וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציפיות בשוק ההון התממשו: התפוצצה עסקת סקיילקס של בן דב ושגיא

מיכאל רוכוורגר

20.12.2011 / 20:26

סקיילקס שבשליטת אילן בן דב דיווחה אתמול כי היא נמצאת במגעים עם המיליארדר טדי שגיא למכירת 50% מפעילות יבוא מכשירי סמסונג לישראל תמורת 300 מיליון שקל במזומן

חברת סקיילקס קורפוריישן, בעלת השליטה בחברת התקשורת פרטנר , דיווחה אתמול (שני) כי היא מצויה במשא ומתן עם טדי שגיא למכירת 50% מזיכיון פעילות מכשירים סלולריים מתוצרת סמסונג תמורת 300 מיליון שקל במזומן. לכאורה דיווח זה היה אמור להתקבל בחיוב בקרב בעלי האג"ח של סקיילקס, הזקוקה למזומנים בכדי לעמוד בהתחייבויותיה.

ואולם האג"ח של סקיילקס המשיכו לרדת גם אתמול והגיעו לתשואות לפדיון של עד כ-25%. היום התברר כי בשוק ההון לא ממש האמינו כי העסקה בין דב לשגיא תושלם, וכך סקיילקס דיווחה כי לא הגיעה להסכמות מסחריות עם טדי שגיא והמו"מ בין הצדדים בוטל. כעת לא ברור האם סקיילקס תחדש את המו"מ עם חברת גרינסטון תעשיות למכירת 20% מסמסונג תמורת 200 מיליון שקל.

לסקיילקס התחייבויות של כ-2 מיליארד שקל לבעלי האג"ח וכן חוב של כ-1.1 מיליארד לחברת האצ'יסון, בעלת השליטה הקודמת בפרטנר בסוף אפריל 2011 .ערב העסקה עם שגיא לסקיילקס מזומנים ושווי מזומנים של כ-700 מיליון שקל ובתוספת מזומנים והון חוזר שאמור להתקבל בעקבות העסקה, לסקיילקס היו אמורים להיות מזומנים ושווי מזומנים של כ-1.1 מיליארד שקל. במהלך אוקטובר 2011-2012 סקיילקס תצטרך לפרוע לבעלי האג"ח כ-630 מיליון שקל ושנה לאחר מכן כ-610 מיליון שקל.

אם העסקה עם שגיא היתה מתבצעת לסקיילקס היו מספיק אמצעים הנזילים לכך, ואולם נכון להיום אין לה את האמצעים לפרוע התחייבויות של כ-1.6 מיליארד שקל להאצ'יסון ולבעלי האג"ח. נכון להיום גם בטאו תשואות של בן דב אין התקדמות בהשלמת הסדר החוב - זאת לאחר שבנק לאומי, שטאו חיבת לו כ-150 מיליון שקל , לא מוכן לוותר על בטחונותיו (הכוללים ערבויות של בן דב) לטובת ההסדר עם בעלי האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully