וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלים באוויר: כשבונים לגובה - הכלכלה צונחת

מקריות או חוקיות? אנליסטים בבנק ההשקעות ברקליס קפיטל בחנו מקרים בהיסטוריה וגילו מתאם בין בניית גורדי שחקים למשברים כלכליים. האם לא כדאי להשקיע בסין?

אנליסטים בבנק ההשקעות ברקליס קפיטל טוענים כי נמצא "מתאם לא בריא" בין בניית גורדי שחקים למשברים כלכליים. כדוגמא, מביאים האנליסטים את בניין האמפייר סטייט שנבנה בתחילתו של המשבר הכלכלי הגדול בארצות הברית ובניין הבורג' חליפה בנסיכות דובאי – שכמעט פשטה את הרגל בזמן בנייתו.

דוגמאות נוספות אותן מספקים האנליסטים למתאם זה הוא גורד השחקים הראשון שנבנה בהיסטוריה - בניין "החיים ההוגנים" שבנייתו הושלמה ב-1873 וסימנה את התחלתו של משבר כלכלי בן חמש שנים. הבניין נהרס בשנת 1912. גם מגדל וויליס (מגדל סירס) בשיקגו נבנה ב-1974 – השנה בה פגע משבר הנפט בארה"ב והצמדת הדולר לזהב נזנחה. במלזיה הסתיימה בנייתם של מגדלי פטרונס בשנת 1997 – שנת המשבר הכלכלי באסיה.

"לעיתים קרובות הבניינים הגבוהים ביותר הם פשוט העדות האחרונה לבולמוס של בניית גורדי שחקים" טוענים האנליסטים. לדבריהם, "בולמוס המשקף השקעה לא חכמה של משאבים כלכליים ותיקון כלכלי מתקרב".

נתונים אלה עשויים להטריד את תושבי לונדון, שם נבנה בימים אלה "הרסיס" – הבניין הגבוה ביותר במערב אירופה שצפוי להתנשא לגובה 310 מטרים. אבל מקורות הדאגה העיקריים של המשקיעים עשוייים להיות סין, האחראית לבניית 53% מכלל גורדי השחקים בעולם, או הודו - שתבנה 14 גורדי שחקים בחמש השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully