וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלולר של רמי לוי: 4,500 לקוחות תוך שבועיים

רותי לוי ואמיתי זיו

18.12.2011 / 8:11

מאז הושקה הרשת הסלולרית של רמי לוי בתחילת החודש היא מתרחבת במהירות. עד כה נפתחו כשמונה סניפים המספקים 80-120 מנויים חדשים מידי יום. מרבית הלקוחות נטשו את סלקום ופרטנר

80-120 מנויים - זהו מספר הלקוחות שמגייס כל סניף ברשת הסלולר של רמי לוי מדי יום. הרשת החדשה החלה לפעול ביום שני, 5 בדצמבר, עם שני סניפי דגל בירושלים, ומאז מתנהלות השקות סניפים לפי לוח זמנים צפוף - מדי יומיים-שלושה נפתחים סניף או שניים.

עד כה נפתחו שמונה סניפים: בתלפיות ובגבעת שאול בירושלים, במודיעין, ברמת גן, במישור אדומים, בנשר, בעפולה ובטבריה. ביום שני הקרוב יושק הסניף בנתניה.

הסניפים פועלים בתוך רשת רמי לוי שיווק השקמה ומפעילים כשישה נציגי שירות במשמרת. לפי ההערכות, מספר המצטרפים נע כעת סביב 4,500 מנויים. קצב ההצטרפות גבוה והיעד של לוי צנוע לכל הדעות - 250 אלף מנויים. עם זאת, גורמים בשוק מסבירים כי מעבר לאפקט ההתלהבות של ההתחלה, המותג החדש "לא נבנה על פרסום, אלא רק על סיקור תקשורתי מפרגן, וכשזה יתמתן גם קצב ההצטרפות צפוי להתמתן בהתאמה".

רק מעטים מהמצטרפים החדשים אוחזים בקידומת 055 או 056, בעיקר עובדי הרשת ובני המשפחה הקרובה של לוי. רובם המכריע (99%) הם לקוחות של חברות הסלולר המתחרות, שביקשו לנייד את מספרם הקיים. שיעור המניידים מחברות הסלולר הוותיקות סלקום ופרטנר מהווה את מרבית המעברים, ואילו פלאפון חווה שיעור נטישה נמוך יותר.

פלאפון בגישת המניעה, סלקום פועלת בדיעבד

אין זה מפתיע כי רשת פלאפון חווה פחות ניודים. ראשית מכיוון שרבים מהמתניידים מסלקום ומפרטנר עושים זאת מתוך תקווה לפתור תקלות קליטה, ורמי לוי, כמפעיל וירטואלי (MVNO), משתמש בתשתיות של רשת פלאפון, כך שאינו עדיף על הרשת במקרה של בעיות בקליטה של פלאפון.

שנית, מכיוון שהחברה ביצעה פעולות מניעה נרחבות שבמסגרתן השיקה מסלולים חדשים שעונים ישירות לסגמנט של רמי לוי. התוכנית "פלאפון פיקס פלוס" עובדת במתכונת "לא דיברת לא שילמת" על אותם תעריפים של רמי לוי, אך עם דמי מנוי של 25 שקל, לעומת 15 שקל אצל רמי לוי.

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב-TheMarker, פלאפון אף הפיצה מצגת לנציגי השירות, המסכמת את החסרונות של הרשת של רמי לוי מול היתרונות של רשת פלאפון. נציגיה יודעים לבשר ללקוחות המתעניינים כי "לרמי לוי אין מעבדות שירות תיקונים; כרגע, לא ניתן להשתמש במכשיריו בחו"ל; אין לו תמיכה טכנית; מגוון המכשירים אצלו מצומצם, וכן יש לו הצעה אחת בלבד ללקוחות ממעטי דיבור".

היתרונות של פלאפון, כפי שתודרכו הנציגים להציגם בפני הלקוחות הם ניסיון, מגוון רחב של הצעות ומכשירים, שירותי תוכן ודיגיטל וכי ברשת "יודעים להתאים את ההצעה הנכונה ביותר לדפוסי השימוש של הלקוח".

בסלקום נוקטים בגישה של אחרי מעשה. נציגיה מתקשרים ללקוחות שהתניידו לרשת של רמי לוי ומבצעים סקר חווית שירות. השאלות ללקוחות הרשת החדשה עוסקות בטיב הקו ובמידת שביעות הרצון של הלקוח מהרשת החדשה. ובין השאר נשאלים הלקוחות "איך נחשפת לרשת של רמי לוי?", האם תכננת את המעבר מראש?", ו"למה בחרת להתנייד?". סלקום היא החברה היחידה שטרם הגיבה בצורה ישירה לרשת החדשה ובחברה שומרים על פרופיל נמוך כלפי חוץ, ללא כל שינוי בחבילות ובתוכניות ללקוחות.

גורמים בענף מציינים כי הרשת החדשה של לוי כבר הספיקה לחוות כמה נטישות כתוצאה ממהלך זה. חלק מהמתניידים מדווחים על תקלות בתהליך הניוד, אך לא ברור אצל מי הכשל הטכני - בחברות הוותיקות או אצל לוי.

העניין סביב הפעילות של רמי לוי ניכר ברשת. לפי אתר גוגל טרנדס מספר החיפושים אחר צמד המלים "רמי לוי" בשבוע של השקת פעילות רשת הסלולר החדשה זינק בשיעור דרמטי - 450%

לקוחות רמי לוי: פלאפון מאטה את מהירות הגלישה שלנו

סכסוך ראשון בין רמי לוי לבין הרשת המארחת שלו פלאפון. לקוחות ברשת רמי לוי טוענים כי בימים האחרונים הם חווים האטה של קצב הגלישה באינטרנט הסלולרי, כך שבמקום לגלוש במהירות של 7.2 מגה-ביט לשנייה שמאפשרת רשת פלאפון, ברמי לוי מגיעה המהירות המקסימאלית ל-2 מגה-ביט בשנייה.

על פי תלונה של לקוח, כאשר מחליפים את ה-SIM של רמי לוי ל-SIM של רשת פלאפון חוזרת מהירות הגלישה הגבוהה: "פלאפון החלה להגביל את המהירות לגולשים דרך הרשת של רמי לוי ל-2 מגה במקום מהירות פתוחה של עד 7.2 מגה, הנושא נבדק במספר גדול של מקומות בהם ב-SIM של פלאפון נצפתה גלישה במהירות גבוהה, וב-SIM של רמי לוי עד 2 מגה בלבד. "יש לציין שברמי לוי מדגישים כי המהירות היא עד 7.2 מגה ללא חסימה", כתב המתלונן.

למרבה ההפתעה בשתי הרשתות אין הכחשה של הדברים, ואף לכך שמדובר בהאטה מכוונת שפלאפון מבצעת, אולם ישנה מלחמת גרסאות לגבי הלגיטימיות של המהלך: ברמי לוי טוענים שבחוזה שלה מול פלאפון אסורה כל הגבלה של מהירות הגלישה ללקוחות ואילו מפלאפון נרמז כי מהירות 2 מגה-ביט היא מה שמעוגן בחוזה של מול רשת רמי לוי. מחברת פלאפון נמסר: "הפרמטרים השונים מעוגנים בהסכם המסחרי בין החברות, אותו לא נפרט על גבי העיתון".

יש לציין כי בחוזים עליהם חתמו לקוחות רמי לוי לא מוזכרת תקרת מהירות הגלישה הזו. היום צפויות להתקיים שיחות בן הצדדים על מנת לסיים את המחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully