וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשק ישבות מחר - חלק מעובדי בנק ישראל יעבדו

רם עוזרי וחיים ביאור

7.2.2012 / 16:00

במידה ולא יושג הסכם של הרגע האחרון תשבית מחר ההסתדרות את המשק. למרות זאת לפחות חלק מעובדי בנק ישראל לא ישבתו בעקבות הסדר שהושג עם ועד עובדי הבנק

יו"ר ההסתדרות עופר עיני הכריז על שביתה כללית במשק מחר (ד'), אולם ככל הנראה לפחות חלק מעובדי בנק ישראל לא יקחו חלק בשביתה. חדר העסקאות של הבנק המרכזי יפעל מחר כרגיל גם אם תהיה שביתה, בהתאם להסכמות מוקדמות בין ההסתדרות ובנק ישראל.

"אישרנו חריגות עבור מספר מצומצם של עובדים בחדר העסקאות במט"ח, בתחום אבטחת המידע ובחדר מחשב החרום בלבד. בבנק ישראל יש מערכות שהתחייבנו לפני זמן רב שלא להשבית, בהתאם להתחייבות שלנו מלפני זמן רב שלא להשבית מערכות חיוניות. מלבד זה, השביתה בבנק ישראל היא שביתה מלאה", אמר בתגובה ציון שמע, ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות הביטוח בהסתדרות.

שמע ביקש להדגיש כי "עובדי הבנקים מזדהים מאוד עם נושא השביתה ורואים ערך במטרתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני לעזור לאוכלוסיית עובדי הקבלן". לדבריו, מה שהביא לפרסומים על שבירת שביתה בבנק ישראל הוא יריבויות פנימיות בתוך הבנק. "לועד יש אופוזיציה. כנראה שמישהו מנסה להכפיש את ועד העובדים", אמר שמע. מועד העובדים של בנק ישראל מסרו כי "עובדי בנק ישראל יפעלו על פי הוראות ההסתדרות".

בשעות אלה מתגבש הסדר בו יהיו שותפים הבנקים המסחריים, בנק ישראל וההסתדרות. במסגרתו יוסכם ככל הנראה כי חדרי המסחר במט"ח יפעלו מחר כרגיל. העובדים בחדר המסחר של בנק ישראל עוד לא קיבלו הודעה מסודרת בנושא, אולם מועד העובדים של בנק ישראל מסרו כי "עובדי בנק ישראל יפעלו על פי הוראות ההסתדרות".

הפגישה בין שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני היום הסתיימה ללא תוצאות. השניים ייפגשו שוב הלילה ב-21:00 במשרד האוצר בניסיון אחרון למנוע את השביתה על רקע הסכסוך הנוגע לזכויות עובדי הקבלן. אם לא תושג הסכמה, יושבתו החל ממחר בבוקר כל משרדי הממשלה.

הסתיימה ללא תוצאות פגישתם של שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני. השניים ייפגשו שוב הלילה ב-21:00 במשרד האוצר בניסיון אחרון למנוע את השביתה הכללית במשק שצפויה לפרוץ מחר ב-6 בבוקר, בשל הסכסוך הנוגע לזכויות עובדי הקבלן. פגישה שהתקיימה בלילה בין נציגי הצדדים הסתיימה ללא תוצאות.

אתמול אמר עיני כי הסוגיה החשובה ביותר של צדק חברתי נוגעת למצב של עובדי הקבלן, העובדים המועסקים באמצעות חוזים אישיים והניסיונות לחסל את העבודה המאורגנת. לדבריו, ההסתדרות דורשת, בעדיפות ראשונה שעובדי ניקיון המועסקים במשך שנים רבות ובמשרה מלאה - יועברו להעסקה ישירה. "ברור לי שאי אפשר במהלך אחד להעביר את כל עובדי הקבלן במשק למעמד של עובדים ישירים, אבל יש להתחיל בצמצום התופעה".

אם לא תושג הסכמה, יושבתו החל ממחר בבוקר כל משרדי הממשלה; מינהל מקרקעי ישראל, שירות התעסוקה, המוסד לביטוח לאומי, רשות האכיפה והגבייה ורשות המסים; הרשויות המקומיות; המועצות הדתיות; הרבנות הראשית; שלושת נמלי הים; כל קווי הרכבת; מוסדות תרבות, ובהם הבימה, בית התפוצות הקאמרי ובית לסין; מועצות הייצור והשיווק החקלאיות; קק"ל; מפעל הפיס, הפסיכולוגים החינוכיים והשיקומיים, הטלוויזיה החינוכית, הבורסה, הבנקים, מעונות נעמ"ת וויצ"ו.

בתי הספר יפעלו כרגיל. גם קווי האוטובוס יפעלו כסדרם. בנתב"ג השביתה תתקיים למשך 6 שעות בלבד מ-6 בבוקר ועד 12 בצהריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully