וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא צריך לצעוק למלצר - יש לו צמיד רוטט

עדי דברת-מזריץ

23.11.2011 / 12:03

רשת בתי הקפה "קפה קפה" הנחתה את מלצריה לענוד צמיד דיגיטלי על זרועם המעביר רטט כשהלקוח מעוניין בשירות. הפיילוט כבר מעורר מחלוקת: פגיעה במלצר או שיפור שירות לגיטימי?

דרך חדשה להטריד את המלצרים או אמצעי חדש לשיפור השירות? רשת בתי הקפה "קפה קפה" השיקה באחרונה פיילוט שבמסגרתו המלצרים בבתי הקפה של הרשתות מתבקשים לענוד צמיד דיגיטלי, הדומה לשעון יד, שמתוכנת להעביר רטט בזרועם כשאחד מלקוחות הסניף מעוניין לקבל שירות.

השיטה פועלת כך שעל שולחנות 14 סניפי הרשת המשתתפים בפיילוט מוצבים מתקנים שלחיצה עליהם מפעילה רטט של כמה שניות בצמידים, המסמן למלצרים באיזה שולחן מבקשים את עזרתם.

המכשור החדש לא התקבל בברכה על ידי כל משתתפי הניסוי. "זה גורם סבל למלצרים", מספרת יעל (שם בדוי), לקוחה באחד מהסניפים שבהם נוסתה השיטה. "ישבתי בבית הקפה ושאלתי את המלצרית מה פשר המכשיר שעל השולחן. היא הראתה לי ונתנה לי להתנסות בצמיד, שרטט חזק מדי לטעמי. היא היתה ממורמרת וביקשה שאתלונן על זה לאחראי המשמרת בתואנה שזה ממש מציק לה".

לקוחה אחרת של הרשת השוותה את הרטט שמעביר המכשיר בגוף המלצרים לזרם חשמלי והעלתה תגובות נזעמות לעמוד הפייסבוק של הרשת, שבהן כינתה את הניסוי "גועל נפש במעטה של שירות ללקוח". בתגובה אחרת כתבה לרשת "העובדים שלכם אינם כלבים מהניסוי של פבלוב".

לדברי עו"ד שרון כפתורי, מומחית לדיני עבודה המייצגת גם מסעדות ובתי קפה, "מבחינת דיני עבודה אין איסור לענידת הצמיד כל עוד המלצר מסכים לכך, אך בכל זאת עולה השאלה למה צריך אמצעי פיסי שעובד כמו על בקר. הרי יש דרך להשתמש באמצעי פחות מבזה ולהסביר למלצרים מה מצופה מהם על ידי נהלי עבודה ברורים". גם עו"ד דפנה שמואלביץ', מומחית לדיני עבודה, אומרת שהיתה "נרתעת מלהצמיד אביזר אלקטרוני לגוף העובד, מאחר שיש פה פגיעה בכבודו כאדם וחדירה לפרטיותו וגם כי מדובר באלמנט של הפגנת בעלות ששייך לזמנים שחלפו מהעולם".

מבדיקת TheMarker עולה כי הפיילוט ברשת "קפה קפה" הוא חלק ממיזם של חברת Vellux ישראל. לדברי מנכ"ל החברה, נמרוד חיים, "בימים אלה אנחנו נכנסים עם המכשיר לכ-100 מקומות במדינה. חתמנו על חוזה עם רמי לוי שיווק השקמה ונעשה פיילוט גם בקבוצת המשביר לצרכן".

על הטענות נגד השיטה אומרים ב-Vellux כי "המכשיר מציק למלצרים בימים הראשונים ואכן שמענו שהם מתלוננים עליו בהתחלה, אבל אחרי כמה ימים הם מרוצים שהתשרים שלהם גבוהים יותר והעבודה נהפכת קלה יותר". חיים מוסיף בתגובה כי "אין בזה משהו משפיל או מטריד. אפשר לבחור שהמכשיר יעשה קריאה שקטה, צפצוף או רטט נמוך כמו של מכשיר סלולר. יותר משפיל כשלקוחות צועקים למלצרים במסעדות ומנופפים בידיים".

מ"קפה קפה" נמסר בתגובה: "רשת 'קפה קפה' פועלת לשיפור השירות ללקוח, שיפור שהינו לטובת לקוחותינו ולנוחיות עבודת הצוות. המכשיר המדובר הוא מעין ביפר, המעביר רטט הדומה לזה של מכשיר טלפון נייד. הרטט מסמן למלצר כי השולחן זקוק לשירותו".

  • עוד באותו נושא:
  • קפה קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully