וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

9.12.2011 / 23:12

לאחר שבטחון הצרכנים בארה,ב עלה לשיא ובעקבות הסכם מנהיגי גוש האירו על הידור הפיקוח התקציבי המסחר בניו יורק נסגר במגמה חיובית. מגזרי הבנקאות, האנרגיה והתעשייה הובילו העליות

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (שישי) במגמה חיובית בדרכן לעלייה שבועית לאחר שבטחון הצרכנים בארצות הברית עלה לשיא של שישה חודשים ובעקבות הסכם מנהיגי גוש היורו על הידוק הפיקוח התקציבי על המדינות החברות, והחלטתם להגדיל את כוח האש של קרן החילוץ האירופית כדי לסייע לבלימת משבר החוב ביבשת. מניות הבנקים, האנרגיה והתעשייה הובילו את העליות.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.5% ונסגר מעל לרמה של 12,000 נקודות. מדד S&P 500 טיפס ב-1.7% בדרכו לעלייה שבועית של 0.9%. מדד נאסד"ק הוסיף 1.9%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נסגרה אתמול מתחת לרמה של 2% בראשונה מאז דצמבר - עלתה ב-0.08% לרמה של 2.05%.

באירופה, נסגרו היום הבורסות במגמה חיובית בראשונה זה ארבעה ימים, אולם ירדו בסיכום שבועי, על רקע דיווח כי הבנק המרכזי של סין מתכנן להקים קרנות השקעה חדשות בהיקף של 300 מיליארד דולר אשר יבצעו השקעות מחוץ לסין. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1%; פרנקפורט טיפסה ב-2%; פריז הוסיפה 2.4%; מילאנו קפצה ב-3.4%; מדריד עלתה ב-2.2%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.5% - עלייה ראשונה זה ארבעה ימים - אולם ירד בסיכום שבועי ב-0.8%.

הסכם בלימת המשבר בגוש האירו

19 חודשים לאחר שמנהיגי גוש היורו גיבשו את תכניתם הראשונה לבלימת משבר החוב ביבשת, הגיעו אמש 17 מדינות גוש היורו וכן שש מדינות נוספות מהאיחוד האירופי להסכם על תכנית חמישית במספר לבלימת המשבר. במסגרת ההסכם שהושג, יוגדל המימון לחילוץ מדינות שנקלעו לחובות ב-200 מיליארד יורו (267 מיליארד דולר) נוספים, וכן יזורז תהליך הקמתה של קרן חילוץ נוספת בהיקף של 500 מיליארד יורו. המנהיגים הסכימו גם על הידוק הפיקוח על תקציבי הממשלות ועל צעדים נוספים למניעת חריגות מהגירעון המותר בעתיד. עם זאת, יוזמת גרמניה וצרפת להכנסת שינויים באמנת האיחוד האירופי לא זכתה לתמיכה הנדרשת מצד כל 27 המדינות החברות באיחוד.

במסגרת ההסכם שגובש יעמיקו בנקים מרכזיים ביבשת הלוואות בסך 200 מיליארד יורו לקרן המטבע הבינלאומי (IMF). 150 מיליארד יורו יגיעו מבנקים מרכזיים של מדינות בגוש היורו, ו-50 מיליארד יורו נוספים ממדינות האיחוד האירופי שאינן חברות בגוש היורו. מנגנון היציבות האירופי (ESM) - הגוף שאמור לתפוס באופן קבוע את מקומה של קרן החילוץ האירופית הנוכחית - יתחיל לפעול בחודש יולי 2012, כשנה מוקדם יותר מהמתוכנן, הוחלט בהסכם.

"יש לתוכנית יותר היבטים חיוביים מאשר שליליים, והדבר מעניק תחושה כי המנהיגים מבינים את גודל הבעיה ויודעים כיצד להתמודד עמה", אמר סגן נשיא חברת קוניפר סקוריטיס, ריק פייר, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "לא מדובר פה בעוד מקרה של גלגול הבעיות הלאה להמשך הדרך".

"השוק פסימי בנוגע לכוחה של קרן חילוץ מדינות אירופה, אפילו אם קרן המטבע הבינלאומית (IMF) תתמוך בה", כך אמר היום ג'רארד מינאק ממורגן סטנלי בראיון לרשת CNBC. לדבריו, "נראה כי קרנות מסוג זה אינן גדולות מספיק, בהינתן הבעיות שיש לנו בשוק האיטלקי - שוק האג"ח השלישי בגודלו בעולם. בנוסף, הקרן ממומנת ממדינות שנמצאות בעצמן תחת לחץ".

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, בארה"ב, עלה בטחון הצרכנים החודש לשיא של שישה חודשים והגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התכווץ באוקטובר לרמתו הנמוכה ביותר השנה, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה בדצמבר לרמה של 67.7 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש יוני - לעומת רמה של 64.1 נקודות בנובמבר, לפי נתונים ראשוניים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים הייתה לעליית המדד לרמה של 65.5 נקודות.

עלייה בגירעון הסחר של ארה"ב מול סין

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התכווץ באוקטובר ב-1.6% - ירידה חודשית רביעית ברציפות - לרמה של 43.5 מיליארד דולר, הגירעון החודשי הנמוך ביותר השנה, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון של 43.6 מיליארד דולר. משרד המסחר תיקן כלפי מעלה את נתוני גירעון הסחר לחודש ספטמבר ל-44.2 מיליארד דולר לעומת גירעון של 43.1 מיליארד דולר שעליו דווח במקור.

הן הייבוא לארה"ב והן הייצוא ממנה ירדו באוקטובר, אם כי הירידה ביבוא היתה מעט יותר חדה. היבוא גדל ב-1% ל-222.6 מיליארד דולר, ואילו היצוא ירד ב-2.2% לרמה של 179.2 מיליארד דולר, הרמה השנייה בגובהה מעולם.

גירעון הסחר של ארה"ב מול סין התרחב באוקטובר ל-28.1 מיליארד דולר לעומת 25.7 מיליארד דולר בחודש המקביל בשנה הקודמת. הייצוא מארה"ב ליפן עלה באוקטובר לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מארס 1997, ואילו היבוא מיפן לארה"ב צמח לרמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2008.

יצרנית השבבים הוותיקה טקסס אינסטרומנטס הורידה אמש לאחר סגירת המסחר את תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון הנוכחי, בשל האטה במכירות. החברה צופה כעת הכנסות של 3.19-3.33 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה, לעומת תחזית קודמת למכירות של 3.26-3.54 מיליארד דולר. החברה גם הורידה את תחזית הרווח לרבעון ל-21-25 סנט למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 28-36 סנט למניה. יצרנית שבבים נוספת, אלטרה, אף היא הורידה אמש את תחזית המכירות לרבעון הרביעי. ענקית הכימיקלים דופון הורידה היום את תחזית הרווח לשנת 2011 עקב האטה בצמיחה בחלק מתחומי פעילותה ברבעון הרביעי של השנה, על רקע חוסר הוודאות לגבי הכלכלה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully