וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסות אסיה בעקבות מות קים ז'ונג איל

מיכל רמתי

19.12.2011 / 10:16

ההודעה על מותו של מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל זיעזעה את השווקים ביבשת. סיאול יורדת ב-3.1% לאחר שכבר ירדה ב-5%, הונג קונג יורדת ב-2.5% ושנחאי יורדת ב-2.6%

ירידות נרשמות ברחבי אסיה על רקע הדיווחים על מותו של מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג איל. סיאול יורדת ב-3.1%, לאחר שמוקדם יותר כבר ירדה ביותר מ-5%. הוון הדרום קוריאני יורד ב-1.3% לרמה של 1,173.64 וון לדולר.

טוקיו יורדת ב-1.1%; הונג קונג יורדת ב-2.5%; שנחאי יורדת ב-2.6%. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-2%. החוזים העתידיים על מדד S&P 500 האמריקאי נסחרים בירידה של 0.5%. הדולר מתחזק ב-0.4% לרמה של 1.2993 דולר ליורו, לקראת פסגת מנהיגי אירופה, שינסו לתת לשווקים סיבה לעליות לקראת חג המולד בסוף השבוע הקרוב.

רשת הטלוויזיה הממשלתית של צפון קוריאה דיווחה היום כי קים ז'ונג איל נפטר ביום שבת, עקב תשישות פיסית ונפשית. הוא מת מהתקף לב בעת נסיעת רכבת. מותו של קים ז'ונג איל עורר חששות לגבי מאבק שליטה במדינה, אחת המדינות בעלות נשק גרעיני. דרום קוריאה העבירה את צבאה ואת עובדי הציבור שלה למצב חירום, וראש ממשלת יפן הודיע על הקמת צוות ניהול משבר שתפקידו יהיה לגבש תכנית פעולה.

קים ז'ונג און, בנו הצעיר של קים ז'ונג איל, נחשב למנהיג המיועד, אך גילו הצעיר וחוסר הניסיון שלו עשויים להקשות עליו למצק את שליטתו באומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully