וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוצר יקר מדי? אולי עדיף לשכור אותו

עדיה פיטרמן

4.1.2012 / 14:27

דירה? מכונית? שמלת חתונה? כיום כבר אפשר לשכור גם מוצרים יותר יומיומיים. מעגלות תינוק ועד מכונות קפה, משמלות ערב ועד מוצרי אלקטרוניקה - האם זה משתלם?

לפני חודשיים פתחה אפרת שטיינברג בגבעתיים את פשניסטה, חנות שמשכירה בגדי מעצבים, אביזרים ותכשיטים לשלושה לילות, במחירים שנעים בין 150 ל-500 שקל. מחיר ההשכרה נקבע בהתאם לפריט ולעלויות הניקוי היבש לאחר החזרתו.

"תמיד אהבתי אופנה ונהניתי ללכת לקנות בגדים, אבל הייתי מתוסכלת מהמחירים הגבוהים של בגדי מעצבים, שלובשים לרוב רק פעמים ספורות", היא מספרת. "כשעלה לי הרעיון להשאיל בגדי מעצבים למדתי שבחו"ל זה קיים והחברים הגיבו בהתלהבות".

את רוב בגדי ההשכרה מייבאת שטיינברג לבד מחו"ל, וחלקם היא רוכשת ממעצבים ישראלים. "עכשיו אני גם מתחילה לעשות שיתופי פעולה עם מעצבים, כי גם עבורם מדובר ברווח", היא אומרת. "לא כל יום מגיעים אנשים לקנות בגדי מעצבים וכך הם יכולים לשווק את הבגדים שלהם גם בפלטפורמה זולה יותר". לדבריה, כל מי שנכנסת לחנות מתלהבת מהקונצפט. "כמעט לא שמעתי לקוחות אומרות שהיו רוצות לקנות את הבגד. רעיון ההשכרה של בגדים יקרים קורץ לכולן".

האפשרות לשכור דירה, מכונית, ציוד לאירועים או שמלת כלה נהוגה כבר שנים - ולאחרונה צצו אפשרויות השכרה פחות שגרתיות. בנוסף לאפשרות לשכור בגדי מעצבים, ניתן לשכור גם מכשירי חשמל, פריטי אמנות ואביזרי תינוקות יוקרתיים.

ד"ר ירון תימור, מומחה לשיווק מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, מנסה להסביר את התופעה בכך "שאנשים כיום לא רוצים לצבור הרבה מוצרים, מאחר שאלה מתחדשים במהירות וגם השימוש בהם לרוב חלקי. המוצרים האלה בדרך כלל סובלים מבלאי מהיר, ואז כמעט לא ניתן להיפטר מהם - וכבר שוב צריך לקנות חדש. באמצעות השכרה אנשים יכולים להרוויח מחיסכון בכמות הפריטים שהם מחזיקים בבית, וגם להישאר עדכניים".

בגלריה רות, שנפתחה לפני שלושה חודשים, פנו לאפיק ההשכרה מתוך דרישה של הלקוחות. בגלריה, המתמחה ביצירות זכוכית שנוצרו באי מורנו שבוונציה, כמו פסלים, ואזות, כלי הגשה וכלי נוי - חלקן בשילובים של כסף וזהב טהור - מספרים כי כחודש לאחר הפתיחה הגיעה הדרישה מלקוחות לשכור פריטים. בעקבות כך החליטו להפוך את הנוהג לקבוע, ומשכירים פריטים במחיר של כ-10% ממחיר הפריט המלא, כולל הובלה הלוך ושוב מאזור גוש דן.

גם כאן מדובר ברעיון שכבר קיים ופועל בחו"ל. "הוא מתאים לאנשים שאין באפשרותם לקנות פריטי אמנות, אך מעוניינים בפריטים כאלו לאירוע כלשהו שהם עורכים בביתם, או כדי לחדש ולרענן את התצוגה הקבועה של אמנות בבית", אומרים בגלריה.

ליסינג עגלות

גם אמהות יכולות ליהנות עכשיו מעגלה יוקרתית וממותגת בלי להיפרד מאלפי שקלים. בחנות עגליס, שנפתחה לפני שנה וחצי בהרצליה, פתחו מסלול ליסניג לעגלות. "הרעיון עלה עם בעלי, שמגיע מתחום הליסיניג, וניסיון ההורות שלנו", מספרת דליה שני ברייר, שותפה בעגליס. "ראינו שהרעיון אפשרי למימוש מבחינה פרקטית ויצאנו לדרך".

מסלול הליסניג בחנות, שניתן גם לרכוש בה עגלות ומוצרי תינוקות, מאפשר לשכור עגלה חדשה לגמרי, לפי בחירת הצבע והדגם, למינימום של שנה, ולשלם מחיר קבוע לחודש - שחוסך אלפי שקלים מהמחיר המקורי של העגלה. "לאחר שנת ההשכרה ניתן להחליט אם להחזיר את העגלה או להשלים את הפער בין מה ששולם בשכירות לבין מחיר הקנייה ולהשאיר אותה", מסבירה שני ברייר. "את העגלות שחוזרות מליסינג אנחנו מנקים, משפצים ומספקים להשכרה לתקופות קצרות, לתיירים או לצרכים אחרים, כמו נסיעה לחו"ל".

"שיתפנו פעולה כי הרעיון מצא חן בעינינו מאוד", אומרת מרים עזר, מנכ"לית בוגבו ישראל. "יש הרבה שלא יכולים לרכוש את העגלות שלנו בגלל המחיר, ובמחירי ההשכרה זה מתאפשר להם. מבחינתנו זה שיתוף פעולה מצוין".

אפשרויות ההשכרה החדשות הגיעו גם למוצרי החשמל הלבנים, כמו מקררים, מכונות כביסה ומייבשים. מדובר בפתרון שיכול להיות יעיל מאוד לסטודנטים או לצעירים ששוכרים דירות לתקופות קצרות. איתי ארזיל, בעלים ומנכ"ל של אלקטרו ליס, שהוקמה לפני כשנה וחצי, מספר כי מה שגרם לו להקים את החברה היה הזיכרון מחייו הסטודנטיאליים, שבהם היה נאלץ לעבור דירה שוב ושוב, והעובדה שהיו ברשותו מכשירי חשמל כבדים היתה מסבכת את ההובלה.

גם כאן מדובר בקונצפט שכבר קיים בחו"ל. "זה עוזר בעיקר לצעירים ששוכרים דירות, סטודנטים שהיום הם פה עם שותף אחד, ומחר עם בת זוג במקום אחר ולא יודעים איפה יהיו בעוד חצי שנה או שנה", אומר ארזיל. בחברה משכירים את המכשירים לתקופות של עד שלושה חודשים - ומשלושה חודשים ומעלה. "התקופות הקצרות פונות לתיירים בעיקר, אבל רוב הלקוחות שוכרים לתקופות ארוכות יותר. כמעט כולם צעירים ומשפחות בתחילת דרכם. עד היום היו לצעירים שתי ברירות - לקנות מכשיר חדש ואז לא תמיד היה לאן להעביר אותו במעבר לדירה אחרת, או לקנות יד שנייה, שזה סוג של חתול בשק".

חשוב לדעת כי כמו בכל הסכם שכירות, הפריטים השונים נשכרים תחת תקנון מחייב, שכולל החזר כספי במקרה של נזק למוצר. בכל מקום פועלים עם תקנון שונה. בחנות פשניסטה, למשל, תחויב מי שהשמלה ששכרה ניזוקה בתשלום קבוע לפי רמת השמלה, בטווח של 500-1,500 שקל. באתר השכרת הבגדים Wish יחייבו את מי ששמלתה ניזוקה נזק בלתי הפיך במחיר השמלה המלא. בגלריה רות יבקשו להשאיר פיקדון בגובה ערך המוצר, ואם הוא יינזק ייאלץ הלקוח לשלם עבורו תשלום מלא.

פשניסטה שינקין 34 גבעתיים

מה שוכרים: בגדי מעצבים, כולל שמלות הריון, ואקססוריז

כמה זמן: שלושה לילות

מחירי השכירות: 150-500 שקל

דוגמה לפריט: שמלת נחש ממשי של ג'יל סטוארט, שעלותה כ-500 דולר, מושכרת ב-400 שקל

סטודיו Say

galastyle.co.il

מה שוכרים: שמלות ערב במידות גדולות (46-52) ואקססוריז

כמה זמן: עד שלושה ימים, זמן נוסף בתוספת תשלום

מחירי השכירות: 350-700 שקל

דוגמה לפריט: שמלת טוטו, שעלותה 3,100 שקל, מושכרת ב-1,240 שקל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אתר Wish

wishfashion.co.il

מה שוכרים: בגדי מעצבים ואקססוריז

כמה זמן: שלושה ימים, כל יום נוסף עולה 100 שקל

מחירי השכירות: בגדים 300-1,000 שקל, אקססוריז 50-200 שקל

דוגמה לפריט נוסף: שמלה שחורה ארוכה של רוברטו קוואלי, שעלותה 6,500 שקל, מושכרת ב-1,000 שקל

שמלה של טאדאשי שוג'י מאתר Wish, שעלותה 4,300 שקל, מושכרת ב-700 שקל לשלושה ימים

עגלות תינוק

עגליס

שוכרים: עגלות לתינוק של מותגים כמו בוגבו, בייבי ג'וגר, פג פרגו, סילבר קרוס וברייטקס

כמה זמן: במסלול הליסינג - עגלה חדשה למינימום שנה; במסלול לתקופות קצרות -עגלות יד שנייה לשבוע ומעלה

מחירי השכירות: במסלול הליסינג לשנה - 100-270 שקל בחודש, בהתאם לסוג העגלה ולתקופה. לתקופות קצרות - כ-120 שקל לשבוע, כ-300 שקל לחודש וכ-700 שקל לשלושה חודשים

דוגמה לפריט נוסף: עגלת פג פרגו (סקייט), שעלותה 4,990 שקל, מושכרת ב-248 שקל בחודש לשנה

עגלת בוגבו דגם קמיליון, שעלותה 4,950 שקל, מושכרת ב-242 שקל בחודש

מוצרי חשמל

electrolease.co.il

מה שוכרים: מקררים, מכונות כביסה ומייבשי כביסה

כמה זמן: עד שלושה חודשים או יותר משלושה חודשים

מחירי השכירות: 85-210 שקל בחודש

דוגמה לפריט נוסף: מכונת כביסה לנקו 4501, שעלותה כ-1,400 שקל, מושכרת ב-85-130 שקל בחודש

מקרר לנקו 265, שעלותו כ-1,400 שקל, מושכר ב-85-130 שקל בחודש

אמנות

גלריה רות

מה שוכרים: פריטי אמנות מזכוכית מורנו

כמה זמן: פרקי זמן משתנים, המינימום הוא שבוע

מחירי השכירות: מ-700 שקל לשבוע ומ-1000 שקל לחודש (כולל הובלה בגוש דן)

דוגמה לפריט נוסף: פסל של האומן לוקה וידל, שעלותו 14 אלף שקל, מושכר ב-1,400 שקל לחודש

פסל של Formia Glass Studio, שעלותו 9,000 שקל, מושכר ב-700-1,000 שקל

אלקטרוניקה

רנט סנטר

מה שוכרים: מגוון מוצרי אלקטרוניקה וגדאג'טים, כמו אייפד - כולל חבילת גלישה - קונסולות משחק, מסכי טלוויזיה, סלולריים וג'י.פי.אס

כמה זמן: בין יום לכמה חודשים

מחירי השכירות: מ-60 שקל ליום לאייפד ועד 3,000 שקל לחודש למקרן תלת-ממד

דוגמה לפריט נוסף: ג'י.פי.אס לחו"ל כולל מפות, שעלותו כ-800 שקל, מושכר ב-25 שקל ליום או 200 שקל לחודש

אייפד 2 כולל חבילת גלישה, שעלותו כ-2,500 שקל + 130 שקל לחודש לחבילת גלישה מושכר ב-60 שקל ליום או 400 שקל לחודש

מכונות קפה

לנדוור

מה שוכרים: 30 סוגים של מכונות קפה - מביתי עד מקצועי, מגיע עם קפה של לנדוור

כמה זמן: גמיש - ערב אחד, שבוע, חודש או שנה

מחירי השכירות: 400 שקל לכמה ימים עד 2,000 שקל בחודש לכמה חודשים. ניתן גם להוסיף ציוד כמו כוסות חד-פעמיות, סוכר ובוחשנים

דוגמה לפריט נוסף: מכונת Saeco Royal Cappuccin, שעלותה כ-6,000 שקל, מושכרת ב-400 שקל לארבעה ימים

מכונת Jura Impressa X9, שעלותה כ-18 אלף, שקל מושכרת ב-2,000 שקל לחודש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully