי סופגת הפסד כבד ברבעון השני של 2011 ומצטרפת לחברות המדווחות על האטה בסוף הרבעון השני ועל נתוני מקרו בתחילת הרבעון השלישי שמצביעים על התמתנות נוספת בנתונים הכלכליים בישראל בעקבות מגמה דומה בעולם בכלל ובארה"ב בפרט.

החברה הפסידה 35 מיליון שקל ברבעון השני של 2011 בהשוואה לרווח של 17 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010. נייר חדרה נפגעה מהפרשה של 37 מיליון שקל בגין תביעת מס בטורקיה והחרפת התחרות בתחום החיתולים החד פעמיים של החברה, המוחזקת על ידי חוגלה קימברלי (49.9%) זאת על רקע יבוא חיתולים חד פעמיים על ידי חברת אלון הריבוע הכחול, וממעבר להפסד של החברה הבת מונדי נייר חדרה בתחום ניירות ההדפסה, ושל החברה הבת גרפיטי שעוסקת בשיווק ציוד משרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully