וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "רק שביתה כללית תניע את האוצר"

חיים ביאור

29.12.2011 / 15:27

ההסתדרות הודיעה לבית הדין הארצי לעבודה כי לא תיסוג מכוונתה להשבית את המשק בעקבות כישלון המשא ומתן בסוגיית עובדי הקבלן. ביום ראשון הבא תחליט השופטת נילי ארד האם לאשר השביתה

ההסתדרות השיבה היום (ה') לבית הדין הארצי לעבודה ואמרה שאינה נסוגה מבקשתה לאשר קיום של שביתה כללית במשק ללא הגבלת זמן. בהודעה לבית הדין שמסר יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד אבי ניסנקורן, הוא אומר שהמשא ומתן סביב סוגיית עובדי הקבלן במשק אשר מתנהלת בין ההסתדרות לבין נציגי משרד האוצר ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שרוי במבוי סתום כמעט מתחילתו, לפני כחודשיים.

על פי החלטת נשיאת בית הדין הארצי, השופטת נילי ארד, משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים ישיבו על הודעת ההסתדרות עד יום חמישי הבא. ביום ראשון הבא תקיים הנשיאה ארד דיון מכריע שבו תחליט אם לאשר את בקשת ההסתדרות לקיים את השביתה. אם אכן תיפתח שביתה כללית היא לא צפויה התרחש בשבוע הקרוב.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר כי "לא הצלחנו להתקדם במשא ומתן. קיימים פערים גדולים הנובעים מתפיסות עולם שונות. רק סיר לחץ אפקטיבי כמו שביתה כללית חזקה שלא תוגבל בזמן, יכול להניע את משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים להתקדם בשיחות עמנו ולהגיע לפריצת דרך".

עוד אמר עיני כי "אין לנו עניין לשבש את החיים במדינה ולגרום נזק לציבור, אולם נראה שאי אפשר לקדם כרגע בצורה משמעותית את עובדי הקבלן ללא שביתה משמעותית.
בישראל מועסקים 400-300 אלף עובדי קבלן. ההסתדרות דורשת לקבוע לוח זמנים שבו יועברו רובם למעמד של עובדים קבועים המועסקים ישירות על ידי מזמין השירות".

האוצר מתנגד למהלך בנימוק שהוא כרוך בעלויות גבוהות למדינה ולמעסיקים הפרטיים. עם זאת האוצר מסכים לשיפור של שכרם ותנאי העסקתם של עובדי הקבלן. כמו כן בהסתדרות מציינים בסיפוק שוועדת העבודה והרווחה אישרה בחודש שעברה להגביר את צעדי האכיפה של דיני העבודה במשק ובמיוחד בתחום העסקתם של עובדי הקבלן.

קיימת אפוא מחלוקת לגבי מספר הפקחים החדשים שיגוייסו לצורך האכיפה המורחבת. מהודעת ההסתדרות לבית הדין עולה כי השביתה הצפויה תכלול את הרשויות המקומיות ואת פינוי האשפה בהם, משרדי הממשלה, בתי חולים שיפעלו במתכונת מצומצמת של שבתות, שדות התעופה, נמלי הים, שירותי הרכבת, מע"צ והמינהלות באוניברסיטאות.

במגזר הפרטי השביתה תכלול את הבנקים והבורסה. תנועת האוטובוסים לא תיפסק ותתנהל כרגיל. בהודעה שהעבירה המדינה לביה"ד נאמר כי "ניכר שהמגעים בין הצדדים מתנהלים באופן רציני, ענייני ומקצועי. בחלק מהנושאים ההתדיינות כבר השיגה פרי ובחלקם יש עוד כברת דרך ללכת בה ולשם פנינו מועדות. לפיכך יש מקום להמשיך ולהידבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully