וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר תנודתי בוול סטריט: אפל יורדת ב-1%

נמרוד הלפרן

6.10.2011 / 16:22

מסחר תנודתי בוול סטריט לאחר פתיחה חיובית. ירידות נרשמות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב - התשואה על האג"ח ל-10 שנים מתקרבת ל-2%. מניית אפל נסוגה ב-1% עקב מותו של סטיב ג'ובס

בורסות וול סטריט נסחרות במגמה חיובית זה היום השלישי ברציפות לאחר שמספר תביעות האבטלה השבועי בארה"ב גדל בשיעור מתון מהצפוי ובעקבות הודעת הבנק המרכזי של אירופה על כוונתו להזרים עוד נזילות למערכת הבנקאית ביבשת.

מדד דאו ג'ונס נסחר ללא שינוי; מדד S&P 500 , אשר השלים אתמול את הזינוק הדו-יומי החד זה למעלה מחודש, עולה ב-0.1% - עלייה יומית שלישית ברציפות; מדד נאסד"ק מוסיף 0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות מסחר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.03% לרמה של 1.93%.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-6,000 לרמה של 401 אלף, מסר היום משרד התעסוקה האמריקאי. כלכלנים צפו גידול חד יותר של 19 אלף במספר התביעות.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר היום את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 1.5%, ונשיא הבנק, ז'אן-קלוד טרישה, אמר במסיבת עיתונאים כי הבנק המרכזי יפעיל מחדש תוכנית הלוואות לבנקים באירופה לתקופות של 12 חודשים, וכי יתכן שהבנק גם ישוב לרכוש אג"ח.

הבנק המרכזי של בריטניה הודיע על הרחבה כמותית בהיקף של 75 מיליארד ליש"ט, במסגרתה ירכוש בנק אוף אינגלנד נכסים ממוסדות פיננסיים בסכום זה. כמו כן הודיע הבנק המרכזי על השארת הריבית בבריטניה ללא שינוי ברמה של 0.5%.

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו אתמול בארה"ב הצביעו על האטה מתונה מהצפוי בצמיחת מגזר השירותים בספטמבר וגידול חד מהצפוי במספר המשרות במגזר הפרטי בחודש שעבר. מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב ירד בחודש ספטמבר לרמה של 53 נקודות לעומת 53.3 נקודות באוגוסט - כך מסר אתמול מכון המחקר ISM. מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב גדל בספטמבר ב-91 אלף לאחר תוספת של 89 אלף באוגוסט, לפי נתוני חברת ADP שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 75 אלף משרות.

מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס. רויטרס
"איבדנו את בעל החזון וגאון היצירה, העולם איבד אדם מדהים". סטיב ג'ובס/רויטרס

העיתון "פייננשל טיימס" דיווח שלשום כי מנהיגי האיחוד האירופי בוחנים באופן פעיל דרכים למימון מחדש של הבנקים באירופה במסגרת מהלך מתואם. "יש לחזק את מצב ההון של הבנקים באירופה ולספק להם הגנות נוספות כדי לצמצם את חוסר הוודאות", אמר בראיון לעיתון נציב המטבע של האיחוד האירופי, אולי רן. הוא הוסיף כי "יש להתייחס אל כך כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה המקיפה של האיחוד האירופי להשיב את האמון ולהתגבר על המשבר". הדיווח של ה"טיימס" גרם לזינוק במדדים בוול סטריט במחצית השעה האחרונה של המסחר.

מניית אפל תרכז עניין רב אצל המשקיעים לאחר שמייסד החברה האגדי, סטיב ג'ובס, נפטר הלילה כתוצאה ממחלת סרטן ממושכת. "איבדנו את בעל החזון וגאון היצירה, העולם איבד אדם מדהים", נכתב בהודעת החברה. "מי שזכה להכיר ולעבוד עם סטיב איבד חבר יקר ומקור השראה. סטיב משאיר מאחוריו חברה שרק הוא היה מסוגל להקים, ורוחו תשרה תמיד ביסודותיה של אפל. הגאונות של סטיב, הלהט והאנרגיה שלו היו מקור לחידושים אינסופיים שהעשירו את חיינו. האהבה הגדולה ביותר שלו היתה לאשתו לורן ולמשפחתו" נכתב על ידי החברה.

טסקו, הרשת הקמעונית הגדולה בבריטניה, דיווחה ביום רביעי על עלייה של 17% ברווח הנקי שלה שהסתכם ב-2.13 מיליארד דולר, בששת החודשים עד ל-27 באוגוסט. לפי החברה, המכירות באסיה וצמצום הפסדים בארה"ב עזרו להתגבר על נתוני מכירות חלשים בבריטניה. סך מכירות החברה עלו בששת החודשים ב-7.8% ל-49 מיליארד דולר.

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, שוקלת להגיש הצעת רכש חדשה עבור חברת האינטרנט יאהו , לאחר שניסיון קודם שלה להשתלט על החברה בשנת 2008 נכשל, אמרו היום מקורות המקורבים.

ייתכן שמיקרוסופט תחפש שותף להגשת הצעת הרכש עבור יאהו, אמר אחד המקורות שלא נקב בזהות השותפים הפוטנציאלים. לפי מנהל בכיר במיקרוסופט - קיימת אפשרות כי ההצעה לא תוגש, כיוון שישנה מחלוקת בתוך מיקרוסופט לגבי האם כדאי לענקית התוכנה לשוב ולנסות לרכוש את יאהו.

(עדכון ראשון: 15:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully