וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר מוכר את שופרסל למתיו ברונפמן

12.10.2011 / 11:47

יום אחד לאחר פרסום הדו"ח המלא של ועדת הריכוזיות במשק, מוכרת אי.די.בי אחזקות את קמעונית המזון הגדולה בישראל. העלות המשוערת של העסקה - 1.64 מיליארד שקל

קבוצת אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות לבנת ומנור מעמידה על המדף את אחת האחזקות התזרימיות והבולטות של הקבוצה - קמעונית המזון הגדולה בישראל שופרסל, זאת לאחר יום אחד בלבד לאחר פרסום ההמלצות הרשמיות של הוועדה להגברת התחרותיות במשק הדורשת להפריד בין אחזקות ריאליות לפיננסיות ולאחר שהמשא ומתן למכירת חברת כלל ביטוח לידי קרן פרמירה האירופאית לא צלח ורגע לפני השלמת העסקה למכירת השליטה במכתשים אגן לכמצ'יינה הסינית, המוחזקת בכ- 46% ע"י דיסקונט השקעות (דסק"ש) – עסקה העשויה להגדיל את הנזילות של אי.די.בי .

אי.די.בי מנהלת מגעים למכירת השליטה בחברה עם קבוצת מתיו ברונפמן- שולם פישר- ליאו נואי . נכון להיום שווי האחזקה של דסק"ש בשופרסל בשוק עומד על כ- 1.64 מיליארד שקל ולפי ההערכות באי.די.בי ידרשו פרמיית שליטה בגין אחזקה זו.

קבוצת ברונפמן- פישר הנה שותפה לגרעין שליטה בשופרסל עם אחזקה של כ- 18.6% בחברה מאז 2007 , כשבמהלך השנים האחרונות ניסו ברונפמן- פישר לשכנע את דנקנר למכור לו את השליטה בחברה, ואולם המגעים בין הצדדים לא הבשילו לכדי עסקה מחייבת.

רכישת השליטה בשופרסל, המייצרת הכנסות שנתיות של למעלה מ-11 מיליארד שקל בשנה לצד אחזקה באיקאה ישראל, עשויה לחייב את ברונפמן לפי המלצת ועדה להגברת התחרותיות, למכור את השליטה בבנק דיסקונט - מהלך שלפי הערכות הוא כבר תכנן לבצע בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully