וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים יולי עופר הלך לעולמו

עופר, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים, נחשב לאחד האנשים העשירים במדינה. הוא שלט בבנק מזרחי טפחות וכן ברשת הקניונים הגדולה בישראל. לפני כשלושה חודשים נפטר אחיו סמי עופר

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דרור פיקלני; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

היזם, איש העסקים, התעשייה והנדל"ן יהודה (יולי) עופר הלך לעולמו אמש (ראשון) בביתו שבהרצליה והוא בן 87. הוא הותיר אחריו את אשתו רותי, בתו ליאורה, בנו דורון נכדים ונינים. לפני כשלושה חודשים הלך לעולמו אחיו של יולי, סמי עופר, בגיל 89. סמי מת בביתו בתל אביב. הוא סבל ממחלה קשה ובימיו האחרונים חלה הידרדרות במצבו הרפואי.

סמי עופר הובא למנוחות: "רגיש לאחרון העובדים"

עוד על משפחת עופר:
דרכו האחרונה של סמי עופר: החברים באו להיפרד
אחרון אילי הספנות: סיפור חייו של סמי עופר
”שבע מכליות נפט של סמי עופר עגנו באירן”

(עדכון ראשון: 23:17, 11.09.11)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של יולי עופר. בהודעה שפרסם ציין נתניהו כי "יולי עופר היה מבכירי קהיליית העסקים במדינת ישראל. הוא הקפיד לנהל את עסקיו מכאן ויחד עם אחיו המנוח, סמי, בנה עסקי ספנות חובקי עולם ששורשיהם נטועים עמוק בישראל. יולי עופר היה יותר איש של אנשים, מאיש של עסקים. נדיבותו עשתה לה שם בכל מקום אליו הפליגו ספינותיו". נתניהו הוסיף כי "לזכרו ייאמר כי הוא ידע להחזיר לחברה את שנתנה לו, וכי תרם רבות למוסדות וליחידים. אני מבקש להביע את תנחומיי לאשתו, ילדיו, נכדיו וניניו ובטוח שהם ימשיכו בדרכו הציונית".

בשנת 1924 עלו הוריו של יולי, ואחיו סמי ודוד מרומניה לישראל והתיישבו בחיפה כשהוא בן שישה חודשים. יולי שירת בחיל הרגלים וסיים את שירותו בצה"ל בדרגת רס"ן ושירת במלחמות ישראל. לאורך השנים ריכז את עסקי המשפחה בישראל, הכוללים מספר חברות ציבוריות, ביניהן חברת האחים עופר השקעות, כבלים ומליסרון. בין עסקי המשפחה גם חברת האחים עופר ספנות וחברת הנדל"ן האחים עופר נכסים.

יולי החל את דרכו העסקית בעיר חיפה, שם שימש כסוכן וספק ציוד לאניות ויחד עם אחיו סמי הקים לימים את קבוצת האחים עופר. במשך השנים פיתח עם אחיו סמי את עסקי הספנות של המשפחה, ובשנות ה-70 נכנס להשקעות בארץ, בעיקר בתחום הנדל"ן. בהמשך, ביצעה המשפחה תחת הנהגתו השקעות ענק במשק: כבלים, גרנית הכרמל, המרינה בהרצליה ובנק המזרחי.

יולי עופר נחשב לאחד האנשים העשירים במדינה. הוא שלט בבנק מזרחי טפחות, שהיקף האשראי שלו לציבור הוא 111 מיליארד שקל, וכמו כן הוא שלט ברשת הקניונים הגדולה במדינה בשווי של כ-13 מיליארד שקל באמצעות מליסרון. כיום נכדו הבכור אורי אנג'ל מנהל את החברה שהקים - עופר ספנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully