וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף האופנה: פחות משרות - אך השכר עולה

מבדיקת הנעשה בשוק האופנה ניתן לראות כי כניסת חברות חדשות מחו"ל לענף מיטיבה עם העובדים הקיימים. למרות ירידה מסוימת בגיוס עובדי מטה - שכר העובדים בכל הרמות בעלייה

כניסתן של חברות זרות לשוק האופנה בארץ, חברות כמו גאפ, H&M, פוראבר 21 וכדומה, תורמת ככל הנראה לא רק ללקוחות, אלא גם לעובדים בענף. התרחבות ההיצע הביאה לעלייה ברמת הביקוש בשוק וכתוצאה מכך גם לעליית המשכורות בתחום. על פי נתוני אתר הדרושים ג'ובסיטי, אם בעבר המוכרנים בתחום האופנה תוגמלו במשכורת מינימום שעתית בלבד, כיום נוסף אלמנט הבונוסים על מכירות אישיות. שכר המוכרנים בתחום עומד כיום על 5000-6500 שקלים לחודש. השכר של מנהלי החנויות עומד על 7000-8500 שקלים לחודש, מנהלי אזור מרוויחים שכר של 11,000-14,000 שקלים בחודש ושכר מנהלי רשת עומד היום על 20000-35000 שקלים לחודש.

ההתרחבות בענף הביאה לעלייה משמעותית של כ -25% בגיוס עובדים לתחום בשנת 2011 לעומת השנה קודמת. עם זאת, יש להדגיש, לקראת סוף השנה ובעיקר בדצמבר החלה להירשם האטה קלה שהובילה לירידה של 5% בכמות הגיוסים. הפגיעה העיקרית הינה בכמות הגיוסים במשרות המטה ברשתות הביגוד. כמות הגיוסים עלו ב 12% בשנת 2011, לאחרונה נרשמה ירדה של - 7% במספר המשרות הפתוחות. בתפקידי המכירות דוקא, לא נרשמה ירידה משמעותית וזאת ככל הנראה בשל התחלופה הרבה של העובדים בתפקידים אלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גל סלמון מנהלת פעילות חברת הייר משאבי אנוש בארץ ובחו"ל המתמחה בגיוסים לשוק הקמעונאות, "התחזיות לשנת 2012 בתחום הגיוסים מראות על היפוך מגמה, כאשר במשרות מטה ומנהלי סניפים, המעסיקים הם שיכתיבו את התנאים למחפשי העבודה". עוד מוסיפה סלמון כי "מנהלי חברות בתחום הקמעונאי רגילים לשוק דינמי שעליו להגיב לשינויים מהירים עקב העונתיות והתחרות העזה בתחום והם אינם מתרגשים משינויים אלה. אין ספק כי בגיוס מוכרנים לא צפוי השינוי במשק להשפיע בצורה משמעותית".

אתר חברת JobCity אופנה

  • עוד באותו נושא:
  • אופנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully