וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: "הסבירות לחידלות פירעון ביוון - 98%"

13.9.2011 / 12:53

על רקע התגברות החששות מכך שהיא קרובה לחדלות פירעון התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון לעשר שנים זינקה היום לשיא של 25%. "ליוון יש מימון מספק למספר שבועות בלבד"

התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון לעשר שנים זינקה היום לשיא של 25%, על רקע התגברות החששות מכך שהיא קרובה לחדלות פירעון. לפי חישובים של בלומברג, הסבירות לחדלות פירעון של יוון בחמש השנים הקרובות זינקה ל-98%, לאחר שראש הממשלה יורגוס פפנדראו לא הצליח לשכנע את המשקיעים בעולם בכך שארצו תצליח להימנע מקריסה כלכלית.

"כולם כבר מביאים בחשבון חדלות פירעון בטווח הקרוב, ואני חושש שזה יהיה אירוע קשה", אמר פיטר צ'יר, מייסד קרן הגידור TF מרקט אדוויזרס בניו יורק, לבלומברג. "מן הסתם תוכנית הצנע הזו אינה עובדת".

התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון לעשר שנים עולה כעת ב-0.5% ל-23.846%, לאחר שמוקדם יותר הגיעה לשיא של 25%; התשואה על האג"ח לשנתיים ברמה של 66.89%, לאחר שאתמול עלתה על 70%.

עלות הביטוח על האג"ח של יוון זינקה בשבוע האחרון, על רקע התגברות החששות. כיום נדרש סכום של 5.8 מיליון דולר מראש ו-100 אלף דולר בשנה על מנת לבטח אג"ח ממשלתיות של יוון לחמש שנים באמצעות CDS (חוזי ביטוח נגד חדלות פירעון), לעומת עלות של 5.5 מיליון דולר ביום שישי, לפי נתוני חברת CMA.

פפנדראו התחייב כי יעשה העל על מנת לעמוד ביעדי התקציב אשר מהווים תנאי להמשך הסיוע הבינלאומי, אך נתונים שפורסמו באחרונה הצביעו על התרחבות של 22% בגירעון התקציבי של יוון בשמונה החודשים הראשונים של השנה.

חישוב הסבירות לחדלות פירעון של יוון מבוסס על מודל תמחור סטנדרטי שיוצא מנקודת הנחה שמשקיעי האג"ח של יוון יקבלו רק 40% מהערך הנקוב של האג"ח אם המדינה לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה.

החששות מהתפשטות המשבר אל מעבר ליוון הזניקו לשיאים את עלויות הביטוח נגד חדלות פירעון של מדינות נוספות בגוש היורו וכן של בנקים ביבשת. מדד ה-CDS למערב אירופה של חברת מרקיט, העוקב אחר מחיר חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של 15 מדינות זינק ב-0.18% לשיא של 354 נקודות. "ההשלכות של חדלות פירעון יהיו חמורות, משום שהבאות בתור יהיו איטליה וספרד, והיא תפיל גם את מגזר הבנקאות של אירופה", אמרה סוקי מן, אסטרטגית בסוסייטה ז'נרל בלונדון. "השלישיה הזו בכל מקרה תחת לחץ רב, שרק יחריף".

אתמול הודה סגן שר האוצר של יוון, פיליפוס סכינידס כי ליוון יש מימון מספק למספר שבועות בלבד, והדגיש את הצורך של ארצו בהמשך הסיוע מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF). "יש לנו טווח תמרון עד אוקטובר", אמר סכינידס בראיון לערוץ הטלוויזיה מגה, בתשובה לשאלה עד מתי תוכל הממשלה לעמוד בתשלומי שכר ופנסיה. "אנו מנסים לוודא שנוכל להמשיך לפעול בלי בעיות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully