וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדה: מגדל בן 18 קומות יוקם ברמת אביב

נמרוד בוסו

1.11.2011 / 9:21

על פי התכנית שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב ייבנו ברמת אביב שלושה מגדלים - אחד בגובה 18 קומות ושניים בגובה של 9 קומות. הפרוייקט יכיל 144 יחידות דיור

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה תוכנית לבניית 144 יחידות דיור ברמת אביב, בפרויקט התחדשות עירונית שמקדמת חברת אשדר בפינת הרחובות טאגור ואיינשטיין. מדובר בהגדלה של מספר יחידות הדיור ביחס לתוכנית שנדונה לפני חודשיים, תוך הקטנת שטח הדירות. הדבר נעשה במטרה לאפשר רמת מחירים נמוכה יותר ליחידות בפרויקט.

על פי החלטת הוועדה, שטחן של 29 מהיחידות יהיה 80 מ"ר (שטח עיקרי), ושטחן של יתר היחידות יהיה 120 מ"ר. הצעת הבינוי שנבחרה, בהמלצת מהנדס העיר חזי ברקוביץ', היא מגדל בן 18 קומות, ולצדו שלושה בניינים בני תשע קומות כל אחד. כיום יש במתחם שישה בניינים בני שלוש קומות, הכוללים 60 יחידות דיור בסך הכל.

הדירות הקטנות מותאמות להגדרות העירוניות לדיור בר השגה - אך עקב איסור הממשלה על ועדות התכנון להגדיר פרויקטים לדיור בר השגה, הדירות לא יימכרו ככאלה.

בדיון שנערך במשרדי הוועדה המחוזית לפני כחודשיים אמר מהנדס העיר כי מבדיקה שערך אגף ההנדסה של תל אביב עולה כי התשתיות הקיימות בשכונת רמת אביב מאפשרות לצופף את השכונה בעוד כ-1,000 יחידות דיור וכי בתקופה הקרובה תפעל ועדת התכנון המקומית בהתאם לצורך זה.

בין הגופים שהעלו התנגדויות לתוכנית היו התנועה להתחדשות ולשימור רמת אביב ב', וכן תושבי רחוב אינשטיין, שטענו כי התוכנית מביאה לפגיעה בשטח הציבורי הפתוח בשכונה ולאובדן מקומות חנייה. מנגד טענו החברה היזמית ותושבי המתחם כי יש להגדיל את זכויות הבנייה במקום ל-180 יחידות דיור.

בעוד כשבוע תקיים הוועדה המחוזית דיון בתוכנית פינוי בינוי נוספת ברמת אביב, שבמסגרתה מבקשים התושבים לבנות 180 יחידות דיור ברחוב רקנאטי, במקום 96 יחידות דיור הקיימות במקום כיום בשישה מבנים. בדיון קודם שנערך בנושא התנגדה עיריית תל אביב לתוכנית וטענה כי אין לבנות מבנים חדשים במקום, אלא להסתפק בהוספת יחידות דיור ושיפוץ המבנים במסגרת תמ"א 38.

  • עוד באותו נושא:
  • רמת אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully