וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב מוכר חצי מפעילות סמסונג לטדי שגיא

19.12.2011 / 13:13

על פי פרטי העיסקה כפי שנמסרו לבורסה תרכוש חברת שגיא 50% מפעילות חברת סקיילקס של אילן בן דב תמורת 300 מיליון שקלים

אילן בן דב מוכר 50% מפעילות סמסונג לטדי שגיא ב-300 מיליון שקל. להלן ההודעה שנמסרה לבורסה:

"סקיילקס קורפוריישן בע"מ ("סקיילקס"), מתכבדת למסור בדו"ח מיידי כי היא מנהלת משא ומתן עם חברה פרטית בשליטת נאמנות שיוצרה, והנהנה היחידי שלה, הוא מר טדי שגיא ("חברת שגיא"), לביצוע עסקה שעקרונותיה כדלקמן:

א. חברת שגיא, או גוף אחר מטעם הרוכש, תרכוש 50% מפעילותה של החברה בתחום המפעילים הסלולריים (יבוא, מכירה והפצה בישראל של מכשירי קצה ואביזרים נלווים), המהווה חלק מפעילותה של סקיילקס ("תחום פעילות המכשירים"), בתמורה לתשלום לחברה בסך של 300 מיליון ש"ח ("התמורה"). התמורה משקפת שווי של 600 מיליון ש"ח לתחום פעילות המכשירים. המועד הקובע לקביעת זכויות וחובות הצדדים בעסקה יהיה 31.12.2011 . יובהר, כי במסגרת הפעילות הנמכרת לא יועבר ההון החוזר של הפעילות והוא יוותר בידי סקיילקס.

ב. החברה וחברת שגיא ירכזו את חלקן בתחום פעילות המכשירים בשותפות, בה יחזיקו בחלקים שווים בהון ובשליטה ("השותפות"). השותפות תחזיק בכל נכסי וזכויות תחום פעילות המכשירים, ולא תיקח על עצמה התחייבות כלשהיא בקשר לנכסים וזכויות אלו אלא מהמועד הקובע.

ג. חברת שגיא תסייע לשותפות בהעמדת בטחונות לקבלת אשראי בגובה של עד 200 מיליון ש"ח למילוי צרכיה הפיננסים של השותפות.

ד. במסגרת העסקה, תבחן האפשרות כי השותפות תרכוש את כלל הפעילות של חברת תפוז אנשים בע"מ (חברת בשליטת סאני אלקטרוניקה בע"מ ("סאני אלקטרוניקה"), בעלת השליטה בסקיילקס) בתמורה לסכום של 30 מיליון ש"ח, וכן מבנה בבעלות סאני אלקטרוניקה, המשמש את פעילות תחום המכשירים, סביב שווי שנקבע על- ידי שמאי מטעמה של השותפות".

החובות של בן דב

אמש הודיע בן דב כי הוא "שוקל בחיוב" את ההצעה להסדר חוב עם בעלי האג"ח של טאו תשואות . במכתב ששלח עורך דינו אמש.

זאת לאחר שבנק לאומי הודיע אתמול כי הוא לא מוכן לקבל את הסדר החוב של בן דב, הדורש ממנו לוותר על בטוחות. היום פירסמו מחזיקי איגרות החוב סדרה ב' ו- ג' של טאו תשואות כי הם לא מרוצים ממכתבו של אילן בן דב לציבור וסבורים כי הוא "רק מנסה להרוויח זמן". בעלי האג"ח הודיעו היום על כינוס אסיפה שבה לדעתם יהיה רוב להעמיד את איגרות החוב לפירעון מיידי.

חברת הנאמנות הרמטיק פירסמה מכתב בו היא "מזמנת אסיפת מחזיקי אג"ח דחופה שתתקיים ב-1 בינואר בשעה 15:00 בבית ציוני אמריקה באבן גבירול על מנת לאפשר למחזיקי שני הסדרות לקיים דיון משותף באשר לדרכי הפעולה ואופן שיתוף הפעולה בינהם לשם מימוש זכויותיהם".

ביום חמישי האחרון הורידה חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג האשראי של סקיילקס מ-A- ל-BBB+ והותירה את החברה ברשימת מעקב עם השלכות שליליות, בשל היחלשות פרופיל הסיכון הפיננסי של סקיילקס. כאשר היא קובעת כי נזילותה של סקיילקס הינה "פחות ממספקת".

ב-S&P מעלות מעריכים כי רמת הנזילות הנוכחית של סקיילקס פחות ממספקת בטווח הבינוני, בשל הרעה ביכולת שירות החוב השוטפת של החברה עקב היחלשות בביצועים התפעוליים של פרטנר . בעקבות זאת, עשוי להיווצר מצב בו סקיילקס תסתכמך יותר על מקורות מימון חיצוניים בטווח הבינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully