וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הודעת הגיוס: אג"ח דסק"ש נופלות ב-2.5%

ערן אזרן

26.1.2012 / 16:04

שתי סדרות האג"ח של דיסקונט השקעות באמצעותן מתכוונת החברה לבצע גיוס הון של 300 מיליון שקל הגיבו בירידות חדות. התשואה עליהן עולה ל-9.72% ו-7.45%

אמש הודיעה דיסקונט השקעות – אחת מזרועות האחזקה של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר – על כוונתה לצאת לגיוס של 300 מיליון שקל דרך הרחבה של שתי סדרות אג"ח (סדרה ט' וסדרה ח') סחירות. בתגובה להודעה, נופלות שתי הסדרות במסחר היום בשיעורים של עד 2.5%. התשואה על האיגרות עולה ל-9.72% לאג"ח ט' הקצרה (3.32 שנים), בעוד שהתשואה על אג"ח ח' הארוכה יותר (4.26 שנים) מטפסת ל-7.45%.

על מנת לגייס, דסק"ש צריכה להציע למשקיעים תשואה הגבוהה ממחיר השוק ("הנחה"). חתם בכיר העריך כי בשקלול עמלת ההתחייבות המוקדמת למוסדיים, התשואות שיוצעו יעמדו על 10.5% (אג"ח ט') ו-8.5% (אג"ח ח'). מדובר על שיעור תשואות גבוה במיוחד לגיוס חוב חוץ בנקאי, שיעלה את עלויות המימון של החברה. אותו חתם אף העריך שהחברה עשויה לוותר על השלב המוסדי ולצאת ישירות לשלב הציבורי, שבו לא ידווח מי הגופים המוסדיים שרכשו בהנפקה.

כתוצאה מכך, כבר היום החלו המשקיעים למכור אג"ח משתי הסדרות, מה שהביא לירידה במחיר ולעלייה בתשואות. לשם השוואה בתחילת 2011 עמדה התשואה על אג"ח ט' (שקלית) ברמה של 5.42%. התשואה על אג"ח ח' עמדה על 3% (צמודה). הנפקת האג"ח מיועדות למחזור חוב של החברה.

דסק"ש, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של יותר מ-2 מיליארד שקל, מחזיקה בין השאר בכור, אלרון, גיוון, המלט, שופרסל, סלקום, מעריב וחברות הנדל"ן נכסים ובנין וגב ים. ההחזקות העיקריות של החברה - סלקום, שופרסל וכור - סובלות מקשיים: שופרסל מתמודדת עם השלכות המחאה החברתית, סלקום - עם הרגולציה והגברת התחרות, וכור - עם ההשקעה בבנק השווייצי קרדיט סוויס, שהסבה לה הפסדים של מאות מיליוני שקלים ב-2011.

מוקדם יותר היום אישרה חברת דירוג האשראי מידרוג דירוג A1 באופק "שלילי" להנפקת איגרות חוב בהיקף של עד 500 מיליון שקל (ערך נקוב). "אנו מעריכים כי בשנה החולפת חלה שחיקה במיצוב העסקי והפיננסי של האחזקות סלקום ושופרסל, על רקע הרעה בסביבה העסקית", נכתב בהודעת מידרוג. "הערכתנו זו קיבלה ביטוי חלקי בהורדת הדירוג של דסק"ש, בראשית אוקטובר 2011 ובהצבת אופק הדירוג השלילי, אשר מקבל דגש נוכח התוצאות החלשות לרבעון השלישי של 2011, עליהן דיווחו סלקום ושופרסל, והפסדי נכסים ובניין בגין השקעותיה בלאס וגאס".

עם זאת, בחברה ציינו כגורם ממתן את השלמת עסקת מכתשים אגן ואת עסקת בניין HSBC - "אשר חיזקו במידה רבה את הנזילות של החברה הבת כור (70.1%)". יצוין כי הדירוג של מידרוג עדיין גבוה בשתי דרגות לעומת הדירוג שהעניקה חברת הדירוג המתחרה, מעלות, שעומד על A מינוס. מדובר על רמות דירוג בינוניות-גבוהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully