וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה במו"מ לרכישת מערכת המסחר הממוחשבת נאסד"ק

אורן פרוינד, דרור רייך

27.12.2011 / 19:05

המערכת שעל שמה קרויה הבורסה נאסד"ק משמשת עשרות בורסות שונות בעולם; מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון: "אנו בתהליכים מאוד מתקדמים בנושא"

הבורסה לניירות ערך בת"א מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת מערכת מסחר חדשה, שתחליף את מערכת המסחר הנוכחית "רצף". ל-TheMarker נודע כי הנהלת הבורסה בוחנת שלוש מערכות מסחר שונות, ביניהן מערכת הנאסד"ק, מערכת של הניו יורק סטוק אקסצ'נג' (NYCE) ומערכת נוספת של גוף פרטי. עלויות המערכת טרם פורסמו אולם גורמים בשוק מעריכים כי מדובר בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים.

"אנו נמצאים כרגע בשלב בדיקת היתכנות של שלוש מערכות מסחר חדשות להחלפת מערכת המסחר 'רצף' ואנו נמצאים בתהליכים מאוד מתקדמים בנושא", אמרה מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון.

החלפת מערכת המסחר נעשית על רקע תוכניתה של הנהלת הבורסה להגדיל את היקף המסחר בת"א. בשנה הבאה תחליף הבורסה את הכתובת המיתולוגית אחד העם 54 באחוזת בית 2 ומהעבר ילווה ככל הנראה גם בשדרוג של מערכת המסחר.

עוד ציינה לבנון כי "אנו בודקים את הנושא באופן רציף על כל המשתמע מכך. אנו בודקים כל מה שצריך לעשות כדי לקנות מערכת כזאת ולהביא אותה לישראל ואת כל העלויות הכרוכות בכך. כיום אנו המערכת שלנו היא יעילה וניצבת בפנינו השאלה האם יהיה כדאי להחליף את המערכת, הן מבחינת עלויות הסליקה, והן מבחינת יעילות המערכת העתידית".

מערכת רצף הושקה בשנת 1997 והחליפה בהדרגה את המסחר המשולב בזירות ובמערכת הממוחשבת כר"ם. עם השקת "רצף נגזרים" באוקטובר 1999, הושלם המעבר ממסחר פומבי באולמות הבורסה למסחר ממוחשב - ובכך תם עידן המסחר הזירתי בתל אביב ונפתח פרק חדש בתולדות הבורסה.

בשנת 2003 החלה מערכת רצף לתמוך בשילוב עושי שוק (Market Makers) במסחר. מטרתם של עושי השוק היא להרוויח כסף. הם עושים זאת על ידי ביצוע שירות הנקרא "עשיית שוק", שמהותו היא אספקת נזילות לניירות ערך במסחר, על מנת להקל על המשקיעים לקנות או למכור אותם. עושי השוק פועלים במסגרת הכללים הקיימים של רצף ללא עדיפות כלשהי במסחר או במידע על פני המשקיעים האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully