וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הפסגה האירופאית: וול סטריט נסגר בעליות

נמרוד הלפרן

21.10.2011 / 23:35

על רקע הפתרון המסתמן למשבר החוב באירופה ונתונים מעודדים שמציגה ענקית המזון מקדונלד'ס, עלה מדד הדאו ג'ונס ב-2.3% ומדד 500 S&P עלה ב-1.9%

בורסות וול-סטריט נסגרו במגמה חיובית בעקבות דו"חות רבעוניים חיוביים של ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס ועל רקע הערכות כי מדינות גוש היורו יצליחו להגיע בסוף השבוע להסכם לגבי הרחבת קרן החילוץ האירופית ופתרון משבר החוב ביבשת, לקראת פסגת מנהיגי האיחוד בשבוע הבא.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-2.3% בדרכו לעלייה שבועית של 1.4% - שבוע חיובי רביעי ברציפות; מדד S&P 500 טיפס ב-1.9% ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז ראשית אוגוסט; מדד נאסד"ק הוסיף 1.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.2%.

שרי האוצר של מדינות גוש היורו נפגשים היום בבריסל כדי להכין את הקרקע לקראת פסגת מנהיגי האזור ביום ראשון, בה תוכנן במקור להציג תכנית מגובשת לפתרון משבר החוב. עם זאת, אתמול הוחלט לקיים פסגה נוספת ביום רביעי, לאחר שגרמניה וצרפת ביקשו זמן נוסף לגיבוש התוכנית.

הבנק הפדרלי בארה"ב החל בבניית תכנית להרחבה כמותית (QE - Quantitative Easing) נוספת, השלישית בתוך שלוש שנים, שתתבסס על רכישת אג"ח מגובות משכנתאות - כך כותבים היום ב"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, כוונת הבנק הפדרלי היא למקד כעת את המאמצים במקומות בהם הכלכלה נפגעה בצורה הקשה ביותר - כגון שוק הנדל"ן שנמצא בקיפאון ושוק המשכנתאות שקרס במשבר הסאב-פריים ב-2008. העיתון לא פירט מה צפוי להיות היקף הרכישה.

רכישת אג"ח מגובות משכנתאות נועדה להוריד את שיעור הריבית על המשכנתא ובכך להקל על רכישת דירות. תקוות הבנק המרכזי הן כי המהלך יאושש את שוק הדירות ובדרך זו גם ימריץ את הכלכלה באמצעות הון נזיל שיתפנה כתוצאה מהמהלך, לטובת הוצאה על צריכה פרטית בת קיימא.

נתוני המקרו המאכזבים של המשק האמריקאי בחודשיים האחרונים - ובראשם רמת האבטלה הגבוהה - הגבירו את הלחץ על הממשל ועל הבנק המרכזי לנקוט בצעדים נוספים לטיפול במשבר הכלכלי הנמשך. זאת, לאחר שבחודש יוני יו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי העריך כי במחצית השנייה של 2011 תתחזק הצמיחה ולא אותת על הרחבה כמותית נוספת.

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס דיווחה היום על רווח של 1.51 מיליארד דולר, או 1.45 דולר למניה, ברבעון השלישי של השנה, גידול של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.43 דולר למניה. מכירות החברה בתקופה המדווחת צמחו ב-14% לעומת הרבעון השלישי של 2010 והסתכמו ב-7.17 מיליארד דולר.

מיקרוסופט תרכז עניין היום לאחר שדיווחה על גידול של 6% ברווחיה הרבעוניים והכנסות מעט יותר גבוהות מהצפוי, הודות למכירות ערות של חבילת אופיס ושיפור כל במכירות של מערכת ההפעלה "חלונות". מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח של 5.74 מיליארד דולר, או 68 סנט למניה, לעומת רווח של 5.4 מיליארד דולר, או 62 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. תוצאות החברה תאמו את תחזיות האנליסטים בשורה זו.

ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק דיווחה היום על גידול של 11% ברווחיה ברבעון השלישי של השנה לאחר ששיפור בתוצאות זרוע הפיננסים של החברה, GE קפיטל, סייע לפצות על שחיקה בשולי הרווח של עסקי האנרגיה של הקונצרן האמריקאי.

החברה רשמה ברבעון רווח מפעילות מתמשכת של 3.4 מיליארד דולר, או 31 סנט למניה, לעומת רווח של 3.06 מיליארד דולר, או 28 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה תאמו את תחזיות האנליסטים. זו הפעם הראשונה מאז הרבעון הרביעי של שנת 2008 שרווחי החברה אינם עולים על תחזיות האנליסטים.

הכנסות GE בתקופה המדווחת הסתכמו ב-35.4 מיליארד דולר, צמיחה של 12% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 34.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully