וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית הרצליה תכריע: האם יופשר חוף התכלת?

נמרוד בוסו

6.12.2011 / 9:09

לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב פנתה לעיריית הרצליה בנושא, תקיים העירייה דיון בהפשרת קרעות חוף התכלת לבנייה. מחירי הקרקעות באזור מגיעים ל-600 אלף דולרים לדונם

האם מתחם חוף התכלת בהרצליה - המכונה "רמת אביב הבאה" - יופשר לאחר שנים של ניסיונות תכנון וייבנו בו אלפי דירות? התשובה לכך תתקבל ב-11 בדצמבר בישיבה שתתקיים בעיריית הרצליה בעניין הקרקע שבדרום-מערב העיר.

מאות בעלי קרקעות פרטיים שמצפים להפשרת הקרקעות ושנציגיהם ישתתפו בפגישה, מקווים שהעירייה תפעל לקידום הפשרת המתחם, לאחר שבמשך שנים רבות העירייה לא מיהרה לפעול בעניין. קיום הישיבה נעשה רק לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב פנתה לעירייה בנושא.

הדיון יתקיים על תוכנית הר/2200, שמתייחסת לכ-2,100 דונם הנמצאים בין המרינה של הרצליה למלון מנדרין. ב-20 השנים האחרונות, לצד תחילת הליכי תכנון באזור, נהפכו הקרקעות במתחם - שמושך אליו משקיעים ספקולטיביים רבים - לסחורה נדל"נית לוהטת. המחירים האמירו מ-40 אלף דולר לדונם בתחילת שנות ה-90 ליותר מ-600 אלף דולר לדונם.

בעבר הגישה עמותת חוף התכלת, המאגדת מאות מבעלי הקרקעות, תוכנית מתאר לשטח, שנדחתה על ידי הוועדה המקומית הרצליה. לפני כמה שנים פנתה העירייה לאדריכל דני קייזר להכנת תוכנית מתאר. בדיונים שנערכו לפני כשנתיים, הוחלט שמבין שלוש חלופות שתוכננו למקום - מגורים, תיירות ותעסוקה - יש להעדיף את אופציית המגורים, הכוללת כ-8,500 יחידות דיור, לצד כמה מבנים לשימוש מסחרי ולמלונאות.

"יום אחד המתחם יהיה שווה למי שתהיה לו סבלנות ושיישאר בחיים, אבל כרגע אני לא רואה את העניין מתקדם", אמר באחרונה עו"ד אבי נאמן, ממייסדי עמותת חוף התכלת. ואולם עו"ד מרים דונין, המייצגת עשרות בעלי קרקעות במתחם, אופטימית יותר: "לאחר תקופה ארוכה נראה שהמתחם מתחיל לזוז". לדבריה, בעלי הקרקע יכולים לשפר את סיכוייהם לקדם את הפרויקט אם יפעלו יחד. "להתאגדות בעלי הקרקעות תהיה השפעה על נפח הזכויות והחלוקה למתחמים. כבר בשלב זה יש משמעות להתארגנות כדי לסגור הסכמים של בנייה משותפת. לאחר האישור בוועדה המחוזית, העירייה תקבע את החלוקה בכל מתחם בין הבעלים. בדרך כלל העירייה מתחשבת בהסכמים אלה וקל לה יותר לממש תוכנית שבה הבעלים מאורגנים".

הרב מרדכי קרליץ, העומד בראש חברת מ.ק.ש.ק ייעוץ וניהול, המנהלת עבור חוף התכלת את תכנון המתחם, סבור כי "ברגע שהעירייה שכרה אדריכל, הדבר סימל החלטה אסטרטגית שהולכים לתכנון, ולאחר שנה וחצי הגענו לשלב שיש חומר להגיש לוועדות התכנון". לדבריו, מה שגרם את עיקר העיכובים התכנוניים היה התעקשות ראש העירייה, יעל גרמן, שהשכונה החדשה תחובר לעיר ולא תהווה שכונה צפון תל אביבית. "עד היום הוצגו כמה חלופות שלא נראו לעירייה, ובישיבה הקרובה יוצג הפתרון שהיא מציעה. אם הרעיון יהיה מקובל על כולם, ניתן יהיה להתקדם להליכים סטטוטוריים. אפשר להגיד שהגענו לרגע האמת. אם העירייה תהיה רצינית, התוכניות יקודמו לאישור הוועדה המקומית ונצא לדרך".

בעיריית הרצליה סירבו להגיב בעניין.

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully