וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולן טלקום חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם סלקום

אמיר טייג

11.10.2011 / 13:23

צעד נוסף לקראת תחרות בשוק הסלולר: במסגרת ההסכם יקבלו לקוחות גולן טלקום שירות מרשת סלקום במקומות בהן לא תהיה פריסה מלאה של הרשת החדשה

צעד נוסף לקראת תחרות בשוק הסלולר: גולן טלקום חתמה על הסכם עם סלקום במסגרתו תוכל חברת הסלולר החדשה לרכוש שירותי נדידה פנים ארציים. בצורה זו תוכל גולן טלקום להשיק את רשת הסלולר החדשה שלה בטווח קצר יחסית, לאחר שתפרוס רק 10% מהרשת. לקוחות הרשת החדשה של גולן טלקום יקבלו שירות מרשת סלקום במקומות בהן לא תהיה לפריסה מלאה של הרשת החדשה. דבר זה יאפשר לגולן להתחיל ולספק שירות כלל ארצי כבר בטווח הקצר.

ההסכם שנחתם בין החברות כולל בתוכו גם הסכם לשיתוף אתרים סלולריים, שיאפשר לגולן טלקום, שהחלה להקים תשתית סלולרית כלל ארצית עצמאית, להציב מתקני שידור שלה על גבי תרנים קיימים של סלקום ברחבי הארץ. מדובר בהסכם ראשון מסוג זה, אשר עשוי למנוע עלייה חדה במספר האנטנות ומוקדי הקרינה בעקבות פרשית רשתות הסלולר החדשות של מירס וגולן טלקום.

כזכור, בחודש יולי האחרון זכתה גולן במכרז התדרים של משרד התקשורת לאחר שחזי בצלאל וקבוצת סלקט נפסלו לאחר שלא העמידו את הערבויות שהציעו בגובה 700 מיליון שקל. קבוצת גולן זכתה במכרז לאחר שהתקבלה הצעתה להעמיד 360 מיליון שקל כערבות למדינה. הרשת החדשה צפויה לעלות לאוויר במהלך שנת 2012. גולן טלקום היא בשליטת מייקל גולן ושותף בחברה גזבייה ניאל, בעל השליטה ב-Free הצרפתית. נשיא הקבוצה הוא אורן מוסט, אשר היה שותף בעבר בהקמת רשת סלקום בשנת 1994.

לפני מספר שבועות חתמה מירס, מקבוצת HOT, על הסכם נדידה פנים ארצי דומה מול פלאפון. עד לפני החג ניהלו גולן טלקום ופלאפון משא ומתן, במקביל למשא ומתן שנוהל מול סלקום. באופן מעט מפתיע, פרטנר בחרה שלא לנהל משא ומתן עם גולן טלקום. כאמור, לבסוף החליטה גולן לבחור בסלקום. מדובר בהסכם אשר צפויה להמשיך כ-7 שנים, עד אשר תשלים גולן את פרישת הרשת העצמאית שלה. היום פורסמו הערכות של אמיר אדר מנהל מחלק מחקר ה-sell side של מגדל שוקי הון לפיה גולן טלקום צפויה להגיע לנתח שוק של עד 5% משוק הסלולר בשנת 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully