וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגר בעליות, שווי גוגל נחתך ב-17 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

20.1.2012 / 23:24

בענקית האינטרנט דיווחו על תוצאות רבעוניות מאכזבות. התשואה על האג"ח בארה"ב מעל 2% - רמתה הגבוהה השנה; נאסד"ק עלה השבוע ב-2.8%; S&P ב-2%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בעיקרה על רקע דו"חות רבעוניים מעודדים של ענקיות הטכנולוגיה יבמ, מיקרוסופט ואינטל. עם זאת, מדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק נסגר בירידות קלות בעקבות תוצאות כספיות מאכזבות של ענקית האינטרנט גוגל. בסיכום שבועי השלימו המדדים עלייה שבועית שלישית ברציפות.

מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.8% בדרכו לעלייה שבועית של 2.4%; מדד S&P 500, עלה ב-0.1% ונסגר בשיא של שישה חודשים, בדרכו לעלייה שבועית של 2%; מדד נאסד"ק איבד 0.1% אך עלה בסיכום שבועי ב-2.8%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.06% לרמה של 2.03% - רמתה הגבוהה ביותר השנה. בסיכום שבועי זינקה התשואה ב-0.18% ומחקה בכך את הנפילה שרשמה בשבוע הקודם.

מבול דו"חות כספיים

גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, דיווחה אמש לאחר הסגירה על תוצאות רבעוניות מאכזבות. ענקית האינטרנט רשמה ברבעון הרביעי של השנה רווח נקי של 2.71 מיליארד דולר, או 8.22 דולר למניה, צמיחה של 6% לעומת רווח נקי של 2.54 מיליארד דולר, או 7.81 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 3.13 מיליארד דולר, או 9.5 דולר למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 10.5 דולר למניה.

זו הפעם הראשונה בשלושה רבעונים שגוגל מחמיצה את התחזיות. החברה רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 8.13 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 8.43 מיליארד דולר.

בנוסף לגוגל, פירסמו אמש לאחר סגירת המסחר שורה של חברות טכנולוגיה בולטות את תוצאותיהן הכספיות לרבעון הרביעי. יבמ, חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, דיווחה על צמיחה חדה מהצפוי ברווחיה ובהכנסות ברבעון הרביעי, וסיפקה תחזית רווח גבוהה מהצפוי לשנת 2012. מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, דיווחה על ירידה מתונה מהצפוי ברווחיה ברבעון הרביעי ועל צמיחה במכירות.

מטה גוגל בקליפורניה. Paul Sakuma, AP
שווי ענקית האינטרנט נחתך ב-17 מיליארד דולר. גוגל/AP, Paul Sakuma

אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, דיווחה על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי ועל צמיחה של 21% במכירות, וסיפקה תחזית הכנסות לרבעון הנוכחי שהיתה גבוהה מתחזיות האנליסטים.

עוד בחזית הדו"חות הכספיים: ג'נרל אלקטריק, קונצרן התעשייה הגדול ביותר בארה"ב, דיווחה היום על רווח נקי של 3.8 מיליארד דולר, או 35 סנט למניה, על מכירות של 38 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 38 סנט למניה ומכירות של כ-40 מיליארד דולר.

"תוצאות מעורבות ביותר זו עדיין הדרך הכי טובה לתאר עד כה את עונת הדו"חות הכספיים של רבעון הרביעי", כתב היום אסטרטג המניות פיטר בוקוור מחברת מילר טבק, בדו"ח למשקיעים. "בהשוואה למצב שאליו התרגלנו בשנים האחרונות שבו חברות מדווחות על תוצאות גבוהות מהתחזיות 70%-75% מהזמן, התוצאות הרבעון הנוכחי מאוד מאכזבות היות שרק כמחצית מהחברות דיווחו על תוצאות טובות מהצפוי".

החברות הנכללות במדד המניות S&P 500, אשר דיווחו על רווח מצרפי גבוה מתחזיות האנליסטים זה 11 רבעונים ברציפות, צפויות לרשום ברבעון הרביעי גידול מצרפי של 4.6% ברווח למניה, לפי תחזיות האנליסטים של ספקית המידע הפיננסי בלומברג. מתוך 46 החברות שנכללות במדד S&P 500 שפירסמו דו"חות רבעוניים מאז התשיעי בינואר, 30 דיווחו על רווח למניה שעלה על התחזיות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מכירות בתים בארה"ב

המכירות של בתים קיימים בארה"ב גדלו בדצמבר זה החודש השלישי ברציפות לרמתן הגבוהה ביותר מאז ינואר 2011, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב.

מכירות בתים קיימים גדלו בחודש שעבר ב-5% לקצב שנתי של 4.61 מיליון בתים, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. עם זאת, קצב המכירות היה נמוך מתחזיות הכלכלנים אשר צפו מכירות של 4.65 מיליון בתים. נתוני חודש נובמבר תוקנו כלפי מטה לקצב מכירות של 4.39 מיליון בתים לעומת קצב של 4.42 מיליון בתים שעליו דווח במקור.

בעקבות העלייה במכירות הבתים, ירד בחודש שעבר מלאי הבתים העומדים למכירה לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2005. בסיכום שנתי, גדלו מכירות הבתים ב-2011 כולה ב-1.7% לעומת שנת 2010, ל-4.26 מיליון בתים - הרבה מתחת לשיא שנתי של 7.08 מיליון בתים שנרשם בשנת 2005.

המחיר החציוני של בתים קיימים ירד בדצמבר ב-2.5% לעומת החודש המקביל בשנת 2010, ל-164,500 דולרים. בסיכום שנתי, היה המחיר החציוני 166,100 דולרים - ירידה של 3.9% לעומת השנה הקודמת, ורמת מחירים דומה לזו שהיתה בשנת 2002.

"אנו מתחילים לראות שיפור בכמה אינדיקטורים מרכזיים בשוק הדיור", העריך הכלכלן הבכיר קארל ריסדונה מדויטשה בנק, לקראת פרסום הנתונים, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. "ראשית צריכה להיות התאוששות של הכלכלה, אשר הצרכנים צריכים להפנים שנרשם שיפור בתנאים הכלכליים, ונראה שזה מה שכבר מתרחש, ואז הצרכנים מתחילים לחפש לקנות בתים".

התפתחויות באירופה

האיחוד האירופי קבע כללי תקציב מחמירים ונכנע לכמה מדרישות הבנק המרכזי של אירופה, לפי הטיוטה האחרונה של אמנת התקציב האירופית שפורסמה במספר סוכנויות ידיעות. לפי הטיוטה, החל מ-1 במארס 2013, חבילות חילוץ יינתנו רק למדינות שיחתמו על האמנה התקציבית החדשה.

האמנה תדרוש "מנגנון תיקון" מרכזי, שיופעל אוטומטית במקרה של סטייה משמעותית מיעדי הגירעון, לפי הטיוטה. שרי האוצר של האיחוד האירופי ידונו ביום שני במנגנון, המעניק לבית הדין האירופי סמכות לקנוס מדינות שאינן עומדות בכללי התקציב.

בה בעת, טיוטת התחזית של קרן המטבע הבינ"ל (IMF), הכוללת הורדה תחזית הצמיחה העולמית לשנה הנוכחית, אף היא עומדת במוקד תשומת לב המשקיעים. "המתחים הגוברים בגוש היורו, מאיימים על ההתאוששות העולמית", נכתב בטיוטת התחזית, האמורה להתפרסם רשמית בשבוע הבא. הקרן הורידה את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הנוכחית ל-3.3% - לעומת התחזית הקודמת מספטמבר, שצפתה צמיחה של 4% בתמ"ג העולמי.

חשש לבטיחות תרופה מתחרה של קופקסון

סוכנות התרופות האירופית (EMA) הודיעה כי החלה בבדיקת רמת הבטיחות של גליניה, התרופה לטרשת נפוצה במתן אוראלי של חברת נוברטיס השווייצית אשר מתחרה בקופקסון - תרופת הדגל של טבע הישראלית - בעקבות 11 מקרי מוות של מטופלים בתרופה. מניית נוברטיס ירדה במהלך המסחר ב-3% בבורסת ציריך - הנפילה היומית החדה ביותר זה כמעט שלושה חודשים.

בהודעה שפירסמה היום EMA נאמר כי התעורר חשש של השימוש בגליניה - אשר אושרה לשיווק באירופה לפני כשנה - עלול לגרום נזקים ללב. נוברטיס מסרה בתגובה כי החברה משתפת פעולה של הבדיקה בה פתחה EMA, וכי המליצה לרופאים לעקוב מקרוב יותר אחרי מטופלים בתרופה לאחר תחילת השימוש בה.

נוברטיס מסרה כי המטופל האחרון שמת לאחר טיפול בגליניה הולך לעולמו ב-23 בנובמבר. עשרה מקרה מוות נוספים אירעו בקרב מטופלים בתרופה, בהם שישה מקרים שבהם סיבת המוות לא נמצאה, שלושה מקרים של התקפי לב ומקרה מוות אחד כתוצאה מהפרעות בקצב הלב, מסרה EMA. טרם הוברר האם השימוש בגליניה היה קשור למקרי המוות, ציינה EMA.

"אני מעריך שספק רב אם זה קשור לתרופה, אבל כמובן שהם יבדקו זאת", אמר היום האנליסט קרל היינץ קוך מהברוקראז' Helvea, בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות בלומברג. "לאור הניסיון הרב שנצבר לגבי התרופה, אני חש בנוח במידה גבוהה יחסית, אבל לעולם אי אפשר להיות בטוחים ברמה של 100%. זה בהחלט לא עוזר למחיר מניית נוברטיס", הוסיף.

מינהל המזון והתרופות (FDA) בארה"ב אישר את השימוש בגליניה בשנת 2010, והרשויות באירופה אישור את השימוש בה בחודש מארס 2011. מכירות גליניה בתשעה החודשים הראושנים של שנת 2011 הסתכמו ב-291 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully