וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד קבוצת האחים עופר בגין תרמית

שני מזרחי

13.11.2011 / 13:43

קבוצת האחים עופר, חברת מליסרון שבשליטתה, מנכ"ל החברות בקבוצה, אבי לוי וסמנכ"ל הכספים, גולן מדר, מואשמים בעבירות של תרמית בניירות ערך, פרט מטעה בתשקיף והפרת חובת דיווח

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (א') כתב אישום לבית המשפט בתל אביב נגד קבוצת האחים עופר, חברת מליסרון שבשליטתה ונגד מנכ"ל החברות בקבוצה, אבי לוי וסמנכ"ל הכספים, גולן מדר בגין עבירות של תרמית בניירות ערך, פרט מטעה בתשקיף והפרת חובת דיווח.

כתב האישום מתייחס למכרז להנפקת אגרות חוב (אג"ח) סדרה ד' של חברת מליסרון בתחילת חודש דצמבר שנת 2009. על פי החשד, לבעלי המניות העיקריים, היה אינטרס מובהק להביא לעליית שער האג"ח כדי להיטיב את מצבם ולהגביר את סיכויי הצלחתה ומכירת האג"ח במחיר גבוה.

מחקירות רשות ניירות ערך עולה כי לצורך העלאת שער האג"ח, החליטו בעלי המניות באמצעות חשבון השקעות של קבוצת עופר לרכוש בצורה מאסיבית ובסכום של כ-24 מיליון שקל, אג"ח סדרה ד' של מליסרון בארבעת ימי המסחר שקדמו ליום המכרז.

לוי ומדר, הטילו, לפי החשד, על הסוחר, אלי העליון, שפעל עבורם מטעם פועלים סהר, משימה במסגרתה הובהר לו שעליו להביא את שער האג"ח לרמה של 117.

יתרה מכך, הרשות חושדת כי על מנת לטשטש את עליית השער שנבעה מקנייה עצמית של האג"ח, המסחר התבצע בדפוס פעילות לפיו, העליון קנה כמות של השכבה הראשונה +כמות קטנה מהשכבה השנייה ובמחיר של השכבה השנייה וכך העלה את השער למחיר של השכבה השנייה בהשקעה קטנה יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully