וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני חג המולד: וול סטריט נסגר במגמה חיובית

נמרוד הלפרן

24.12.2011 / 0:15

לקראת סוף השבוע הארוך של החג, S&P מחק את הירידות של 2011. התשואה על האג"ח בארה"ב מעל 2% - השלימה הזינוק השבועי החד זה חודשיים

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית לקראת סוף השבוע הארוך של חג המולד בדרכן לעלייה שבועית שלישית בארבעה השבועות האחרונים, רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב אשר חיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם צוברת תנופה.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1% והשלים בכך עלייה שבועית של 3.6%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.9% בדרכו לעלייה שבועית של 3.7% - שבוע חיובי שלישי בארבעה השבועות האחרונים. המדד גבוה כעת ב-0.6% מעל לרמתו בתחילת השנה; מדד נאסד"ק הוסיף 0.7% ועלה בסיכום שבועי ב-2.5%. ביום שני לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג המולד.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.08% לרמה של 2.03%. בסיכום שבועי עלתה התשואה ב-0.18% - הזינוק השבועי החד ביותר זה חודשיים - לאחר שסימני התאוששות בכלכלת ארה"ב האפילו בהשפעתם על חששות מפני התרחבות משבר החוב באירופה.

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הראו כי ההזמנות למוצרים בני קיימא גדלו בנובמבר בשיעור החד ביותר זה ארבעה חודשים, מכירות בתים חדשים עלו לשיא של שבעה חודשים, ואילו הצריכה הפרטית בארה"ב גדלה בשיעור מתון מהצפוי בנובמבר.

הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו בנובמבר ב-3.8% מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 2.2%. נתוני ההזמנות של חודש אוקטובר תוקנו כלפי מעלה מירידה של 0.5% לללא שינוי.

המכירות של בתים חדשים בארה"ב עלו בנובמבר לרמתן הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים, סימן נוסף להתייצבות שוק הדיור האמריקאי. המכירות של בתים חדשים גדלו בחודש שעבר ב-1.6% לקצב שנתי של 315 אלף, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הנתונים תאמו את תחזיות האנליסטים.

הצריכה הפרטית בארה"ב גדלה בנובמבר ב-0.1% - זה החודש השני ברציפות, ופחות מתחזיות הכלכלנים. ההכנסה האישית צמחה אף היא ב-0.1% - השיעור הנמוך ביותר זה שלושה חודשים - לאחר עלייה של 0.4% באוקטובר.

נתוני המקרו שפורסמו היום מצטרפים למבול נתונים שפורסמו אתמול, אשר הצביעו על שיפור חד מהצפוי בבטחון הצרכנים ובמדד המדדים הכלכליים המובילים ונפילה במספר תביעות האבטלה לשפל של שלוש וחצי שנים, לצד צמיחה כלכלית מתונה מהערכות המוקדמות ברבעון השלישי של השנה.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן קפץ בדצמבר לרמה של 69.9 נקודות לעומת 64.1 נקודות בנובמבר, לפי נתונים שפורסמו אתמול. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 68.7 נקודות.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בנובמבר ב-0.5% לאחר עלייה של 0.9% באוקטובר, מסרה אתמול חברת המחקר קונפרנס בורד. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.3%. קונפרנס בורד ציינה כי המדד מצביע על כך שכלכלת ארה"ב צפויה להמשיך לצמוח במהלך החורף, וכי יתכן שהצמיחה תצבור תנופה באביב. כלכלן קונפרנס בורד, קן גולדסטיין, ציין עם זאת כי התחזית לכלכלת ארה"ב עלולה להשתבש עקב בעיות משבר החוב באירופה. "תחזית חיובית זו לכלכלת ארה"ב סותרת את מגמת ההאטה בכלכלה העולמית", אמר גולדסטיין בעת פרסום המדד אתמול.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-4,000 לרמה של 364 אלף - הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008 – מסר אתמול משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה במספר תביעות האבטלה הראשונות ל-375 אלף.

בה בעת, הצמיחה בארה"ב ברבעון השלישי תוקנה כלפי מטה, לרמה של 1.8%, לעומת הערכה קודמת לעלייה של 2% בתמ"ג, לפי נתונים שפירסם אתמול מסחר המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו כי נתון התמ"ג לא יתוקן ויישאר ברמה של 2%.

חברת השבבים רמבוס הגיעה להסכם עם חברת ברודקום לגבי ביטול כל התביעות המשפטיות שהגישו זו נגד זו, ובכלל זה תביעות הקשורות לשימוש לכאורה שעשתה ברודקום בטכנולוגיה של רמבוס שהיתה מוגנת בזכויות פטנט. במסגרת ההסכם חתמו החברות גם על הסכם רישוי לתקופה של חמש שנים, אולם התנאים הכספיים של ההסכם לא נמסרו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully