וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: "אתנגד לחקיקה שלא תכלול דיור מוזל"

רנית נחום-הלוי

31.1.2012 / 14:17

שר השיכון הודיע כי לא יקדם חקיקה בנושא דיור בר השגה אם לא תכלול דיור מוזל אך בוועדה המשותפת למשרד הפנים והגנת הסביבה הציג משרדו עמדה אחרת. הפגנה התנהלה מחוץ לחדר

הדיון בנושא דיור בר ההשגה התנהל בקושי בוועדה המשותפת - פנים והגנת הסביבה של הכנסת בראשותו של ח"כ אמנון כהן. הנוכחים בוועדה התפרצו לדבריו של ח"כ כהן שהחל להציג את עקרונות החקיקה וביקשו להבין את השורה התחתונה: מה יהיה מחיר הדירה.

דקות ספורות לפני הדיון בוועדה הוציא שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הודעה לפיה בכוונתו להתנגד לחוק דיור בר השגה אם לא יקבע מחיר מוזל. אטיאס נעדר מהישיבה ולא הגיע כדי להציג עמדתו בנושא הבוער ביותר.

"מדובר בחוק חשוב שמטרתו לקדם דיור בר השגה, אולם אני מתנגד לחוק שאינו קובע את מחיר הדירה", נמסר מלשכת אטיאס, "ללא קביעת מחיר הדירה הזוגות הצעירים לא יוכלו לממש את חלום קורת הגג במחירים מוזלים. החוק שנוסח במשרדי המשפטים והבינוי והשיכון עבר שינוי בניגוד לעמדתי ולעמדת המשרד שחייבה קביעת מחיר מוזל לדיור בר השגה. הכוונה שלנו הייתה כי כמו במודלים דומים ברחבי העולם - מחיר הדירה יעמוד על 20% פחות ממחיר השוק למטר בנייה".

חרף דעתו של אטיאס כי לא יצביע בעד קידום הצעת החוק - אם לא יוכנס הסעיף לדיור מוזל, נציגת משרד הבינוי והשיכון הציגה עמדה אחרת של המשרד. בדיון בוועדה המשותפת הודיעה שרה צימרמן, מנהלת אגף נכסים ודיור במשרד הבינוי והשיכון, כי "מה שיקבע את מחיר דירת ברת השגה זה היצע וביקוש. גם מחיר הקרקע הוא פונקציה של היצע וביקוש. ככל שההיצע גבוה יותר, מחירי הקרקע יהיו נמוכים ואת זה אנחנו כבר היום רואים - היקף העסקות יורד ולא כל המכרזים נסגרים. זה לא סוף הדרך, אלה תחילת הדרך. חשוב מאד לחייב בניית דירות קטנות ודירות להשכרה כי כיום אין דירות קטנות בשוק".

הפגנה מצומצמת התנהלה מחוץ לחדר הוועדה אך הקריאות של "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול", וצעקות כי "אלו הדירות שלנו" נשמעו היטב בתוך הוועדה. ח"כ נינו אבסדזה התפרצה ואמרה כי "יש כסף אבל אין דירות". ח"כ כהן שלא הצליח להשתלט על הדיון איים על הנוכחים כי יוציא אותם החוצה והראשונה שיצאה מהישיבה היתה ח"כ אבסדזה.

"אני איש מעשה", ניסה להסביר ח"כ כהן את מהות הישיבה, "אפילו מסיבת עיתונאים לא רציתי אבל אמרתי שזה חשוב. בואו נקיים ישיבה מתורבתת - זו ועדה שעושה עבודה מקצועית ואמיתית. עשינו עבודה לא פשוטה מול הממשלה, מדובר בנושא כאוב החוצה את כל המפלגות בחברה". בשלב מסוים איים ח"כ כהן כי ינעל את הישיבה.

"איך מבטיחים שיהיה דיור מוזל" המשיכו וצעקו חברי הכנסת "ואיך מגדירים מה זה דיור בר השגה?" ח"כ אורלי לוי אמרה בוועדה כי "אם לא קובעים מחיר מינימום ומקסימום אנחנו נותנים מתנה ליזמים ולא השגנו כלום". "יש משמעות לחוק אם הדיור לא מוזל?" שאל ח"כ ג'מאל זחאלקה.

"לוועדה הזו יש יכולת להדריך את הממשלה", אמר ח"כ דב חנין שהוסיף כי "אם לא יהיה דיור בר השגה אמיתי אנחנו צריכים לומר לממשלה - הרפורמה לא תעבור, זה האמצעי היחיד שיש לוועדה הזאת. כשאנחנו מדברים על דיור בר השגה אנו עוסקים בנושא שהוציא את כל האזרחים החוצה - המדינה חייבת לקחת אחריות".

ח"כ כהן ניסה להשיב לכל המשיבים ואמר "כבר ציינתי שהחוק לא מגובש סופית ולא הכל מופיע בו. יש דברים שעוד לא סיימנו - צריך להגיע להחלטה שמחיר הדיור יהיה נמוך ממחיר השוק. כל הנושא נמצא בדיונים ואין כרגע הסכמה. יש הידברות מול משרד ראש הממשלה אבל אנחנו בשלב של הדיבורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully