וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם נצבע ירוק: תל אביב 25 זינק ב-4%

אורן פרוינד

30.11.2011 / 17:10

על רקע תכנית הפעולה המשותפת לבנקים מרכזיים בעולם, הבורסה זינקה: מדד תל-אביב 100 טיפס ב-3.8%; תל-אביב 25 טיפס ב-4%. מדד הבנקים האמיר ב-7.4%

המסחר בת"א נסגר בעליות שערים חדות בהובלת מניות הבנקים שמשכו את ת"א 25 לעלייה של 4% בתום המסחר. העליות בת"א התרחשו לקראת סגירת המסחר עם הדיווח מהעולם על הזרמה של נזילות לבנקים ברחבי העולם כאשר שישה בנקים מרכזיים בעולם הודיעו על פעולה מתואמת לתמיכה במערכת הפיננסית הגלובלית על רקע משבר החוב באירופה.

בתום המסחר המסחר סיים מדד ת"א 25 עם עלייה של 4% לרמה של 1,082.36 נקודות, מדד ת"א 100 טיפס ב-3.8% לרמה של 984.32 נקודות, מדד הבנקים שאיבד אתמול 4.2% מערכו, תיקן מעלה עם עלייה חדה של 7.4%. מחזור המסחר היה גבוה מהממוצע של הרבעון האחרון והסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

מי שבלטו במסחר היו מניות הבנקים הגדולים במשק, שפירסמו את תוצאותיהם הכספיות לרבעון השלישי של 2011. מניית לאומי, שדיווחה על צניחה של 74% ברווח הנקי, רשמה עלייה של 7.7%, הפועלים טיפסה ב-7.8%, מזרחי הוסיפה 4.5% ודיסקונט קפצה ב-7.5%.

אהוד ניר, אנליסט הבנקים של בית ההשקעות פסגות, ציין לחיוב את הרמות הנמוכות של הבנקים הגדולים. "בסך הכל הבנקים נתנו אזהרות רווח והשורה התחתונה היתה בהתאם לאזהרות הרווח. בלאומי, לולא הרווח בחברה לישראל, המצב היה גרוע יותר".

עוד ציין ניר כי "חשוב לזכור כי מעבר לרבעון האחרון, הבנקים כיום הם השקעה אטרקטיבית לטווח הבינוני. הדו"חות הרבעוניים אמנם לא כל כך טובים, אבל בהסתכלות לטווח ארוך הן נמצאים 30%-50% מתחת למחיר היעד שלהם. מי שישקיע ברמות האלה של הבנקים לטווח הבינוני יראה ברכה בעמלו".

אלון גלזר, מנהל מחלקת המחקר בלידר שוקי הון, ממשיך להאמין במניות הבנקים ובפרט במניית בנק הפועלים. דו"ח הרבעון השלישי שפירסם הבוקר הבנק לא משנה את המלצת הקנייה של גלזר למניית הבנק, אולם גלזר עדכן את מחיר היעד כלפי מטה. זאת, בעיקר בשל השינויים בדרישות ההון ועליית הסיכונים. מחיר היעד החדש, ברמה של 15 שקלים, גבוה ב-25% ממחירה הנוכחי של המניה העומד על 12 שקלים.

הבנקים המרכזיים של ארה"ב, קנדה, בריטניה, יפן, גוש היורו ושווייץ הסכימו להזרים נזילות לבנקים ברחבי העולם החל ב-5 בדצמבר. ההזרמה מתבצעת באמצעות עסקות החלפה שמטרתן בין השאר להוריד את הריבית שהבנקים משלמים.

אמש הוחלט על סיוע נוסף לממשלה היוונית במטרה למנוע חדלות פירעון. 17 שרי האוצר של מדינות גוש היורו התכנסו אמש במטה האיחוד האירופי בבריסל והסכימו על סיוע נוסף ליוון בסך 8 מיליארד יורו (10.7 מיליארד דולר) כדי למנוע מממשלת יוון להגיע לחדלות פירעון, כך לדברי מקור דיפלומטי באיחוד האירופי.

שרי האוצר של 17 מדינות גוש היורו הגיעו למסקנה כי יוון עמדה בתנאים שהוצבו לה, והחליטו על העברת הסכום הבא בהלוואת החילוץ של יוון. ללא הסכום שאושר אמש, היתה מגיעה ממשלת יוון לחדלות פירעון עד סוף השנה.

בישראל הדיונים בדבר התספורת של יצחק תשובה מגיעים לכנסת. דו"ח של רשות ניירות ערך על חברת דלק נדל"ן מגלה כי החברה שילמה מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות כדיווידנדים, שכר לבכירים, דמי ניהול בעלי השליטה ואופציות לבכירים.

הדו"ח הוזמן על ידי יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן, (ליכוד) ויוצג הבוקר בישיבת הוועדה על ה"תספורת" שמבקשת דלק נדל"ן לבצע. בישיבה ישתתף ערן מיטל מנכ"ל "דלק נדל"ן.

נתוני מקרו חיוביים בארה"ב

ביטחון הצרכנים בארה"ב, שפורסם אמש, זינק החודש בשיעור החד ביותר זה למעלה משמונה שנים על רקע אופטימיות רבה יותר של הצרכנים לגבי מצב התעסוקה והשכר. מדד בטחון הצרכנים קפץ בנובמבר לרמה של 56 נקודות לעומת 40.9 נקודות באוקטובר, הזינוק החד ביותר מאז חודש אפריל 2003. מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב ירדו בספטמבר ב-0.6%, לפי מדד סטנדרד אנד פור'ס/קייס-שילר שפורסם אתמול. לעומת ספטמבר 2010, נרשמה במדד ירידה של 3.6%, לאחר שבאוגוסט ירדו המחירים ב-3.8%.

היום צפויים להתפרסם בארה"ב שני נתוני מקרו חשובים. הנתון הראשון הוא נתון האבטלה לשבוע האחרון של נובמבר כאשר הצפי הוא להמשך מגמת הירידה באבטלה כשהפעם צופים הכלכלנים ירידה של 0.5%. הנתון השני שצפוי להתפרסם היום הוא מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני כאשר הצפי הוא לעלייה של 1% המעידה על התחזקותו של המגזר התעשייתי בארה"ב.

שטף של דו"חות כספיים בת"א

אי.די.בי אחזקות דיווחה על הפסד של 1.75 מיליארד שקל ברבעון השלישי. ההחמרה המשמעותית במצב השווקים בעולם והחלטות עסקיות מוטעות הביאו את חברת האחזקות הגדולה בישראל, אי.די.בי אחזקות של נוחי דנקנר, השולטת באמצעות חברת הבת אי.די.בי פתוח בכור, דסק"ש, כלל תעשיות וכלל ביטוח, להציג בדו"חות הרבעון השלישי הפסד של 1.75 מיליארד שקל לעומת הפסד של 298 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010.

חברת האחזקות דיסקונט השקעות, שבבעלותו של נוחי דנקנר, הפסידה 1.37 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2011 לעומת הפסד של 187 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך 9 החודשים הראשונים של 2011 רשמה דסק"ש הפסד מצטבר של 2.3 מיליארד שקל לעומת רווח של 1.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה .

עיתון מעריב, מקבוצות אי.די.בי אחזקות, דיווח הבוקר על עלייה של 8% בהפסד התפעולי לסכום של 30.8 מיליון שקל. ההכנסות של העיתון ירדו במהלך הרבעון ב-9% והסתכמו ב-69.9 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן מנופים פיננסיים, הנשלטת בין היתר על ידי שחקן הכדורגל חיים רביבו, דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2011 ובו מציגה גידול של 12% בהכנסותיה לסכום של 26 מיליון שקל. עיקר הגידול בהכנסות מיוחס להכנסות מקניון ארנה המשופץ בהרצליה שהסתכמו ב-1.8 מיליון שקל ומהכנסה של 1.02 מיליון שקל ממתחם הסטאר סנטר באשדוד.

בנק לאומי פירסם הבוקר את דו"חותיו הכספיים לרבעון השלישי של 2011. הבנק דיווח על צניחה של 74% ברווח הנקי ל-155 מיליון שקל לעומת רווח של 606 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בנק הפועלים דיווח בוקר על רווח נקי של 471 מיליון שקל - ירידה של 9.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

חברת סאני דיווחה גם היא על דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי. ההפסד המיוחס לבעלי מניות החברה הינו 127 מיליון שקל לעומת רווח של 49 מיליון שקל ברבעון המקביל, הירידה נבעה מהמוניטין של פרטנר.

איגרות החוב של דלק נדל"ן המשיכו לרכז עניין לאחר שמחזיקי האג"ח מחריפים את המאבק מול בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה. במכתב ששלחו עורכי הדין רענן קליר ואלון בנימיני ממשרד קליר-בנימיני, המייצגים את מחזיקי אג"ח ה' בשם הנאמן, משמרת חברה לנאמנות מקבוצת משרד זיו האפט רו"ח, הם מודיעים כי מרשיהם "אינם מתכוונים להשלים עם שמיטת חובות תוך התחמקות של בעל השליטה מאחריותו לחובות החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully