וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרית לנתניהו: "היית מלווה כסף למי שלא החזיר?"

פנחס וולף

23.11.2011 / 16:26

ברגע האחרון נדחתה ההצבעה על חוק "תספורות הטייקונים" לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדון בה מחדש. שטרית: "המוסדיים יודעים לגבות מיליארדים אך לא להגן על הכסף"

ההצבעה במליאת הכנסת על חוק "תספורות הטייקונים" של ח"כ מאיר שטרית נדחתה היום (רביעי) ברגע האחרון לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שייערך בה דיון מחודש. שטרית פנה לנתניהו בדבריו מול המליאה ואשאל אותו: "אם אתה היית מלווה כסף למישהו והוא לא היה מחזיר לך, האם היית מלווה לו שוב?". לאחר מכן, כאמור, נדחתה ההצבעה שהקואליציה היתה צפויה להצביע נגדה.

לפי החוק של שטרית, שר האוצר לשעבר, כל בעל הון שלא עמד בחובותיו כלפי הציבור בזמן הנקוב לא יוכל לבצע גיוסים נוספים בשוק ההון. הצעת החוק אף מחמירה וקובעת כי גם אם בעל החוב יגיע להסדר דחייה עם הציבור זה עדיין לא יאפשר לו לבצע גיוס נוסף והוא יאלץ להמתין עד לפירעון מוחלט של חובו.

שטרית האשים מעל דוכן הכנסת את מנהלי הגופים המוסדיים באוזלת ידם מול בעלי ההון. "הם יודעים לגבות דמי ניהול של מיליארדים מהציבור אך כשמגיע הזמן להגן על הכסף שלהם מול בעלי ההון – הם נעלמים. הרי מי קנה את האג"חים האלה מדלק נדל"ן? אלה אותם גופים מוסדיים. ועכשיו כשבעלי ההון לא מצליחים להחזיר – הם מוותרים להם. במקום לדרוש מבעלי ההון את הכסף, המוסדיים בוחרים לומר לציבור שיהיה בסדר".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא:

רמי לוי: "לא להסדרי חוב למחלקי דיווידנדים"
ועדת הכלכלה: "לחשוף נתוני התנהלות דלק נדל"ן"
החלופה להצעתו של בן דב: תספורת של 98%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully