וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה לנושים: 46% ממניותיי בדלק משועבדים לפועלים

ערן אזרן

1.12.2011 / 10:09

בשבועות האחרונים הציעו הנושים של דלק נדל"ן, שבשליטת תשובה, כי יועברו לרשותם מניות הקבוצה, תחליף לתשלום חוב בהיקף של 2.2 מיליארד שקל

קבוצת דלק, חברת האחזקות שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה אמש כי 46% ממניות החברה אשר בבעלותו של תשובה משועבדות מאז רכישתן ב-1998 לטובת בנק הפועלים. תשובה מחזיק ב-64% ממניות הקבוצה, כלומר לטובת בנק הפועלים משועבדות קרוב יותר מ-30% ממניות החברה.

הדיווח של קבוצת דלק נמסר למשקיעים לאחר שבשבועות האחרונים הציעו הנושים של דלק נדל"ן, הנמצאת בימים אלה בהליך של הסדר חוב, כי תשובה יעביר לרשותם מניות הקבוצה כתחליף לתשלום החוב. תשובה חייב לנושי דלק נדל"ן 2.2 מיליארד שקל.

כבר לפני כשבוע פורסם ב-TheMarker כי רוב אחזקותיו בקבוצת דלק משועבדים לחובותיו הפרטיים. עיקר השעבוד הנו לבנק הפועלים, אך קיימים שעבודים גם לדיסקונט, למזרחי טפחות ולבנקים אחרים. תשובה מהווה עבור בנק הפועלים לקוח אסטרטגי. ב-1998 השלים תשובה את ההשתלטות העוינת על קבוצת דלק, ופועלים מימן חלק מהעסקה. מאז גדלו חובותיו של תשובה בפועלים ובבנקים אחרים.

לפני כשבועיים החלה דלק נדל"ן באופן רשמי את המגעים עם מחזיקי האג"ח להסדר חובות בהיקף של כ-2.2 מיליארד שקל. הצעתו של תשובה למחזיקי האג"ח מגלמת תספורת של כ-50%, במסגרתה יזרים לחברה 250 מיליון שקל. מדובר בסכום שלא השביע את רצון הגופים המוסדיים, הדורשים מתשובה להגדיל את גובה ההזרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully